וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית להקמת שכונה חדשה בירושלים - בשטח שטראמפ מייעד לפלסטינים

משרד השיכון הגיש תכנית להקמת שכונה חדשה בשדה התעופה הישן עטרות, המיועד לפי "עסקת המאה" להפוך לאזור תיירות לפלסטינים. בין מבני הציבור המתוכננים - בתי כנסת וישיבות, המצביעים על כך שהיא מיועדת ליהודים. ארגון עיר עמים: "ניסיון לייצר עובדות בלתי הפיכות בשטח"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(בווידיאו: נתניהו מודיע כי הקים צוות שיחל בעבודת המיפוי מול ארה"ב, בראשון)

משרד הבינוי והשיכון הגיש לעיריית ירושלים תכנית להקמת שכונה חדשה בצפון-מזרח ירושלים. מדובר בשטח שדה התעופה הישן עטרות, המיועד לפי תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, "עסקת המאה", להפוך לאזור תיירות לפלסטינים.

התכנית מתוכננת סמוך לחומת ההפרדה, בצד הישראלי של הגדר, והיא צפויה לחצוץ בין כפר עקב לבין ירושלים. שטח התכנית הוא כ-1,243 דונם, והיא כוללת כ-9,000 יחידות דיור, 350 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ו-45 אלף מ"ר של שטחי מסחר. בין מבני הציבור המתוכננים בשכונה - בתי כנסת, מקוואות וישיבות המצביעים על כך שהיא מיועדת ליהודים.

מראה משדה התעופה בעטרות ליד קלנדיה, 18 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
השכונה החדשה תוקם בשטח המיועד לפלסטינים. שדה התעופה עטרות, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

מדובר בשלב ראשוני של קידום התכנית, שבו נפתח תיק בעיריית ירושלים. בהמשך, יהיה צורך לאשר אותה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ובוועדה המחוזית. לפי ארגון עיר עמים, בשטח מתגוררות כמה משפחות פלסטיניות, והשטח הוא בבעלות המדינה, קק"ל ואנשים פרטיים, שחלקם פלסטינים.

עוד בוואלה!

עיריית ירושלים לא תקרא לרחובות בסילוואן על שם רבנים: "טוב שהתעשתו"

לכתבה המלאה

אביב טטרסקי מארגון עיר עמים, עמותת שמאל העוסקת בעתידה הפוליטי של העיר, אמר כי "בנייה של שכונת ענק מעבר לקו הירוק היא ניסיון לייצר עובדות בלתי הפיכות בשטח. המצב שבו ישראל יכולה לעשות ככל העולה על רוחה לא יימשך לתמיד. במוקדם או במאוחר ישראל והפלסטינים יבינו שטובת כולנו היא הסדר שכולל שתי בירות בירושלים. בהכשלת אפשרות כזו, דרך מהלכים כמו בניית שכונות ענק, נתניהו פוגע בירושלים ותושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully