וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגנה את דברי יו"ר מועצת יש"ע נגד טראמפ: "ידיד גדול של ישראל"

3.6.2020 / 22:28

ראש הממשלה שיבח את נשיא ארה"ב והביע צער ש"יש מי שמתכחש לידידות" בינו לבין מדינת ישראל. זאת, לאחר הביקורת מצד יו"ר מועצת יש"ע, שאמר כי תכנית השלום האמריקנית "מוכיחה שהם אינם ידידים של ישראל". גם בנט ושקד שיבחו את טראמפ: "כולנו אסירי תודה עבור מאמציו"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הערב (רביעי) בתוקף את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על רקע הביקורת הגוברת בהנהגת היישובים היהודיים ביהודה ושומרון על עסקת המאה. "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה", אמר נתניהו.

הוא שיבח את הנשיא האמריקני, והגדיר אותו כ"ידיד גדול של מדינת ישראל". לדבריו, "הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל, ובהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביו"ש. חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק חמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד".

בימים האחרונים מועצת יש"ע הגבירה את הקמפיין נגד אימוץ תכנית השלום של ממשל טראמפ, בטענה שהיא תוביל להקמת מדינה פלסטינית. יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחיאני, אף צוטט ב"הארץ" באומרו כי תכנית השלום של הנשיא וחתנו ג'ארד קושנר "מוכיחה שהם אינם ידידים של ישראל".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצגת תוכנית המאה 28 בינואר 2020. רויטרס
"ידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה". נתניהו וטראמפ בינואר/רויטרס

יו"ר הכנסת יריב לוין תקף בחריפות את דבריו של אלחיאני, וכינה אותם "חצופים וחסרי אחריות". לדבריו, "בכל הכבוד ליו"ר מועצת יש"ע, עליו להודות לנשיא טראמפ על פועלו האדיר לטובת מדינת ישראל ולטובת ההתיישבות. דבריו של אלחייני מבטאים כפיות טובה שאין כדוגמתה, וגורמים נזק גדול, דווקא בימים של מאמץ חשוב לקידום מהלך היסטורי של החלת ריבונות". בתגובה, אלחייני אמר כי ללוין "מוטב שישיל מעליו את עור הנחש ויישיר מבט לבוחרי הליכוד ויודה באחריות שלו לשרטוט מפת הפינוי והקמת מדינה פלשתינית".

לא רק בליכוד השיבו לביקורת שמתח אלחיאני. על רקע הדברים, גם יו"ר ימינה נפתלי בנט שיבח את טראמפ על עשייתו למען מדינת ישראל. "הנשיא טראמפ הוא חבר אדיר של מדינת ישראל וכולנו אסירי תודה עבור מאמציו במאבק בתוקפנות האיראנית, העברת השגרירות לירושלים, ההכרה ברמת הגולן ועוד הרבה. נקודה", צייץ בנט. דבריו נועדו לצמצם נזקים ולמנוע זעם בממשל האמריקני על הימין.

ח"כ איילת שקד הצטרפה לדברים של ראש מפלגתה ואמרה כי "טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל. אנו מעריכים עמוקות את כל מה שעשה למען ישראל בזירות הדיפלומטיות, הביטחוניות והמשפטיות - ועוד ועוד. אנו יכולים להתווכח מתי וכיצד על ישראל להחיל ריבונות. אולם חברותו ותמיכתו של טראמפ הם מעל לכל ספק" .

עוד בוואלה!

ירדן מזהירה מפגיעה ביחסים עם ישראל: "הסיפוח לא יעבור ללא תגובה"

לכתבה המלאה
טקס חילופי שרים במשרד הביטחון, 18 במאי 2020. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
"טראמפ חבר אדיר, נקודה". בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

לדברי גורמים ישראליים, בשבועות האחרונים הועברו לראשי מועצת יש"ע מסרים מהממשל האמריקני שלפיהם המחאה שלהם נגד התוכנית עשויה לסכן את התמיכה בהחלת הריבונות. אחד מראשי המועצות אמר לוואלה! NEWS ש"נאמר לנו שהקמפיין נגד הריבונות מטריף את הממשל ושלא הגיוני שהימין מתנהג באופן כפוי טובה. אמרו לנו שוושינגטון מתקשה לשאת את פומביות הביקורת שלנו ושאם נמשיך הריבונות תרד מהשולחן".

ראשי מועצת יש"ע נפגשו אתמול עם נתניהו בפגישה שהוגדרה "טעונה", שבה הבהירו את התנגדותם לאימוץ כל תכנית טראמפ ואת החשש שמדובר בהכרה דה-פקטו במדינה פלסטינית עתידית, בפגישה שהוגדרה "טעונה". ראשי מועצת יש"ע המשיכו היום בפגישות עם שרים וחכים בימין ונפגשו עם יור ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, והציגו בפניו את השגותיהם וחששותיהם מהתוכנית. את המחאה נגד התכנית מובילים ראש מועצת יש"ע אלחיאני, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש מועצת בנימין ישראל גנץ. מנגד, חלק מראשי הרשויות ביהודה ושומרון כמו ראש מועצת אפרת עודד רביבי וראש עיריית אריאל אלי שבירו תומכים בתכנית.

בעוצמה יהודית פרסמו הודעת תמיכה ביו"ר המועצה ותקפו את תכנית טראמפ. "ידידים, לא מתערבים לך בחיים. לא קורעים את הארץ שלך, ולא מקימים עוד מדינת מחבלים על נחלת האבות. ואם זה לא מוצא חן בעיני האמריקנים, שייקחו את השגרירות מירושלים", אמרו. "‏לא צריכים אישור מאף אחד שהארץ הזאת היא שלנו לעד".

(עדכון ראשון: 21:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully