וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם ראשי רשויות ביו"ש: "צריך לנצל את ההזדמנות לסיפוח"

7.6.2020 / 22:43

ראש הממשלה נועד עם עם 12 ראשי רשויות מיהודה ושומרון שמביעים תמיכה בתכנית טראמפ. הוא הדגיש כי החלטת הממשלה בנושא החלת הריבונות לא תכלול התייחסות בנוגע למדינה פלסטינית, ואמר כי "אנחנו לא נדרשנו להסכים למדינה פלסטינית אלא רק לתת הסכמה עקרונית למו"מ"

צילום: ניב אהרונסון

(בווידאו: קלפים הפגינו בכיכר רבין בתל אביב נגד יישומה של עסקת המאה, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (ראשון) עם 12 ראשי רשויות מיהודה ושומרון שמביעים תמיכה בתכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בהם ראש עיריית אפרת עודד רביבי וראש עיריית אריאל אלי שבירו. זאת, ברקע מחאת מועצת יש"ע נגד התכנית. נתניהו אמר בפגישה כי הוא "פועל בלוחות זמנים צפופים להחיל ריבונות על המקסימום האפשרי של השטח", אך הבהיר כי המפות של החלת הריבונות עדיין לא סוכמו מול האמריקנים.

נתניהו אף הדגיש כי החלטת הממשלה בנושא החלת הריבונות לא תכלול התייחסות בנוגע למדינה פלסטינית, ואמר כי "אנחנו לא נדרשנו להסכים למדינה פלסטינית אלא רק לתת הסכמה עקרונית למו"מ". נתניהו אמר עוד כי "צריך לנצל את ההזדמנות עם הנשיא הזה בבית הלבן. אסור לתת לממשל האמריקני סיבה לחשוב שאנחנו לא מעוניינים". ראש הממשלה אמר לראשי הרשויות כי אחרי שתסתיים עבודת שרטוט המפות יוכלו לעיין בהם ולהעביר את הערותיהם. בפגישה השתתף עם יו"ר הכנסת יריב לוין.

לאחר הפגישה, נתניהו תוכנן להיפגש עם ראשי כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, כדי לדון עמם בנושא ההיערכות להחלת הריבונות ותכנית השלום.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הקריה ת"א, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
גנץ ונתניהו/אלעד מלכה

בשבועות האחרונים ניהלה מועצת יש"ע קמפיין תוקפני נגד אימוץ תכנית השלום של ממשל טראמפ, בטענה כי היא תוביל להקמת מדינה פלסטינית. יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחיאני, אף צוטט ב"הארץ" באומרו כי תכנית השלום של הנשיא וחתנו ג'ארד קושנר "מוכיחה שהם אינם ידידים של ישראל".

בתגובה לכך, גינה נתניהו את דבריו ואמר כי "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה". נתניהו שיבח את הנשיא האמריקני, והגדיר אותו כ"ידיד גדול של מדינת ישראל".

לדברי נתניהו, "טראמפ הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל. חזון השלום של הנשיא כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק חמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד".

הערב אף החליטו באיחוד הלאומי לצאת בקמפיין פרסומי נגד עסקת המאה, ו"תכנית המדינה הפלסטינית המתוכננת" כפי שהם מכנים אותה. יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "בריבונות אמתית נתמוך בכל הכוח. מול מדינה פלסטינית נעמוד כחומה בצורה".

עוד בוואלה!

נתניהו מגנה את דברי יו"ר מועצת יש"ע נגד טראמפ: "ידיד גדול של ישראל"

לכתבה המלאה

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התייחסה לפגישת נתניהו-גנץ הצפויה ואמרה כי יש לעצור את המהלך המסוכן הזה, לדבריה. "זאת ההזדמנות של גנץ להציב קו אדום לנתניהו ולהגיד באופן ברור לא לסיפוח, לא להבערת המזרח התיכון ולא למהלכים חד צדדיים. עליו להפנים שהוא כבר לא בדרג מקצועי אלא בדרג פוליטי וביכולתו ומחובתו לעצור את המהלך המסוכן הזה".

(עדכון ראשון: 20:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully