וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: מעוניינים להשפיע, תיק הבריאות בתקופה הזו הוא בעל השפעה

3.5.2020 / 16:34

יו"ר ימינה הביע עניין בתפקיד שר הבריאות שיתפנה בממשלה הבאה לאחר עזיבתו של ליצמן. ואולם ברקע המתיחות עם הליכוד על חלוקת התיקים הדגיש: "אנחנו לא בכיוון של כניסה לממשלה בכלל, ייתכן ונהיה באופוזיציה"

צילום: טל עוז -משרד הביטחון, עריכה: ניר חן

יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט הביע לראשונה היום (ראשון) עניין בקבלת תיק הבריאות. ברקע המו"מ עם הליכוד ועזיבתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, אמר בנט כי "אנחנו מעוניינים להשפיע, תיק הבריאות בתקופה הזו עם סמכויות הוא בהחלט השפעה. נגיע לגשר ונחצה אותו".

בתדרוך הקורונה היומי התייחס השר לתהליך חלוקת התיקים, במסגרתו בליכוד הציעו לימינה את תיק החינוך, תיק ירושלים וסגן שר שיהיה אחראי על החטיבה להתיישבות והשירות הלאומי. אולם במפלגה דחו את ההצעה. "אנחנו לא תחת רושם שנלחמים עלינו שנהיה בממשלה", הסביר בנט. "אנחנו רוצים להיות בה כי באנו להשפיע, אבל מאשימים אותנו שאנחנו רוצים תיקים משמעותיים - מודה באשמה".

לדבריו, "ניכנס רק אם אנחנו משפיעים, נכון להיום זה בכלל לא בכיוון. המשמעות היא שייתכן ונהיה באופוזיציה".

ביקור היערכות שקיים שר הביטחון, נפתלי בנט, במלון דן בירושלים 16 במרץ 2020. טל עוז / משרד הביטחון, מערכת וואלה!
"מאשימים אותנו שאנחנו רוצים תיקים משמעותיים - מודה באשמה". בנט/מערכת וואלה!, טל עוז / משרד הביטחון

בנט אף מתח ביקורת על ממשלת נתניהו-גנץ. "הממשלה שתקום לא תהיה קלה גם ככה עבורנו", העיד. "הוועדה למינוי שופטים עברה לידי השמאל. ניסנקורן ימנה מאות שופטי שמאל, וזה לא דבר שאנחנו מתים עליו, גם יודעים שבעמדות מפתח כלכליות יהיו אנשים שהם שפוטים בידי ועדי שאלטר. אנחנו לא רואים איך אנשים שגדלו בהסתדרות יוציאו אותנו מהמשבר".

עוד בוואלה!

השופטים לעותרים נגד נתניהו: "המחוקק לא מצא לנכון להורות על אי-כשירות"

לכתבה המלאה

חברי הכנסת של ימינה החרימו בשבוע שעבר את ההצבעה על חוקי הרוטציה של נתניהו וגנץ. בדיון בוועדה המיוחדת אמרה מספר 2 בימינה, ח"כ איילת שקד, כי "לא עושים שינוי משטרי בשבוע. אם זה מחויב המציאות בגלל אילוצים פוליטיים, אז זה חייב להיות בהוראת שעה". לדבריה, "אנחנו עדיין לא חלק מהקואליציה ויכול להיות שנהיה באופוזיציה אבל מה שאני אגיד רלוונטי בכל מצב".

"בוודאי לא נתניהו ולא גנץ ירצו בעתיד, בקדנציות הבאות שמישהו יסחט אותם וירצה להיות ראש ממשלה חלופי", הוסיפה שקד. "זה לא בריא במציאות הפוליטית שלנו. החוק לא יכול להיות משוריין ל-75 ח"כים. בכנסת ישראל החוקים עוברים באופן רגיל, בוודאי שהצעת החוק הזו צריכה לעבור ברוב רגיל של 61 ח"כים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully