וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הנחה את הרמטכ"ל להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הסיפוח

1.6.2020 / 19:12

שר הביטחון עדכן את כוכבי על ההתקדמות בזירה המדינית במסגרת הליך החלת הריבונות בשטחים שצפוי להתחיל ב-1 ביולי. גנץ ביקש מהרמטכ"ל להגביר את ההכנות "לקראת הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית". ברקע ההיערכות, נתניהו שוחח טלפונית עם יועצו של טראמפ

צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב, עריכה: ניר חן

(בווידאו: גנץ דן עם פומפאו ב"עסקת המאה", בחודש שעבר)

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הנחה היום (שני) את הרמטכ"ל אביב כוכבי להאיץ את היערכות צה"ל לקראת "הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית". גנץ אף עדכן את הרמטכ"ל על ההתקדמות בזירה המדינית. זאת, בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב את 1 ביולי כתאריך היעד לתחילת החלת הריבונות במסגרת "עסקת המאה" של הממשל האמריקני.

בכוונת שר הביטחון למנות בימים הקרובים נציג מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים בזירה הפלסטינית. בנוסף לכך, במשרד הביטחון יוקם צוות משולב שירכז את המלצות המהלכים שעומדים על הפרק ביהודה ושומרון וברצועת עזה.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ במהלך פגשיתו עם הרמטכ"ל רא״ל אביב כוכבי בקריה בתל אביב 17 במאי 2020. אריאל חרמוני, אתר רשמי
מתקרבים ל-1 ביולי. כוכבי וגנץ/אתר רשמי, אריאל חרמוני

במקביל, ברקע ההיערכות להחלת הריבונות נתניהו שוחח היום טלפונית עם ג'ארד קושנר, יועצו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בשיחה השתתפו גם השגרירים דיוויד פרידמן ורון דרמר, וכן יועצו של הנשיא אבי ברקוביץ'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש במעונו עם ג'ראד קושנר, ג'ייסון גרינבלט ובריאן הוק, 30 במאי 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
קושנר ונתניהו, מאי 2019/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

בשבוע שעבר העריכו גורמים במערכת הביטחון כי היעד של נתניהו להחלת הריבונות ביהודה ושומרון בראשית חודש יולי לא יהיה ניתן לביצוע הלכה למעשה בשטח. בין היתר, הגורמים הדגישו בדבריהם את הצבת המגנומטרים במהלך מהומות הר הבית ב-2017, וכן את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים - אירועים שגררו הסלמה ביטחונית שנמשכה חודשים לאחריהם בגדה וברצועת עזה.

באשר לתכנית החלת הריבונות, במערכת הביטחון מעריכים כי התגובה בשטח עלולה להיות בלתי צפויה. לדבריהם, הדבר תלוי באופן שבו המהלך יוצג ויתקבל בהתאמה ברחוב הפלסטיני, וכן באפשרות שבכירי הרשות יסיתו נגד ישראל.

מפגינים פלסטינים נגד עסקת המאה שורפים את דגל ישראל ברצועת עזה. 31 בינואר 2020.. רויטרס
פלסטינים מפגינים ברצועת עזה נגד עסקת המאה, ינואר/רויטרס

עם כניסתו לתפקיד שר הביטחון, גנץ הצהיר על כוונתו לקדם את תכנית השלום של הממשל האמריקני - על כל מרכיביה. התכנית, שהוצגה על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בינואר האחרון, כוללת הקמת מדינה פלסטינית לצד החלת ריבונות, והצהרתו של גנץ מרמזת כי בכוונתו לקדם את כל מרכיבי העסקה - ולא רק את סיפוח השטחים.

בישיבת סיעה בשבוע שעבר, אמר גנץ כי בשבועות הקרובים ייבחנו באופן מקצועי דרכי הפעולה הנכונות "כדי להביא את התוצאות הטובות ביותר ולשמור על ביטחון ישראל והאינטרסים שלנו בחוכמה באחריות". גנץ אמר כי "רק כך נוכל להביא הישגים היסטוריים שיחזקו את ביטחון ישראל לדורי דורות".

(עדכון ראשון: 18:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully