וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל התנגדות להצעתו: זוהר מאיים על כחול לבן שלא יקדם את החוק הנורבגי

הממשלה סירבה לקדם הצעת חוק פרטית של יו"ר הקואליציה, שמטרתה לאסור על חברות כרטיסי האשראי להיכנס לתחום הביטוח. בעקבות זאת הוא איים שלא יעלה השבוע להצבעה את החוק שבו מעוניינת כחול לבן. ח"כ זוהר: "בתקופת הקורונה מקדמים רק חוקים בהסכמה, ואין כזו עם האופוזיציה"

בווידאו: הכנסת אישרה בקריאה טרומית את החוק הנורבדי/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

(בווידאו: אישור החוק הנורבגי בקריאה טרומית, לפני כשבועיים)

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), מאיים שלא להעלות השבוע להצבעה במליאת הכנסת את החוק הנורבגי, שנועד לאפשר כניסה של ח"כים חדשים למשכן במקום שרים וסגני שרים שהתפטרו מחברותם בכנסת. זאת, לאחר שהממשלה סירבה לקדם הצעת-חוק פרטית שיזם, שמטרתה לאסור על חברות כרטיסי האשראי להיכנס לתחום הביטוח.

הצעת החוק של זוהר נולדה ברקע לחץ של לשכת סוכני הביטוח, שלה כוח משמעותי בתוך הליכוד. הלשכה פקדה מאות סוכנים למפלגה, ויש לה כוח רב באמצעות נציגיה. משרדי האוצר והמשפטים הביעו התנגדות להצעת החוק של זוהר, אך הבהירו כי הם מוכנים לדון בכך.

ח"כ מיקי זוהר ביום השבעת הממשלה שבוטלה, כנסת, 14 במאי 2020. ראובן קסטרו
ח"כ זוהר/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום הביע גם שר האוצר ישראל כץ התנגדות להצעת החוק של זוהר, וכתב בטוויטר כי ההצעה מהווה ניסיון לחסום תחרות בשוק הביטוח. "‏בכוונתי לקדם תחרות במשק כאמצעי חשוב להגברת הצמיחה והורדת יוקר המחיה. הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר ‎למנוע מחברות כרטיסי אשראי לפעול בשוק הביטוח, מהווה ניסיון לחסום תחרות ולסייע לחברות הביטוח על חשבון הציבור הרחב ודינה להידחות", כתב כץ.

אולם, בתגובה, זוהר הודיע כי אם ההצעה לא תקודם, הוא לא יעלה להצבעה את החוק הנורבגי. כחול לבן מאוד מעוניינת באישורו הסופי של החוק הנורבגי, בעקבות מינוי של מרבית הח"כים במפלגה לתפקידי שרים - מה שהוביל לכך שאין למפלגה כמעט חברים המכהנים כנציגים בוועדות הכנסת.

"בתקופת הקורונה מקדמים רק חוקים בהסכמה", הסביר ח"כ זוהר בתגובה לוואלה! NEWS. "אין הסכמה עם האופוזיציה ולכן אני לא מקדם את החוק הנורבגי".

עוד בוואלה!

בין החסינות לריבונות, נתניהו מנסה לחלץ מגנץ הסכמה לפסקת התגברות

לכתבה המלאה

לפני קצת יותר משבועיים אישרה מליאת הכנסת את החוק בקריאה טרומית, לאחר שהיה אמור לעלות להצבעה כבר בשבוע שלפני כן, אך נדחה בשל מתיחויות בין הליכוד וכחול לבן. בעד החוק הצביעו 66 ח"כים מול 42 מתנגדים, ללא נמנעים.

החוק הנורבגי צפוי להכניס לכנסת 12 ח"כים חדשים במקום שרים שיתפטרו מתפקידם - חמישה מכחול לבן, שניים מהליכוד ושלושה מש"ס ומיהדות התורה. עם זאת, הוא נועד בעיקר לפתור את מצוקת הח"כים בכחול לבן לאחר הקמת הממשלה, שבה 15 מתוך 19 חברי הכנסת בגוש מכהנים כשרים ולא נותרו ח"כים לעבודה הפרלמנטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully