וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה בודקים: החשודים בגניבה מצאלים ותקיפת קציני צה"ל נמלטו למצרים

7.6.2020 / 17:12

שוטרי מחוז הדרום מנהלים חיפושים אחרי בני המגזר הבדואי שתועדו מתעמתים עם קציני צה"ל, לאחר שעל פי החשד חדרו לשטח האימונים של בסיס צה"ל בנגב. בימים האחרונים עלה החשד שהם חצו את הגבול למצרים

בווידאו: קצינים בצעו מרדף אחרי חשודים בגניבת ציוד צבאי באימון בצאלים/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

במשטרה בודקים את החשד שבני המגזר הבדואי החשודים בגניבה מבסיס צאלים ובתקיפת קציני צה"ל נמלטו למצרים. מאז האירוע החריג, שתועד בשבוע שעבר סמוך לכפר ביר הדאג' שבנגב והופץ ברשתות החברתיות, שוטרי מחוז הדרום מחפשים אחר החשודים, ובימים האחרונים עלה החשד כי הם חצו את הגבול הדרומי ועזבו את ישראל.

במהלך האירוע, קצינים שהיו באימון בבסיס יצאו למרדף אחרי כלי רכב, שלטענתם נכנס למתחם האימונים של הבסיס. יושבי הרכב אף העמיסו לתוכו חומר החשוד כתחמושת צבאית. הקצינים נסעו אחרי הרכב והגיע ועד לכפר ביר הדאג', שם התפתח עימות פיזי ומילולי ביניהם לבין כמה מהאנשים במקום.

מתחקיר הצבא עולה כי אחד מהקצינים ירה באוויר, לאחר שלטענתו חשש לחייו. עוד עלה מהתחקיר כי לאחר שהקצינים עזבו את האזור, חלק מהמשתתפים בעימות ניהלו מרדף אחר החיילים וניסו לפגוע בהם בעודם ברכב הצבאי. בצה"ל הבהירו בשבוע כי "בניגוד לחלק מהדיווחים, לא נגנב ציוד מהבסיס".

ג'יפ צהל מוקף בנהגים שנוסעים בחוסר זהירות ועושים תנועות גסות בנגב, יוני 2020. טיקטוק, צילום מסך
הקצינים רדפו אחר הרכב והתעמתו עם התושבים. תיעוד המרדף/צילום מסך, טיקטוק

בעקבות התקרית נערך תחקיר על ידי מפקד בכיר במרכז לאימוני יבשה בבסיס, וצה"ל הודיע למפקדים וללוחמים להימנע ממרדף אחרי בני המגזר הבדואי, בטענה כי "זהו אינו תפקידכם". לפי ההנחיות שהועברו לידי המפקדים, תפקיד הצבא אמנם כולל מניעת גניבות - אך לא ביצוע מרדפים. על כן, הוחלט שלא יבוצע מרדף אחרי גנבי תחמושת או אמל"ח.

בתחקיר הוגדר כי מרדף מהווה סכנת חיים, לאור האפשרות להתהפכות של הג'יפ. בנוסף לכך, הוחלט להגביר את הנוכחות והשמירה באזור. במקרה קיצון, הובהר, יש לבצע אך ורק ירי באוויר, תוך ביצוע נוהל מעצר חשוד מלא, לצד דיווח מהיר לחמ"ל של המרכז לאימוני יבשה ולמשטרת ישראל. במידה שהחיילים מזהים גניבה או הטרדה של הכוחות, עליהם להפעיל את כלל המערכת הגדודית, הכוללים מפקדים, כוחות אבטחה, הזעקת המשטרה והקפדה על הוראות הפתיחה באש.

מדובר צה"ל נמסר מוקדם יותר כי "האירוע תוחקר והופקו ממנו לקחים ברמה המבצעית והבטיחותית. מהתחקיר הראשוני עלה שהקצינים הפעילו שיקול דעת נכון ומדוד והגיבו במהירות לסיכול האירוע ולמניעת גניבה מבסיס צה"ל. במקביל ניתנו הנחיות בטיחות באירועים מסוג זה, למניעת פגיעה בכוחות צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully