וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פורר יעמוד בראש הוועדה לקידום מעמד האישה: "לא מצאו מועמדת ראויה?"

אם מינוי פורר יאושר, הוא יהיה הגבר השני שמשמש בתפקיד אחרי גדעון סער. ח"כ תומא-סלימאן: "מקווה שהוא יצליח להשמיע את קול הנשים". יו"ר נעמת האשימה: "יש הסכמה מקיר לקיר על אי-קידום נשים". מנגד, ח"כ מיכאלי הגנה על המינוי: "גברים חייבים להצטרף למאבק הפמיניסטי"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: אלפים מוחים בת"א נגד האלימות כלפי נשים, לפני כשבוע)

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) עתיד להתמנות ליו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ושוויון מגדרי. אם יאושר מינויו, פורר יהיה הגבר השני שיכהן בתפקיד, לאחר שח"כ גדעון סער עמד בראשות הוועדה בכנסת ה-17. המינוי עורר מחלוקת, בין היתר מפני שלתפקיד לא מונתה אישה.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), שכיהנה בראשות הוועדה בכנסת ה-20, טענה כי מפלגתו של פורר מקדמת סדר יום המנוגד לזו של הוועדה. "מינויו של פורר לראשות הוועדה לקידום מעמד האישה הוא תוצר של פעלולי הפוליטיקה הישראלית, כאשר הוועדה שעניינה שוויון וצדק חברתי ושינוי מבנים היררכיים תהיה בראשות 'ישראל ביתנו' והימין, הדוגלים באפליה ורמיסת קבוצות מוחלשות ודחיקת הייצוג שלהן", אמרה תומא-סלימאן.

הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים
עודד פורר. ראובן קסטרו
ח"כ עודד פורר/ראובן קסטרו

"הוועדה לקידום מעמד האישה וציבור הנשים בכלל עומדת בפני אתגרים אדירים בתקופה הקרובה - מול מגיפת רצח ואלימות נגד הנשים ומול המצוקה החברתית-כלכלית שלפנינו, שפוגעת בעיקר בנשים, ובפני התעצמות תהליכי הדרת נשים", ציינה תומא-סלימאן. "אני מקווה שח"כ פורר יצליח לעמוד באתגרים של עבודה מול ועם קבוצות מגווונות בחברה, כולל אלה אשר כלפיהן הוא היה רגיל להסית, ולהשמיע את קולן של הנשים. מה שבטוח שאני אכהן ואמשיך לפעול כחברת ועדה מחויבת לזכויות נשים ושווין מגדרי, ואשמח לתמוך בכל עשייה שתלך בכיוון הזה. בהצלחה לכולנו".

מנגד, ח"כ מרב מיכאלי החברה אף היא בוועדה הגנה על מינויו של ח"כ פורר. "שנים אנחנו אומרות שגברים חייבים להצטרף למאבק הפמיניסטי, למאבק לשוויון. המאבק הפמיניסטי, אנחנו חוזרות ואומרות בצדק, הוא לא עניין של נשים בלבד. הוא עניין של החברה כולה. לגברים גם יש אחריות למצב וגם יש להם מה להרוויח מהשינוי. והנה מגיע חבר כנסת גבר לעמוד בראש הוועדה לקידום מעמד האישה, אז האם אנחנו פוסלות אותו לתפקיד רק בגלל היותו גבר?", היא כתבה בפייסבוק.

עוד בוואלה!

שלוש נשים מוכות, שלוש עדויות: "מפחדת מהרגע שהוא יגמור את המלאכה"

לכתבה המלאה
מרב מיכאלי במהלך ההפגנה בכיכר רבין נגד תוכנית הסיפוח 6 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"שנים אנחנו אומרות שגברים חייבים להצטרף למאבק הפמיניסטי". מיכאלי/ראובן קסטרו

לדבריה, "נכון, לא נעים ולא נח לראות וועדה לענייני מעמד האישה שכולה נשים וגבר אחד בתפקיד היו"ר. אבל זאת כשעצמה איננה סיבה או הצדקה לפסול את ח"כ עודד פורר מלכהן כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה".

מיכאלי הזכירה כי ח"כ גדעון סער כבר עמד בעבר בראשות הוועדה ו"כל הפמיניסטיות שיתפו איתו פעולה בגדול והוא היה אורח רצוי בכל הפורומים הפמיניסטיים". היא הוסיפה: "האם הייתי מעדיפה שישראל ביתנו תבחר בח"כ יוליה מלינובסקי הפמיניסטית לתפקיד? בהחלט. אבל זה עניין סיעתי פנימי, וזאת ודאי לא סיבה לפסול את עודד פורר פרלמנטר רציני וענייני לתפקיד. אפשר ורצוי לדרוש ממנו להתמחות בנושא, להתמסר אליו. אדרבא, בואו אליו בדרישות שיוכיח את עצמו, שיביא זוויות חדשות, שיביא הישגים. אבל לפסול אותו? לא ולא".

"אין קואליציה ואופוזיציה באי-קידום נשים"

המינוי עורר ביקורת גם מכיוון ארגון הנשים נעמת. "אפילו פולישוק לא היה מוציא תחת ידיו החלטה הזויה כזאת. אם לא מספיק תת הייצוג הנשי בכנסת ובממשלה המנופחת הזאת - כעת, מומלץ להעמיד חבר כנסת ללא ניסיון מיוחד בתחום קידום שוויון מגדרי בראשות ועדה שתחליט כיצד לקדם שוויון זכויות לנשים", מחתה יו"ר נעמת, חגית פאר על המינוי הצפוי, "בעניין אי-קידום נשים נראה שיש הסכמה מקיר לקיר בכנסת: אין קואליציה ואופוזיציה".

"יש לברך על כך שהוועדה לקידום מעמד האישה כה פופולרית שגם גברים רוצים לעמוד בראשותה - המאבק המגדרי אכן צריך להיות נחלת גברים ונשים כאחד", הוסיפה פאר, "יחד עם זאת, הדבר יהיה טבעי בהרבה כאשר נשים תעמודנה בראשות ועדות אחרות בכנסת, למשל חוץ וביטחון. כנראה שוועדת הכנסת לא מצליחה למצוא נשים ראויות בישראל לתפקיד - אשמח מאוד לסייע לה".

(עדכון ראשון: 17:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully