וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים לא תקרא לרחובות בסילוואן על שם רבנים: "טוב שהתעשתו"

לאחר סיור שקיים יועצו של ראש העיר בשכונה המזרח ירושלמית, התברר כי ברחובות אלה מתגוררים תושבים ערבים, וזאת בניגוד למה שסברו קודם לכן. משום כך, הוצע לקיים דיון מחודש בנושא, ולתת לרחובות שמות ניטרליים. "חבל שנדרשה עתירה כדי שיבינו כמה אדנותית היתה ההחלטה"

עריכה: תומר לוי

עיריית ירושלים חזרה בה אמש (חמישי) מההחלטה לקרוא לרחובות בסילוואן על שם רבנים. במסמך של יועץ ראש העיר לענייני מזרח ירושלים נכתב כי לאחר סיור בשטח, התברר כי ברחובות אלה מתגוררים תושבים ערבים, וזאת בניגוד למה שסברו קודם לכן. לפיכך, מציע היועץ לקיים דיון מחודש בנושא, ולתת לרחובות אלה שמות ניטרליים.

ביוני האחרון אישרה ועדת השמות הצעה לקרוא לרחובות בשכונה המזרח ירושלמית על שם רבנים ומנהיגים של הקהילה התימנית שהתגוררה בחלקה באזור בעבר, ובהם הרב אברהם אלנדף, הרב שלום הלוי אלשיך, הרב מארי יחייא יצחק הלוי והרב יוסף מדמוני. אישור ועדת השמות התקבל חרף התנגדות הוועדה המקצועית. בלשכת ראש העיר טענו כי ברחובות אלה לא מתגוררים תושבים פלסטינים, ולכן הוחלט לאשר את ההצעה.

שכונת סילוואן בירושלים, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
שכונת סילוואן/נועם מושקוביץ

תושבים בסילוואן עתרו נגד ההחלטה לבג"ץ, ונימקו אותה בכך ש"מתן שמות יהודיים לרחובות ולסמטאות בשכונה, שרובם המכריע של תושביה הם פלסטינים, פוגע בזכותם לזהות ולכבוד". בנוסף לכך, בעתירה נכתב כי "כפיית שמות רחובות שמתעלמים ממורשתם, מזהותם ומתרבותם של תושבי ירושלים המזרחית מהווה פן נוסף באפלייתם העמוקה וארוכת השנים, וניסיון להעלימם מהמרחב הציבורי ומנופה של העיר".

האגודה לזכויות האזרח, שעתרה לבית המשפט בשמם של 27 תושבים מסילוואן נגד ההחלטה, בירכה על ההחלטה של ועדת השמות. "טוב שהעירייה התעשתה, אבל חבל שנדרשה עתירה כדי לגרום לה להבין עד כמה אדנותית, לא סבירה ומחרחרת מדון היתה מלכתחילה ההחלטה לקרוא לרחובות המאוכלסים ברובם המכריע בפלסטינים בשמות רבנים יהודים", מסר גלעד גרוסמן, דובר האגודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully