וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר רפי פרץ: יש בתכנית הסיפוח סעיפים שלא נוכל לקבל

5.6.2020 / 16:11

השר למורשת וירושלים הביע התנגדות לכמה סעיפים במתווה החלת הריבונות של הממשל האמריקני. פרץ הדגיש כי לא יקבל את הקמת של מדינה פלסטינית והקפאת בנייה. "זו הזדמנות פז שחייבים לנצל, אך אל לנו לקבל החלטות שיגרמו לנזק לטווח הארוך למדינת ישראל ולערכים שלנו"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

השר לירושלים ומורשת רפי פרץ אמר היום (שישי) כי הוא מתנגד לכמה סעיפים בתכנית הסיפוח במסגרת "עסקת המאה" של הממשל האמריקני. בחשבון הפייסבוק שלו כתב פרץ כי "לא נקבל הקמתה של מדינה פלסטינית בשטחי מולדת. אתנגד לכל אזכור של הכרה במדינה פלסטינית בחקיקה שתבוא". עוד הוסיף כי "לא נקבל הקפאת בנייה. מדינת ישראל שלחה את המתיישבים ואי אפשר לקבל מצב של חניקה של ישובים".

יו"ר הבית היהודי הבהיר כי "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל, ואני בטוח שכוונותיו לטובת מדינת ישראל. הדבר הוכח בהכרה בגולן ובירושלים ובהעברת השגרירות האמריקנית לבירה". עם זאת, ציין פרץ כי "זו הזדמנות פז שחייבים לנצל, אך אל לנו לקבל החלטות שיגרמו לנזק לטווח הארוך למדינת ישראל ולערכים שלנו. נתמוך בהחלת הריבונות ונדחוף אותה בכל הכוח. ונתנגד לצעדים שיקדמו הקמת מדינה נוספת בין הירדן והים".

טקס חילופי שרים במשרד החינוך בירושלים 18 במאי 2020. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
השר פרץ בטקס חילופי שרים במשרד החינוך/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

את הדברים אמר פרץ, ברקע הקמפיין שאותו הגבירה לאחרונה מועצת יש"ע נגד אימוץ תכנית השלום של ממשל טראמפ, בטענה שהיא תוביל להקמת מדינה פלסטינית. יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחיאני, אף צוטט ב"הארץ" באומרו כי תכנית השלום של הנשיא וחתנו ג'ארד קושנר "מוכיחה שהם אינם ידידים של ישראל".

עוד בוואלה!

נחוש לעיצוב מורשת היסטורית, נתניהו שומר על חשאיות ונתקל ביריבים מכל עבר

לכתבה המלאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את דבריו של אלחיאני ואמר כי "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה". הוא שיבח את הנשיא האמריקני, והגדיר אותו כ"ידיד גדול של מדינת ישראל".

לדברי נתניהו, "הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל, ובהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביו"ש". הוא הוסיף כי "חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק חמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצגת תוכנית המאה 28 בינואר 2020. רויטרס
התנגדות מתוך הממשלה. טראמפ ונתניהו במהלך הצגת עסקת המאה/רויטרס

גם יו"ר ימינה נפתלי בנט שיבח את טראמפ על עשייתו למען מדינת ישראל. "הנשיא טראמפ הוא חבר אדיר של מדינת ישראל וכולנו אסירי תודה עבור מאמציו במאבק בתוקפנות האיראנית, העברת השגרירות לירושלים, ההכרה ברמת הגולן ועוד הרבה. נקודה", צייץ בנט. דבריו נועדו לצמצם נזקים בעקבות דברי ראש מועצת יש"ע, ולמנוע זעם בממשל האמריקני על הימין.

ח"כ איילת שקד הצטרפה לדברים של ראש מפלגתה ואמרה כי "טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל. אנו מעריכים עמוקות את כל מה שעשה למען ישראל בזירות הדיפלומטיות, הביטחוניות והמשפטיות - ועוד ועוד. אנו יכולים להתווכח מתי וכיצד על ישראל להחיל ריבונות. אולם חברותו ותמיכתו של טראמפ הם מעל לכל ספק".

לדברי גורמים ישראליים, בשבועות האחרונים הועברו לראשי מועצת יש"ע מסרים מהממשל האמריקני שלפיהם המחאה שלהם נגד התוכנית עשויה לסכן את התמיכה בהחלת הריבונות. אחד מראשי המועצות אמר לוואלה! NEWS ש"נאמר לנו שהקמפיין נגד הריבונות מטריף את הממשל ושלא הגיוני שהימין מתנהג באופן כפוי טובה. אמרו לנו שוושינגטון מתקשה לשאת את פומביות הביקורת שלנו ושאם נמשיך הריבונות תרד מהשולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully