וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתכתבויות חושפות את הקרע במועצת יש"ע: "אדם אחד מדרדר אותנו"

16.6.2020 / 10:09

קביעתו של יו"ר המועצה אלחייני לפיה ראשי המועצות שמתנגדים לו הם "מיעוט קטן", הביאה חלק מהם לצאת נגדו בהתבטאויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS. "המועצה מובלת באופן חסר ישע על ידי אדם בודד", נכתב. למרות ההתנגדויות, במועצה אלחייני עדיין זוכה לרוב

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

התכתבויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS חושפות את הקרע העמוק שנוצר בין ראשי הרשויות ביהודה ושומרון סביב עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והחלת הריבונות.

ביום שישי האחרון יצאו חלק מראשי הרשויות בחריפות נגד יושב ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני, שתקף את התכנית של ממשל טראמפ, ואף הגיע לעימות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחד מראשי הרשויות כתב בקבוצת הווטסאפ של ראשי מועצת יש"ע: "הפעם 'מועצת יש"ע', שמובלת (ולצערי שותקת) באופן חסר ישע על ידי אדם בודד, שהחליט לתקוף גם את נתניהו וגם את בני גנץ, וגם את רוב ראשי הרשויות במועצת יש"ע שלא חושבים כמוהו".

לאחר מכן ציטט אחד מראשי הרשויות את דבריו של אלחייני בראיון שפורסם בשישי האחרון בוואלה! NEWS שבו התייחס יושב ראש מועצת יש"ע לחבריו המתנגדים לו, ואמר כי "יש מיעוט קטן שמחזיק בדעתו, אני לא חושב שיהיה קרע במועצת יש"ע, אולי בודדים יפרשו".

התכתבות בקבוצת ווטסאפ של ראשי רשויות ביש"ע. ללא, צילום מסך
"עד לאן נהיה מוכנים שאדם אחד ידרדר את הארגון שלנו?" התכתבות בקבוצת הווטסאפ של ראשי הרשויות ביש"ע/צילום מסך, ללא

ראש הרשות ציטט קטע נוסף מהריאיון, שם אמר אלחייני כי "אין לי בעיה עם דעות מנוגדות, אבל יש התנהלות ארגונית שצריך לכבד אותה, וחלקים לא כיבדו אותה. היה ניסיון פילוג שלא צלח". ראש הרשות כתב כי "עד לאן נהיה מוכנים שאדם אחד ידרדר את הארגון המכובד שלנו. במועצה שלנו, מועצת יש"ע, במילים הכל כך בוטות ולא אחראיות, ובטח שלא מייצגות?".

דוד אלחייני נחשב לתקיף ביותר מקרב ראשי מועצת יש"ע נגד תכנית טראמפ, ואף תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו על כך שהוא לא מתנגד להקמת מדינה פלסטינית. בראיון ל"הארץ", אף אמר אלחייני כי תכנית השלום של הנשיא וחתנו ג'ארד קושנר "מוכיחה שהם אינם ידידים של ישראל".

דוד אלחייני, ראש המועצה האזורית ערבות הירדן ויו"ר מועצת יש"ע.10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"מיעוט קטן מתנגד". ראש המועצה האזורית ערבות הירדן ומועצת יש"ע דוד אלחייני/ראובן קסטרו

למרות ההתנגדויות הרבות לאלחייני במועצת יש"ע הוא עדיין זוכה לרוב בקרב ראשי הרשויות ביהודה ושומרון. בהמשך ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ, הגיב ראש מועצה אחר ואמר כי "גם ממני ביקשו לשתוק. אני לא שותק וגם לך ממליץ שלא".

לאחר הצטרף לשיחה ראש מועצת אורנית ניר ברטל, שכתב: "בואו נקרא לילד בשמו", ואז שינה את שם קבוצת הווטסאפ שנקראת 'ראשי הרשויות ביש"ע' ל'מועצת אלחייני'. מיד לאחר מכן, החזיר מנכ"ל מועצת יש"ע את השם הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully