וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ להקמת הממשלה: הליכוד הציע את תיקי החינוך וירושלים, ימינה סירבה

29.4.2020 / 21:39

בימינה דחו את ההצעה לשני התיקים, שבנוסף להם הוצע למפלגה גם סגן שר שיהיה אחראי על החטיבה להתיישבות והשירות הלאומי. גורם בכיר במפלגה הבהיר: "אם לא נהיה משמעותיים נלך לאופוזיציה". סיעות האופוזיציה נערכות לעכב את ההצבעות על חוקי הרוטציה במשך שעות

עריכה: ליר שפיגלר

בליכוד הציעו למפלגת ימינה את תיק החינוך, תיק ירושלים וסגן שר שיהיה אחראי על החטיבה להתיישבות והשירות הלאומי במסגרת המשא ומתן להקמת הממשלה הבאה. במפלגה דחו את ההצעה, וגורם בכיר בה אמר כי "אנחנו רוצים להיות משמעותיים בתוך הממשלה. אם לא נהיה כאלה, נלך לאופוזיציה".

בימינה ימשיכו להחרים מחר את ההצבעות על חוקי הרוטציה שמקדמים בכחול לבן ובליכוד, על מנת לעגן את ההסכם שנחתם בין המפלגות כבסיס להקמת הממשלה הבאה. במפלגה אף מתחו ביקורת על הצעת החוק שמקדמות המפלגות, וצפויה לעלות מחר להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

בדיון בוועדה המיוחדת שהתקיים בתחילת השבוע בכנסת, אמרה ח"כ איילת שקד כי "לא עושים שינוי משטרי בשבוע. אם זה מחויב המציאות בגלל אילוצים פוליטיים, אז זה חייב להיות בהוראת שעה". לדבריה, "אנחנו עדיין לא חלק מהקואליציה ויכול להיות שנהיה באופוזיציה אבל מה שאני אגיד רלוונטי בכל מצב".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"אנחנו עדיין לא חלק מהקואליציה". נתניהו ובנט במהלך כינוס בלוק הימין/ראובן קסטרו

"בוודאי לא נתניהו ולא גנץ ירצו בעתיד, בקדנציות הבאות שמישהו יסחט אותם וירצה להיות רה"מ חלופי", הוסיפה שקד. "זה לא בריא במציאות הפוליטית שלנו. החוק לא יכול להיות משוריין ל-75 ח"כים. בכנסת ישראל החוקים עוברים באופן רגיל, בוודאי שהצעת החוק הזו צריכה לעבור ברוב רגיל של 61 ח"כים".

סיעות האופוזיציה דורשות לעכב את קידום החקיקה, והן יערכו מחר פיליבסטר במליאה שיימשך שעות ארוכות עד להצבעה. הצעת החוק שמקדמות המפלגות היא תיקון לחוק יסוד: הממשלה, שנועד להכשיר את סעיפי ההסכם הקואליציוני ולאפשר את הרוטציה האוטומטית בין נתניהו לגנץ.

עוד בוואלה!

המסמך הנעלם: בניגוד לסיפורי הכיסוי, הדילמה של ימינה מתחילה ונגמרת בג'ובים

לכתבה המלאה
יאיר לפיד, במהלך דיון של הוועדה המסדרת בכנסת 23 באפריל 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
יאיר לפיד, במהלך דיון הוועדה המסדרת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

הצעת החוק קובעת כי השינויים בחוק יסוד הממשלה, המסדירים את חילופי השלטון בין נתניהו לגנץ, ישוריינו כך שרק רוב של 75 חברי כנסת יוכל להביא לביטולם. נציג היועמ"ש הבהיר בוועדה כי ראוי להוריד את הרוב ל-61 ח"כים, בהתאם למצב החוקתי היום. הצעת החוק מסדירה גם את מעמדו של ראש הממשלה החלופי במקביל לכהונת ראש הממשלה, ולפיה, לא יוכלו לפטרו ומעמדו יהיה זהה גם לעניין כהונה תחת הרשעה בגין שוחד.

בשבוע שעבר אישרה הכנסת את הצעת החוק בקריאה טרומית, ובליכוד ובכחול לבן מקווים שיוכלו לאשרה עד תום המנדט שהועבר לכנסת. אם לוח הזמנים לא יאפשר את קידום ההצעה עוד לפני פיזור הכנסת והליכה לבחירות רביעיות, נציגי מפלגות כחול לבן והעבודה יבקשו מהנשיא ריבלין שיטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו. במקרה כזה, יעמדו לרשותן שבועיים נוספים להשלמת החקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully