וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נכנס לתפקיד שר הביטחון: נפעל לקדם את תכנית טראמפ על כל מה שהיא כוללת

18.5.2020 / 19:17

שר הביטחון הנכנס רמז בטקס חילופי השרים כי הוא מחויב לקדם את כל מרכיבי עסקת המאה של טראמפ, בהם גם הקמת מדינה פלסטינית, ולא רק החלת ריבונות. גנץ הצהיר כי הוא מחויב לשלום ולהסדרים מדיניים: "נשמור על עוצמתנו כדי לנצל הזדמנויות אזוריות"

צילום: לע"מ

ראש הממשלה החליפי בני גנץ הצהיר היום (שני) עם כניסתו לתפקיד שר הביטחון כי הוא יקדם את "עסקת המאה" האמריקנית, על כל מה שהיא כוללת. גנץ קיבל את משרד הביטחון מידי יו"ר ימינה נפתלי בנט, שהולך לאופוזיציה, ואמר בטקס חילופי השרים כי הוא "מחויב לעשות את כל שניתן לקידומם של הסדרים מדיניים ולחתור לשלום - השלום היה ונשאר, משאת נפש ציונית חשובה. לצד זאת ולמען זאת, נשמור על עוצמתנו, כדי לנצל הזדמנויות אזוריות בכלל, ובכדי לקדם את תכנית השלום של הממשל האמריקני והנשיא טראמפ על כל מה שהיא מייבאת בתוכה".

התכנית, שהוצגה על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בינואר האחרון, כוללת הקמת מדינה פלסטינית לצד החלת ריבונות, והצהרתו של גנץ מרמזת כי בכוונתו לקדם את כל מרכיבי העסקה - ולא רק את סיפוח השטחים. מוקדם יותר היום, שר החוץ הנכנס גבי אשכנזי, חברו של גנץ להנהגת כחול לבן, אמר כי תכנית השלום "תקודם באחריות, בתיאום, ובדיאלוג עם שכנינו, תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

טקס חילופי שרים במשרד הביטחון, 18 במאי 2020. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
גנץ ובנט בטקס חילופי התפקידים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

גנץ החליט היום למנות את מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (במיל') אמיר אשל, שכיהן גם כראש אגף התכנון, למנכ"ל משרד הביטחון. אשל יחליף את אלוף (במיל') אודי אדם בתפקידו. הוא שימש יועץ מיוחד לגנץ בחודשים האחרונים לנושאי תכנית המאה של טראמפ, והתלווה אליו גם לביקור בבית הלבן בינואר האחרון.

בדברים שנשא עם כניסתו לתפקיד, פירט גנץ את יעדיו כשר הביטחון, והבטיח לעשות "מאמצים אדירים" להחזרתם של חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין מידי חמאס, כמו גם האזרחים אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד. "נגן על אזרחי ישראל מאיומים רחוקים ומאיומים קרובים, נתמודד עם איומים שהם בבחינת פצצה מתקתקת, וגם נדאג לנטרל כאלו שמצמיחים את שורשיהם היום על גבולותינו ובמקומות אחרים", אמר גנץ. הוא הוסיף כי דווקא בימי התפרצות הקורונה, "ראינו את כוחה של מערכת הביטחון, גם בשדה האזרחי".

יום לאחר השבעת הממשלה ה-35, הוא התייחס גם למהלכים הפוליטיים האחרונים, ואמר כי "חוזקה של החברה הישראלית נמדד לא רק באגרוף הברזל שלה, אלא גם בנכונות של כל מרכיביה לצאת אל הקרב, באיתנותו של העורף, ובחוסנה של החברה כולה. אל החברה הישראלית אני נושא עיניים היום. אלו ימים של התערערות האמון במוסדות השלטון. אחת הסיבות להקמת הממשלה הנוכחית מבחינתי, היא התחושה הקשה של ניסיון להצית ואלי חלילה להתקרב למלחמת אחים ולנצח בה. ניצחתי בקרבות, פעלתי במלחמות, את המלחמה הזו אני לא רוצה לנצח, את המלחמה הזו אני מחויב למנוע".

עוד בוואלה!

אשכנזי: תכנית טראמפ תקודם תוך שמירה על הסכמי השלום, ירדן בעלת ברית חשובה

לכתבה המלאה
טקס חילופי שרים במשרד הביטחון, 18 במאי 2020. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
הולך לאופוזיציה. בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

בנט, שנשא דברים לרגל סיום תפקידו, פנה לגנץ ואמר: "אני מעביר לך את השרביט כאשר מדינת ישראל במצב ביטחוני טוב ויציב, אולי השקט מזה שנים, ואיראן בתהליך נסיגה מסוריה. אך אם נרפה, ולו לרגע, מתנופת הלחץ וההתקפה שלנו, הכל עלול להתהפך באחת".

בנט התייחס גם לתקיפות הישראליות נגד ההתבססות האיראניות בסוריה, שלטענתו גדלו בתקופת כהונתו, ואמר: "התמנון האיראני שולח את זרועותיו ללפות אותנו מכל עבר. מטרתו לייצר טבעת אש מסביב לישראל, כדי לאמלל ולייאש את אזרחי ישראל. כבר עשרות שנים שאיראן מתקדמת בזה. בלבנון באמצעות חיזבאללה, בעזה עם מימון ותמיכה בחמאס ובג'יהאד. בתימן, בעיראק ובסוריה. משך שנים מדינת ישראל התכתשה עם קצות האצבעות של התמנון: בסג'עייה, בבינת' גבל. שלחנו את חיילינו בדיוק לאן שאיראן קיוותה שנשלח. המהלך הנכון הוא להגדיר יעד: החלשה ופגיעה באיראן, ראש התמנון, מקור הטרור והמממן שלו, כך שהוא יקפל את זרועותיו הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully