וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן ליועמ"ש: לסגור את התיק נגד גל הירש, עבר עינוי דין

18.5.2020 / 19:07

בטקס לחילופי שרים במשרד לביטחון הפנים אמר השר היוצא ש"אף אדם לא צריך לעבור עינוי דין כי הסכים לשמש בתפקיד ציבורי". ארדן התייחס לכשלונות בחמש שנות כהונתו למנות מפכ"ל משטרה ואמר כי זו "משימה כמעט בלתי אפשרית". השר הנכנס אוחנה: מה שטוב לישראל יהיה הנר לרגליי

בווידאו: טקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים/צילום: לע"מ

השר החדש לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, נכנס היום (שני) לתפקידו באופן רשמי. הוא יחליף את גלעד ארדן, שיכהן בממשלה החדשה כשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית. במהלך טקס חילופי השרים במשרד לביטחון הפנים, ארדן קרא ליועץ המשפטי לממשלה וקרא לו לסגור עוד היום את התיק האחרון נגד גל הירש, בגין ביצוע עבירות מס. "אף אדם לא צריך לעבור עינוי דין כי הסכים לשמש בתפקיד ציבורי", אמר.

ארדן התייחס לאתגרים האישיים שחווה במהלך חמש שנות כהונתו, ואמר כי "מינוי מפכ"ל ומינויים בכלל - הפכו למשימה כמעט בלתי אפשרית". לדבריו, "זה התחיל במי שרציתי למנות למפכ"ל, תא"ל גל הירש. קיוויתי שגל יוכל לחולל במשטרה את השינויים שרציתי להוביל. אולם לאחר ההכרזה, נפתחו נגד גל שורה של חקירות פליליות שהסתיימו בקול ענות חלושה, או שלא הסתיימו עד היום".

טקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים, ירושלים, 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מינויים הפכו למשימה כמעט בלתי אפשרית". ארדן בטקס החילופים/ראובן קסטרו

בתחילת דבריו, התייחס ארדן לאירוע בו נורו שני בלשי משטרה בטירה, ונפצעו באורח קשה וקל. "יפה עשה השר אוחנה שפעולתו הראשונה במשרד הייתה לבקר את השוטרים הפצועים", אמר. "הם נפצעו כי ביקשו לתת ביטחון והגנה לתושבי טירה".

טקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים, ירושלים, 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
ארדן ואוחנה בטקס חילופי השרים במשחד לביטחון הפנים, היום/ראובן קסטרו

השר הנכנס אוחנה אמר במהלך טקס החילופים "שוטרות ושוטרי משטרת ישראל מסכנים את חייהם יום יום שעה שעה. חשוב לי שידעו: מדינת ישראל תעניק להם את כל התמיכה וההגנה הנדרשים. זו מחויבותה של המדינה אליכם ולמשפחותיכם וזהו מבחן שעלינו לעמוד בו בכל עת".

אוחנה הוסיף כי "עולם ביטחון הפנים, על נגזרותיו, הוא עולם של אנשים המוכנים להיות הראשונים לתת מענה לאירוע מסכן חיים. יש מי שמצפים לקבל כאן ועכשיו תכנית עבודה מלאה לשנים הבאות, ויש מי שכבר מייחסים לי כוונות כאלה ואחרות. עוד יגיע זמן תכניות ומינויים, אך כוונתי בשלב זה היא ללמוד".

טקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים, ירושלים, 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מה שטוב למדינת ישראל - זה המגדלור שיוביל אותי". השר הנכנס אוחנה/ראובן קסטרו

השר הנכנס אמר כי הוא רואה במשרד הזה אחד המרכזיים בהגנה על האזרח, "ולא רק על שלומו וביטחונו אלא גם על זכויותיו ועל חירותו". לדבריו, "אין כמעט רגע נתון, ביום ובלילה, ביום טוב וביום חול, שאין מפגש בין אנשי ביטחון הפנים לבין אזרחים, ונפעל יחד כדי שהאינטראקציות הללו - יוסיפו כבוד לכל הצדדים".

טקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים, ירושלים, 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
"המצפן שילווה אותי משך כהונתי הוא מה שטוב למדינת ישראל". השר אוחנה/ראובן קסטרו

אוחנה הוסיף במהלך נאומו בטקס החילופים כי "זהו כבוד גדול עבורי לעמוד היום בראש המשרד הזה ולפעול יחד אתכם, מהמפקדים הבכירים ועד אחרון השוטרים, לוחמי האש ואנשי שירות בתי הסוהר - למען המדינה שלנו".

"המצפן שילווה אותי משך כל כהונתי הוא מה טוב למדינת ישראל. זה עיקר העיקרים, זה המגדלור שיוביל אותנו. בכל סוגיה, בכל שאלה - תמיד הנר לרגליי יהיה מה שטוב למדינת ישראל", סיכם.

(עדכון ראשון: 18:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully