וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחובות בי-ם בשכונות שבהם רוב מכריע של ערבים - יקראו ע"ש רבנים

חרף התנגדות הוועדה המקצועית, ועדת השמות בירושלים אישרה לקרוא לכמה רחובות בשכונת סילוואן על שם רבנים. "נכון שכעת מתגוררים שם פולשים - אך אלה יפונו בקרוב"

שכונת סילוואן בירושלים, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
שכונת סילוואן/נועם מושקוביץ

ועדת השמות בירושלים אישרה היום (שני) לקרוא לכמה רחובות בשכונת סילוואן על שם רבנים, וזאת חרף התנגדות הוועדה המקצועית. מדובר ברחובות על שם רבנים ומנהיגים של הקהילה התימנית שהתגוררה בחלקה באזור, ובהם הרב אברהם אלנדף, הרב שלום הלוי אלשיך, הרב מארי יחייא יצחק הלוי והרב יוסף מדמוני.

"לא ראוי לקרוא לרחובות בשמות יהודים ורבנים בשכונות המיושבות ברובן המכריע בתושבים ערבים, הדבר יוצר מתיחות מיותרת, ומעבר לכך לא ישמש את הדיירים ולכן המטרה לא מושגת", נכתב בהמלצת הוועדה המקצועית. "הוועדה ממליצה שלא לאשר את הבקשות וממליצה לקרוא לרחובות בשמות ניטרליים שכל האוכלוסיות יוכלו לחיות עם כך בשלום".

חברת המועצה לורה ורטון ממרצ שהצביעה נגד ההחלטה אמרה כי "חוסר ההתחשבות והכוונה להתסיס ברורים, ודומים להחלטה לקריאת רחוב בשכונת גאולה על שם דנה אינטרנשיונל. בנוסף לכל, ברור שהעבודה נעשתה בצורה שלומיאלית - מעבר למידע הלא אמין שהוצג, אפילו לא הציגו את תעתיק השמות בערבית, כך שתושבי האזור כלל לא יוכלו לקרוא את השלטים".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא מצרים לשעבר מוחמד מורסי מת במהלך דיון בביהמ"ש
נתניהו העניק לסמוטריץ' ופרץ את משרדי התחבורה והחינוך
היועמ"ש בוחן את התנהלות שרה נתניהו כלפי עובדי המעון בשבתות

חבר המועצה יוני יוסף שתמך בהצעה אמר כי "מדובר בצדק היסטורי ובסמל לריבונות ישראל בירושלים ולשיבת יהודים לאדמתם. השכונה כולה שייכת ליהודים שהגשימו את חלום הדורות ועלו במסירות נפש לארץ ישראל. נכון הדבר שכעת בשכונה על קרקעות היהודים מתגוררים פולשים אך אלו יפונו בקרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • סילוואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully