וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות תקים בית כנסת ראשון בשטחה

22.9.2019 / 10:51

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הקמת הפרויקט תחל השנה, ותסתיים עד 2022. המתחם יכלול גם מסגד ובית כנסת. בשנים האחרונות חלה התקרבות בין המדינה לבין ישראל, על רקע המאבק באיראן

צילום: לע"מ

בנייתו של בית הכנסת הראשון הרשמי באיחוד האמירויות הערביות תתחיל בשנה הבאה ותסתיים עד 2022 - כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. לפי האתר "נשיונל", בית הכנסת יהיה חלק ממתחם "בית המשפחה האברהמית" באבו דאבי, שבו יהיה גם מסגד וכנסייה. על הקמת המתחם הוכרז בפברואר, בעת ביקורו של האפיפיור פרנציסקוס, שהיה הראשון להגיע לחצי האי ערב.

המדינה המוסלמית מציגה את עצמה כמרכז לסובלנות וטוענת שהיא תומכת בחירות דתית ובמגוון תרבותי. עם זאת, הממשל לא מאפשר אופוזיציה להנהגה והוא זוכה לביקורת של ארגוני זכויות אדם על מעצר פעילים.

כיום, קהילה קטנה של אזרחים זרים יהודים משתמשת בבית בדובאי כבית כנסת פרטי. במדינה קיימים מקומות תפילה רשמיים לבני דתות אחרות, כמו נוצרים, הינדים וסיקים. רוב אוכלוסיית איחוד האמירויות הערביות מורכבת מעובדים זרים, רובם מהודו - כ-2.6 מיליון הודים חיים במדינה, כ-30% מאוכלוסייתה.

לאיחוד האמירויות אין יחסים רשמיים עם ישראל, אולם בשנים האחרונות פוליטיקאים ואנשי עסקים הגיעו למדינה והשתתפו באירועים בינלאומיים. בנוסף לכך, לפי פרסומים שונים, שתי המדינות מקיימות קשרים מאחורי הקלעים כדי להיאבק יחד באיראן.

מודל של מתחם בית כנסת שנבנה, איחוד האמירויות הערביות. אתר רשמי
"בית המשפחה האברהמית". מודל של המתחם שיוקם באבו דאבי/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully