וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממים יחסים: מטוס של האמירויות נחת לראשונה בישראל, יעביר סיוע לפלסטינים

19.5.2020 / 21:50

מטוס מטען של חברת התעופה הלאומית של המדינה התקבל בנתב"ג, כשבבטנו 14 טונות של ציוד רפואי למאבק בקורונה עבור הרשות הפלסטינית ורצועת עזה. הנחיתה תואמה עם משרד החוץ, ברקע התחממות היחסים בין אבו דאבי לירושלים

בווידאו: מטוס מטען של איחוד האמירויות נחת בישראל/צילום: דוברות רשות שדות התעופה

מטוס של חברת התעופה של איחוד האמירויות הערביות "Etihad Airways" נחת היום (שלישי) בישראל בפעם הראשונה בטיסה ישירה מאבו דאבי. מטוס המטען העביר 14 טונות של אספקה רפואית דחופה למאבק בקורונה מאיחוד האמירויות לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה, בסיוע ארגון המזון העולמי באו"ם ובתיאום עם משרד החוץ.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב הודה לממשלת האמירויות על המשלוח. "איחוד האמירויות הערביות הוא שותף חשוב, שתמיכתו בשלום ובעם הפלסטיני בשעה קריטית זו מוערכת מאוד", אמר מלדנוב. "סולידריות עולמית היא האינטרס של כולם. כיום אנו עומדים בפני המשבר המאתגר ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. אנו יכולים לעבור את זה רק על ידי עבודה משותפת".

נחיתה ראשונה בנתב"ג של מטוס מאיחוד האמירויות שהביא סיוע רפואי לפלסטינים, 19 במאי 2020. דוברות רש"ת, אתר רשמי
נחיתה ראשונה בישראל. מטוס איחוד האמירויות בנתב"ג, הערב/אתר רשמי, דוברות רש"ת

לישראל אין יחסים דיפלומטיים רשמיים עם האמירויות וגם לא קשרי תעופה. ישנם קשרי מודיעין ענפים הולכים ומתפתחים בין המדינות, אך המגעים הביטחוניים מתנהלים לרוב בחשאיות. בשנים האחרונות פוליטיקאים ואנשי עסקים ישראלים הגיעו למדינה והשתתפו באירועים בינלאומיים. בנוסף לכך, לפי פרסומים שונים, שתי המדינות מקיימות קשרים מאחורי הקלעים כדי להיאבק יחד באיראן.

על פי דיווח בכלי תקשורת מקומיים, בשנה הבאה תתחיל בנייתו של בית הכנסת הראשון הרשמי באיחוד האמירויות הערביות, שתסתיים עד 2022. כמו כן, ישראל צפויה להשתתף בתערוכה הבינלאומית "אקספו 2020", שנדחתה לשנה הבאה.

עוד בוואלה!

איחוד האמירויות תקים בית כנסת ראשון בשטחה

לכתבה המלאה

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו על הנחיתה החגיגית בנתב"ג. "מקווה שבקרוב נראה גם טיסות נוסעים", כתב. "בתור מי שביקר שם, אני יודע שאיחוד האמירויות הוא מקום מרתק, ואני מצפה להמשיך לשפר את היחסים בין מדינותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully