וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאחר הסרת הלוט, הממשלה תאשר את הקמת רמת טראמפ ברמת הגולן

11.6.2020 / 23:47

בישיבת הממשלה ביום ראשון תאושר הקמת היישוב שנועד להוקיר את החלטת נשיא ארה"ב להכיר בריבונות ישראלית בגולן. הממשלה החליטה אז על הקמת היישוב, ללא תכניות ומקורות תקציביים, וכעת מובאת הצעת החלטה מפורטת. בסך הכול יוקצו לפיתוח רמת טראמפ 8 מיליון שקלים

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

הממשלה תאשר ביום ראשון את הקמת היישוב רמת טראמפ ברמת הגולן, בדיוק שנה אחרי שהחליטה לראשונה על הקמת היישוב, שנועד להוקיר את החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. הממשלה החליטה אז על הקמת היישוב, בסמוך ליישוב קלע אלון, אך ללא תכניות או מקורות תקציביים. כעת מובאת הצעת החלטה מפורטת המבוססת על המלצות המועצה הארצית לתכנון ובניה ועל חוות דעת כלכלית של משרד האוצר. ההחלטה על הקמת טראמפ תובא לאישור יום לאחר יום הולדתו ה-74 הנשיא וברקע ההערכה בירושלים להחלטתו להטיל סנקציות על בית הדין הבינלאומי בהאג.

לפי הצעת ההחלטה, ב-2020 יוקצו בסך הכול שמונה מיליון שקלים להשלמת התהליכים הדרושים לקידום תכנון לצורך פיתוח רמת טראמפ, שלושה מיליון למשרד השיכון וחמישה מיליון למשרד להתיישבות לטובת הקמת מחנה זמני של מבנים יבילים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הסרת הלוט מעל השלט "רמת טראמפ", רמת הגולן, 16 ביוני 2019. ראובן קסטרו
נתניהו בהסרת הלוט מעל השלט רמת טראמפ ברמת הגולן, יוני 2019/ראובן קסטרו

לפי חוות הדעת הכלכלית שהאוצר העביר, לאור סמיכותו של היישוב החדש לקלע אלון, לא קיימת התנגדות להקמת היישוב מטעמים כלכליים, אבל לצורך יציאה לשיווק היישוב יידרשו מקורות תקציביים בהיקף של 28.5 מיליון שקלים. בשלב זה הממשלה מאשרת כשמונה מיליון בלבד לפיתוח ראשוני בלבד ב-2020, ובהסבר להחלטה מצוין כי יציאה לשיווק תלויה עדיין בקיום תקציב מתאים.

בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "היוזמה להקים יישוב חדש ברמת הגולן, שייקרא על שמו של הנשיא דונלד טראמפ, מבטאת הכרת תודה על פועלו למען מדינת ישראל בכלל ורמת הגולן בפרט. יש חשיבות בקידום ההחלטה על הקמת היישוב בעת הזו כדי לחזק את הקשרים המדיניים בין ישראל וארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully