וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להעלים מהנוף": תושבי סילוואן נגד קריאה לרחובות על שם רבנים

27 תושבים מהשכונה שבמזרח העיר הגישו עתירה לבית המשפט, במטרה לשנות את החלטת העירייה לקרוא לרחובות בשכונה בשמות יהודיים, על שם רבנים ומנהיגי קהילה. הוועדה המקצועית שמינתה העירייה קבעה כי יש לקרוא לרחובות בשמות ניטרליים, משום ש"הדבר יוצר מתיחות מיותרת"

עריכה: תומר לוי

תושבים בסילוואן עתרו אתמול (ראשון) נגד החלטת עיריית ירושלים לקרוא לרחובות בשכונה על שמות רבנים. בעתירה שהגישו 27 תושבים מהשכונה שבמזרח העיר, נכתב כי הדבר נעשה ללא ידיעתם ועל בסיס מידע מוטעה לפיו אין תושבים פלסטינים באזור זה. כמו כן, נטען כי החלטת העירייה התקבלה בניגוד להמלצות הוועדה המקצועית.

לפני כחודשיים אישרה מועצת עיריית ירושלים לקרוא לשלושה רחובות בסילוואן על שם רבנים ומנהיגים של הקהילה התימנית שהתגוררה באזור במאה ה-19. רחוב נוסף צפוי להיקרא על שם האגודה "עזרת נידחים", שפעלה להקמת שכונה לתימנים באזור. הוועדה המקצועית שמינתה העירייה קבעה כי "לא ראוי לקרוא לרחובות בשכונות המיושבות ברובן המכריע בתושבים ערבים, בשמות יהודים ורבנים. הדבר יוצר מתיחות מיותרת ומעבר לכך לא ישמש את הדיירים ולכן המטרה לא מושגת". הוועדה המליצה לקרוא לרחובות ב"שמות ניטרליים, שכל האוכלוסיות יוכלו לחיות עם כך בשלום".

סילוואן שייח ג'ראח שכונת התימנים. ראובן קסטרו
"פוגע בזכות לזהות ולכבוד". שכונת סילוואן במזרח ירושלים/ראובן קסטרו

27 התושבים הגישו אתמול, באמצעות האגודה לזכויות האזרח, עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לבטל את ההחלטה. בעתירה נכתב, בין היתר, כי בניגוד לנטען בדיון בוועדה, לשניים מהרחובות כבר יש שמות רשמיים. לפי העתירה, העירייה לא פעלה לפי ההליך המוכר לשינוי שם הרחוב, הכולל שיתוף של נציגי הציבור שעשויים להיפגע מההחלטה. כמו כן, ההחלטה התקבלה על בסיס מידע לפיו אין תושבים פלסטינים באזור זה.

עוד בוואלה!

השיטה, הסוחרים, החשודים: פרשת טלגראס - המדריך המלא

לכתבה המלאה
סילוואן שייח ג'ראח שכונת התימנים. ראובן קסטרו
אזור שכונת התימנים בסילוואן/ראובן קסטרו

בעתירה שהגישו התושבים נכתב כי "מתן שמות יהודיים לרחובות ולסמטאות בשכונה שרובם המכריע של תושביה הם פלסטינים פוגע בזכותם לזהות ולכבוד. כפיית שמות רחובות שמתעלמים ממורשתם, מזהותם ומתרבותם של תושבי ירושלים המזרחית מהווה פן נוסף באפלייתם העמוקה וארוכת השנים, וניסיון להעלימם מהמרחב הציבורי ומנופה של העיר". העותרים מבקשים גם לשנות את נוהל "הנצחת אישים בירושלים" ולקבוע כי מתן השמות במזרח העיר יתבצע ביחד עם התושבים הפלסטינים, ובהתאם לתרבותם ומורשתם.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "העתירה הגיעה לעיריית ירושלים הבוקר. בכפר התימנים מתגוררים תושבים יהודים וערבים. לוועדת השמות שתי ועדות מקצועיות: ועדת אישים והוועדה המייעצת. ועדת השמות העירונית קיבלה החלטה בדבר קריאת שמות רחובות בכפר התימנים בהתאם להמלצת ועדת האישים ובהתאם לכך אושרה גם במועצה".

(עדכון ראשון: 11:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully