וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נועד עם ראשי מועצת יש"ע: "המו"מ יתקיים על בסיס תכנית טראמפ"

2.6.2020 / 14:49

הנושא המרכזי שעלה בפגישה היה ההתנגדות של מועצת יש"ע לאימוץ תוכנית טראמפ, כולל ההתחייבות למדינה פלסטינית עתידית על השטח שבו ישראל לא תחיל ריבונות. בפגישה אמר נתניהו כי הדיונים עם האמריקנים עדיין נמשכים. מועצת יש"ע: "אנו מצפים להמשך השיח"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם ראשי מועצת יש"ע, ודן עמם בסוגיית החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון. במהלך הדיון אמר נתניהו כי הוא מחויב לנהל את המו"מ על בסיס תכנית טראמפ, והדגיש כי הדיונים עם האמריקנים עדיין ממשיכים. בנוסף, קרא לנוכחים לתמוך במהלך. בתום הפגישה, שארכה שעתיים, מסרו ראשי המועצה כי הם "אנו מצפים להמשך השיח".

לפי גורמים המעורים בפגישה, הנושא המרכזי שעלה היה ההתנגדות של מועצת יש"ע לאימוץ כולל של תוכנית טראמפ, כולל ההתחייבות למדינה פלסטינית עתידית על השטח שבו ישראל לא תחיל ריבונות. לפי ההודעה שלשכת ראש הממשלה הוציאה בסוף הפגישה, נתניהו שב על מחויבותו למשא ומתן במסגרת תוכנית טראמפ, משמע לא קיבל את עמדת ראשי מועצת יש"ע. ההדגשה של נתניהו לגבי תוכנית טראמפ באה ברקע שיחות שנתניהו קיים אתמול עם יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר.

המפגש התקיים על רקע קמפיין אינטנסיבי שניהלה בשבועות האחרונים מועצת יש"ע מול ח"כים ושרים בליכוד ובבלוק הימין, במסגרתו התריעו כי אימוץ תכנית טראמפ יוביל להקמת מדינה פלסטינית, והציגו מפות עם שלל בעיות של מובלעות וכבישים עוקפים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס נטיעות לרגל חג ט״ו בשבט, ביישוב ״מבואות יריחו״ שבבקעת הירדן 10 בפברואר 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
נתניהו בטקס ט״ו בשבט בישוב "מבואות יריחו" שבבקעת הירדן, פברואר/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר לפני הפגישה עם נתניהו כי היא נועדה לשרטט עבורו קווים אדומים למהלך הזה, וכי עליו להחיל את הריבונות גם בלי הסכמה אמריקנית. "שיחיל את הריבונות ללא מורא וללא חשש. עם הסכמה של ארצות הברית וללא הסכמה של ארצות הברית", והוסיף: "באנו לתת לראש הממשלה את הכוח כדי להציב את הקווים האדומים של עם ישראל ושל ההתיישבות ביהודה ושומרון. אנחנו בטוחים שראש הממשלה יהיה קשוב ויאמץ את הדברים".

עוד בוואלה!

גנץ הנחה את הרמטכ"ל להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הסיפוח

לכתבה המלאה
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון נמצא בשא-נור, יולי 2015. ניב אהרונסון
"באנו להציב קווים אדומים". יוסי דגן/ניב אהרונסון

לפני כחודשיים אמר נתניהו כי סוגיית הריבונות עומדת במקום גבוה בסדרי העדיפויות של הממשלה. בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר כי "יש להחיל ריבונות באופן מושכל כצעד מדיני וריבוני ביהודה ושומרון". לדבריו "זו הזדמנות גדולה ואנחנו לא ניתן לה לחלוף", במסגרת כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ, למרות המסר מארצות הברית לפיו המהלך צריך להתקיים בשיח עם הפלסטינים. "אנו משלבים כוחות מחוץ ובתוך הסיעה", אמר נתניהו.

בהמשך, בחלק הסגור של ישיבת הסיעה, אמר ראש הממשלה כי "יש לנו תאריך יעד ליולי, ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות".

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית בנימין לאחר הפגישה עם נתניהו 2 ביוני 2020. ערוץ 7, אתר רשמי
קמפיין אינטנסיבי נגד אימוץ תכנית המאה. ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית בנימין/אתר רשמי, ערוץ 7

התכנית, שהוצגה על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בינואר האחרון, כוללת הקמת מדינה פלסטינית לצד החלת ריבונות, והצהרתו של גנץ מרמזת כי בכוונתו לקדם את כל מרכיבי העסקה - ולא רק את סיפוח השטחים. גם שר החוץ הנכנס גבי אשכנזי, חברו של גנץ להנהגת כחול לבן, אמר כי תכנית השלום "תקודם באחריות, בתיאום, ובדיאלוג עם שכנינו, תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully