וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באריאל: מיפוי הריבונות ביהודה ושומרון יוצא לדרך

צוות המיפוי המשותף לממשל האמריקני וישראל נועד באריאל לראשונה, ברקע הבהרת הבית הלבן כי לא יסכים לקידום החלת הריבונות לפני הבחירות וללא תיאום עם וושינגטון. "נאפשר החלת החוק הישראלי במהירות האפשרית", אמר נתניהו. בתוך כך, פורסם מכרז ליחידות דיור בגבעת המטוס

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

צוות המיפוי המשותף לישראל ולארצות הברית, שאמור לתאם את החלת הריבונות במסגרת "עסקת המאה", נפגש היום (שני) לראשונה באריאל, לפני הגעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצהרה במקום. זאת, שבוע בלבד לפני הבחירות לכנסת ה-23.

"החל המיפוי המשותף של המשלחת הישראלית", הכריז נתניהו במקום, "הצוות הישראלי והאמריקני יוצאים לדרך באריאל. בכל מקרה המיפוי יוצא לדרך כדי לאפשר את החלת החוק הישראלי על השטחים האלה במהירות האפשרית".

השר יריב לוין, חבר הצוות, תיאר את ההתכנסות כ"יום היסטורי". "אנחנו ניגשים למשימה הזו במלוא הנחישות, נעשה מאמץ להשלים אותה בפרק זמן קצר ככל הניתן", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי הצוות המשותף באריאל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצוות חברים השר יריב לוין, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר מהצד הישראלי, ומהצד האמריקאי - שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, עוזרו הבכיר אריה לייטסטון, וסקוט פיית', בכיר במועצה לביטחון לאומי, שהגיע אתמול לישראל כדי להתחיל בעבודת הצוות.

עוד בוואלה!

צה"ל מחוץ לתחום: בצוות מיפוי הסיפוח של נתניהו אין נציגות למפקדי הצבא

לכתבה המלאה

כזכור, מיד אחרי פרסום תכנית השלום של ממשל טראמפ התחייב נתניהו להחיל ריבונות בבקעת הירדן וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון באופן מידי, אך הבית הלבן הבהיר כי הוא מתנגד לצעדים לפני הבחירות ודרש שהחלת הריבונות תתואם דרך צוות משותף. הצוות מתחיל את פגישותיו השבוע - שבוע לפני הבחירות.

ראש העיר אריאל, אלי שבירו, בירך על תחילת העבודה. "אני מאמין שהחלת החוק הישראלי בבקעת הירדן וביישובים היהודיים ביו"ש קרובה מאי פעם. ספינת הריבונות יצאה לדרך", אמר שבירו. יצוין כי שבירו הוא מראשי הרשויות ביהודה ושומרון שהביעו תמיכה בתכנית המאה והתנגדו למחאה של מועצת יש"ע, המתנגדת באופן רשמי לתכנית מכיוון שהיא כוללת גם הקמת מדינה פלסטינית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארה״ב דוד פרידמן במהלך סיור באריאל 24 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
נתניהו ופרידמן באריאל, היום/אתר רשמי, -

בתוך כך, אחרי שהוקפא במשך שנים, פרסמה היום רשות מרקעי ישראל מכרז של "מחיר למשתכן" לבניית 1,077 יחידות דיור בגבעת המטוס שבירושלים. זאת, בהמשך להבטחה של נתניהו לקדם את הבנייה שם בשבוע שעבר. תכנית הבנייה אושרה לפני כחמש שנים אך לא קודמה בשל לחץ בינלאומי. המכרז אמור להיפתח בשבוע הבא, ויימשך עד סוף יוני.

(עדכון ראשון: 13:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully