וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מבקש את משרד הבריאות: "משימה לאומית של ממש"

5.5.2020 / 21:18

שר הביטחון, שלא צפוי להמשיך בתפקידו לאור חלוקת התיקים בהסכם בין הליכוד וכחול לבן, הביע רצון מפורש לקבל לידיו את המשרד הנאבק בהתפשטות הקורונה: "‏אם ראש הממשלה נתניהו יציע לי זאת, אירתם למשימה". בימינה דחו את הצעת הליכוד לקבל את תיקי החינוך וי-ם

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביחי ברוך

שר הביטחון נפתלי בנט הבהיר היום (שלישי) פעם נוספת כי הוא מעוניין בתפקיד שר הבריאות, ברקע המו"מ להקמת ממשלה ועזיבתו של השר יעקב ליצמן את המשרד. "‏אם ראש הממשלה נתניהו יציע לי את משרד הבריאות ואת ניהול מערך הקורונה, אירתם למשימה. זו משימה לאומית של ממש", כתב בנט בציוץ בטוויטר.

"כדי להיערך לגל תחלואה נוסף שאולי יגיע בסתיו, נדרשת היערכות וביצוע מהלכים משמעותיים. חייבים להיות מוכנים מראש כדי שלא נצטרך לסגור את כלכלת ישראל ולפגוע אנושות בפרנסת מיליון ישראלים", הוסיף יו"ר ימינה.

שר הביטחון, נפתלי בנט במהלך ביקורו בבני ברק 2 באפריל 2020. טל עוז / משרד הביטחון, אתר רשמי
בנט בסיור בבני ברק/אתר רשמי, טל עוז / משרד הביטחון

לאורך המשבר קרא בנט להעביר סמכויות במסגרת המאבק בקורונה לידי מערכת הביטחון שבראשה הוא עומד. "חייבים כבר אתמול, שלשום, היום - להעביר את הניהול הלוגיסטי של המשבר לאלתר ממשרד הבריאות למערכת הביטחון", הוא מסר לפני מספר ימים, "משרד הבריאות הוא מערך לוגיסטי מעולה, הוא רגולטור, אבל הוא לא ערוך לניהול משברים בסדר הגודל הזה. יש המון משימות חירום קריטיות שאנשי משרד הבריאות מעולם לא פגשו. כל יום שאנחנו דוחים את זה, הוא עוד שלושה ימים שאנחנו דוחים את החזרת הכלכלה הישראלית לסדרה".

עוד בוואלה!

בנט: מעוניינים להשפיע, תיק הבריאות בתקופה הזו הוא בעל השפעה

לכתבה המלאה

בנט לא צפוי להמשיך ולכהן כשר הביטחון בממשלה הקרובה, לאחר שהתיק נמסר לגוש שבראשותו של גנץ במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן. ביום ראשון השבוע הוא הביע עניין לראשונה בתפקיד שר הבריאות, ברקע המו"מ שמקיימת מפלגתו עם הליכוד ועזיבתו של שר הבריאות יעקב ליצמן את התפקיד. "אנחנו מעוניינים להשפיע, תיק הבריאות בתקופה הזו עם סמכויות הוא בהחלט השפעה. נגיע לגשר ונחצה אותו", אמר אז בנט.

בתדרוך הקורונה היומי שנערך באותו יום התייחס השר לתהליך חלוקת התיקים, במסגרתו בליכוד הציעו לימינה את תיק החינוך, תיק ירושלים וסגן שר שיהיה אחראי על החטיבה להתיישבות והשירות הלאומי. במפלגה דחו את ההצעה הזו. "אנחנו לא תחת רושם שנלחמים עלינו שנהיה בממשלה", הסביר בנט, "אנחנו רוצים להיות בה כי באנו להשפיע, אבל מאשימים אותנו שאנחנו רוצים תיקים משמעותיים - מודה באשמה". לדבריו, "ניכנס רק אם אנחנו משפיעים, נכון להיום זה בכלל לא בכיוון. המשמעות היא שייתכן ונהיה באופוזיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully