וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נגד הבדואים: "צריך לטפל בקצב הריבוי שלהם. זאת פצצה מתקתקת"

11.6.2020 / 20:17

שר התחבורה לשעבר תקף את האוכלוסייה הבדואית בסיור שערכו חברי ימינה בדרום. "הבדואים מכפילים את עצמם כל 12 שנים ולכן זה משהו שצריך לטפל בו, זה סוג של פצצה", אמר. עם זאת, הבהיר כי "המדינה לא צריכה להתערב בילודה במגזר"

ללא

חבר הכנסת ושר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ' תקף היום (חמישי) את האוכלוסייה הבדואית בנגב ואמר כי "צריך לטפל בקצב הריבוי שלהם". במהלך סיור שערכו חברי סיעת ימינה בדרום, אמר סמוטריץ' כי "הבדואים מכפילים את עצמם כל 12 שנים ולכן זה משהו שצריך לטפל בו, זה סוג של איזו פצצה, שאם לא ננטרל את המנגנון שלה היא תתפוצץ עלינו הרבה יותר חזק".

הוא הוסיף כי "ככל שנעייר אותם, ככל שנהפוך אותם ליותר מערביים אז שיעור הילודה יהיה בירידה". לאחר מכן טען חבר הכנסת, בתשובה לשאלות עיתונאים, שאסור למדינה להתערב בילודה במגזר הבדואי. "המדינה לא צריכה להתערב אבל זה יבוא מעצמו".

הוא הסביר כי הילודה במגזר תרד "ככל שהאוכלוסייה הבדואית תוסדר ותגור בערים ובישובים מסודרים, תרכוש השכלה ותצא לעבודה". לדבריו, "אנחנו רואים את זה בעולם המערבי, שיעורי הילודה נמוכים יותר מהעולם הערבי, ולכן ככל שהאוכלוסייה הבדואית תעבור תהליכי מודרניזציה ומערביות בצעדים גדולים יותר, גם קצב הילודה ירד".

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"הבדואים מכפילים את עצמם כל 12 שנים". ח"כ סמוטריץ'/ראובן קסטרו

סמוטריץ' הוסיף כי "ודאי שיש לי אינטרס להוריד את קצב הילודה, כי אני דמוגרפית רוצה לשמור על הרוב היהודי, לא רק במדינת ישראל אלא גם בנגב". לדבריו, "זה החזון של בן-גוריון, לא של מפלגת ימינה".

ח"כ סעיד אלחרומי (הרשימה המשותפת), שהוא גם תושב הנגב, אמר בתגובה לדברי ח"כ סמוטריץ' כי "הוא ממשיך במסע ההסתה הגזעני נגד האוכלוסיה הערבית בנגב. היום הוא הגיע לשיא נבזה וחמור במיוחד, כשהגדיר את הריבוי הטבעי כפצצה שצריך לנטרל". הוא הוסיף כי "אמירה גזענית זו היא חמורה ומסוכנת מאוד, במיוחד בימים אלה שבהם אנו עדים להתגברות מקרי האלימות כלפי האוכלוסייה הערבית, וההסתה נגד תושבי הנגב במיוחד".

"סמוטריץ' ושותפיו בימינה מתוסכלים מאוד מהישיבה באופוזיציה ומכך שאינם אחראים עוד על האוכלוסיה הבדואית, שהאחריות על הטיפול בה עברה למשרד הכלכלה והשר עמיר פרץ", המשיך ח"כ אלחרומי. "האוכלוסיה הבדואית תמשיך להתפתח בנגב, על אפו וחמתו של הגזען סמוטריץ' ושותפיו".

עוד בוואלה!

שנה אחרי הנטישה הגדולה, בנט מהמר על כל הקופה מול נתניהו

לכתבה המלאה

יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר נפתלי בנט אמר במהלך הסיור כי "ממשלת ישראל העבירה את האחריות לניסנקורן ולפרץ לטפל בסוגית הבדואים בנגב, זו כניעה ללא תנאי. הוקם פה בנגב שטח, בועה, בלי חוק". הוא הסביר כי "בלי אכיפת חוק כל אחד בונה איפה שהוא רוצה, מפעילים אלימות, מה ששרת המשפטים שקד וחבריי עשו, לצמצם את הפוליגמיה ולהשליט את החוק - הכול עכשיו הלך לאיבוד, ברגע שהעבירו לשמאל את האחריות".

בנט הוסיף, "זו פצצת זמן מתקתקת וממשלת נתניהו-גנץ הרימה דגל לבן. הכוונה בפצצה מתקתקת זה שטח שאין פה אכיפת חוק, יש פה פשע, גניבות, ואנשים שמנסים לטייל בנגב לא יכולים להשאיר את האוטו כמה דקות בלי לחזור לרכב מנופץ. ינשה גם השתלטות על קרקעות בהיקפים וכל בן אדם שנוסע לאילת רואה שאיבדנו פה את מדינת ישראל".

הסיור של חברי ימינה מגיע כמה ימים לאחר התקרית שאירעה בשטחי האש של צאלים, שבה התעמתו קציני צה"ל עם קבוצת בדואים, שהגיעה ככל הנראה מהיישוב ביר הדאג' הסמוך במטרה לגנוב ברזל, ציוד ותחמושת. מתחקיר הצבא עלה כי אחד מהקצינים ירה באוויר, לאחר שלטענתו חשש לחייו. עוד עלה מהתחקיר כי לאחר שהקצינים עזבו את האזור, חלק מהמשתתפים בעימות ניהלו מרדף אחר החיילים וניסו לפגוע בהם בעודם ברכב הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully