וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות מזהירה: ישראל חייבת להפסיק את השיח על הסיפוח

1.6.2020 / 10:51

שר החוץ במדינה, שקשריה עם ירושלים התהדקו מאחורי הקלעים מול הסכנה המשותפת מאיראן, הפציר בממשלה לחדול מהדיונים על החלת הריבונות. "מהלך חד-צדדי יחתור תחת ההגדרה העצמית הפלסטינית"

בווידאו: מטוס מטען של איחוד האמירויות נחת בישראל/צילום: דוברות רשות שדות התעופה

(בווידאו: טיסה של איחוד האמירויות הערביות נחתה לראשונה בישראל)

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, אנוואר גרגאש, הזהיר היום (שני) כי סיפוח ישראלי של חלקים בגדה המערבית יהווה מכשול משמעותי לתהליך השלום. "השיח הישראלי על הסיפוח חייב להיפסק. מהלך חד-צדדי יחתור תחת ההגדרה העצמית הפלסטינית, ומנוגד לקונצנזוס הערבי והבינלאומי ביחס לשלום וליציבות", כתב הבכיר בחשבון הטוויטר שלו.

על אף שאין יחסים רשמיים בין המדינות, הקשרים בין ישראל לאמירויות התהדקו בשנים האחרונות על רקע החשש המשותף מאיראן. טיסה ראשונה של חברת התעופה הלאומית שלה נחתה בחודש שעבר בנתב"ג במטרה להעביר סיוע לפלסטינים, אף שהרשות הפלסטינית דחתה זאת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הממשלה תתחיל לדון בהחלת הריבונות בשטחים ב-1 ביולי, אך אזהרות בדבר ההשלכות למהלך נשמעו גם מכיוונן של מדינות אחרות, בראשן ירדן השכנה. המלך עבדאללה הזהיר בחודש שעבר כי זה עלול ליצור "התנגשות גדולה" בין המדינות, שחתמו על הסכם שלום ב-1994 אך יחסיהן בשנים האחרונות הפכו מתוחים סביב הסוגיה הפלסטינית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
הדיונים אמורים להתחיל ב-1 ביולי. נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

עד לאחרונה נראה שאיחוד האמירויות, ובעלות ברית אחרות של ארצות הברית במפרץ, מעדיפות לשמור על יחסיהן הקרובים עם ממשל טראמפ לטובת התמיכה במאבק באיראן לעומת תמיכתן המסורתית בפלסטינים. רובן השמיעו תמיכה ב"עסקת המאה" שהציע הנשיא דונלד טראמפ בינואר, שבמסגרתה תוקם מדינה פלסטינית, אולם מפורזת ושגבולותיה משורטטים בהתאם לצרכי הביטחון של ישראל. במקביל, תוכר הריבונות של ישראל על ההתנחלויות בגדה המערבית.

הפלסטינים דחו את התכנית, שזנחה את המדיניות המסורתית האמריקנית ואת יוזמת השלום הערבית מ-2002. זו הבטיחה נורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב בתמורה לנסיגה לקווי 67'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully