וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי הנטישה הגדולה, בנט מהמר על כל הקופה מול נתניהו

10.5.2020 / 22:02

יו"ר ימינה צריך לבחור בין איומים לשבת באופוזיציה לבין הסכמה להצעת הליכוד לקבל שני תיקים, לצאת לקרב עם חצי מפלגה ולהתבוסס בקרבות פנימיים. שנה אחרי שנטש את הבית היהודי, בנט בחר בהימור מסוכן - אך כזה שגם יכול לתת לו את החותמת הסופית כמנהיג הציונות הדתית

ישיבת סיעת ימינה/צילום: ערוץ 7

די היה לראש הממשלה בנימין נתניהו להיזכר בערב סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-23 כדי להבין שההודעה של ימינה על כוונתה להישאר באופוזיציה היא עוד ניסיון להפעיל עליו לחץ משמעותי לפני השבעת הממשלה ביום חמישי הקרוב. אז, נפתלי בנט ואיילת שקד, יריביו הפוליטיים בגוש הימין, הודיעו שמפלגתם הימין החדש תרוץ לבד. כעבור יומיים בלבד, השניים התאחדו לרשימה אחת עם בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ. לו נתניהו היה יודע שגם ככה לא ישיג 61 מנדטים אולי היה שווה לו להשאיר אותם רסיסי מפלגות. מי יודע, אולי היה חוסך את כאבי הראש.

השיחה האחרונה של נתניהו עם בנט התקיימה בחמישי. במוצאי שבת שוחח בנט פעם נוספת עם יריב לוין, מנהל המו"מ מטעם הליכוד. השיחות לא קידמו את הצדדים ודבר לא באמת השתנה. עוד שליש קדנציה בראשות ועדה כזו או אחרת הוא לא מה שיגרום לימינה לסגת מהקרב שהרימו נגד נתניהו.

ישיבת סיעת ימינה, כנסת, ירושלים 10 במאי 2020. -, אתר רשמי
ניסיון להפעיל לחץ על נתניהו לפני השבעת הממשלה. ישיבת סיעת ימינה, הערב/אתר רשמי, -

אבל הקש ששבר את גב הגמל היו בכלל התדרוכים של סביבת נתניהו לפיהם נשקלת האפשרות לפצל את ימינה כך שסמוטריץ' ופרץ יבואו יחד לממשלה בעוד בנט ושקד יישארו בחוץ, באופוזיציה. גם אם אין ממש היתכנות למהלך, זה היה די והותר מבחינתו של בנט. "מנסים לפצל אותנו בשיטות הידועות", הוא כתב הבוקר לראשי המפלגה בקבוצה הפנימית. "נוציא כעת הודעה שלאור קווי היסוד של הממשלה, מסירת מערכת המשפט לשמאל והזלזול בנו, פנינו לאופוזיציה".

שקד, סמוטריץ' ופרץ הבינו מיד שמדובר במהלך של "תחזיקו אותי" אבל בכזה שגם עשוי להסתיים באמת באופוזיציה. "זו הודעה שאין חזרה ממנה", כתבה שקד בתגובה. "צריך לעבור על זה לעומק". פרץ וסמוטריץ' אולי לא אהבו, אבל הבינו שזו הדרך היחידה שלהם לקבל ג'וב בממשלה הבאה כי הקרב מול הליכוד הוא לא אידיאולוגי, הוא קרב על תיקים. ארבעה ראשי מפלגות שכל אחד מהם סבור שהוא ראוי יותר מהשני לקבל תפקיד שר אבל אין מספיק תיקים לכולם.

עוד בוואלה!

השיטה זהה, רק המשרד משתנה: קבלן ההריסות של נתניהו בדרך למשטרה

לכתבה המלאה
השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
תחילתו של קרב על המקום הראשון. פרץ, בנט, סמוטריץ' ושקד/ראובן קסטרו

בנט דחף את כל הז'יטונים למרכז השולחן. עשה ALL IN. מבחינת ימינה, זה ההימור הכי טוב בהינתן המצב הנוכחי. החלופה? לקבל את הצעת הליכוד עם שני תיקים, לצאת לקרב עם חצי מפלגה ולהתבוסס בקרב הפנימי לאורך כל הקדנציה, שנה בלבד אחרי שנטש את הבית היהודי, הקים מפלגה שנכשלה והצליח בנס פלא לחזור למקומו.

הימור טוב אבל גם מסוכן מאוד. אם לבסוף בנט יצליח לכופף את נתניהו ולגרום לו לתת יותר ממה שתכנן, הרי שזו תהיה החותמת הסופית להנהגתו את הציונות הדתית, שוב. אבל אם לא, זה תחילתו של קרב. לא רק של ימינה נגד נתניהו באופוזיציה אלא גם של ראשי המפלגה האחד בשני על המקום הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully