וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסאגה: בית הספר בנגב יחובר לקו מים, והתלמידים ישובו סוף סוף ללימודים

28.5.2020 / 12:22

תלמידי בית הספר היסודי תל-ערד, שנמצא בשטח שאינו משויך לשום מועצה או רשות, נותרו בבית מעל לחודשיים בגלל בעיה באספקת המים, בעוד הרשויות השונות מתווכחות על מי מוטלת האחריות לשנות זאת. ביהמ"ש שם לכך סוף, וקבע כי על משרד החינוך לחבר את המוסד למים עד תחילת יוני

צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

(בוידאו: משמרות מחאה של נציגי הכפרים הלא מוכרים בנגב)

600 תלמידי בית הספר היסודי תל ערד וילדי הגנים במתחם יחזרו ללימודים אחרי כחודשיים וחצי, לאחר שבית המשפט לעניינים מנהליים קבע היום (רביעי) כי משרד החינוך הוא האחראי על חיבורם למים.

השופט שלמה פרידלנדר פסק כי על משרד החינוך לדאוג לחבר קו מים לבית הספר עד ל-1 ביוני, בעקבות עתירה של האגודה לזכויות האזרח בנושא. במסגרת הדיון בעתירה, החליט בית המשפט כי אמנם יש מחלוקת בנוגע לאחריות בנושא בין מועצת אל-קסום, שהילדים במוסד רובם ככולם תושביה, לבין משרד החינוך והרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית - אך אף על פי כן הוא רואה במשרד החינוך אחראי לאספקת המים. על המדינה נפסקו גם הוצאות משפט לטובת העותרים.

"הצורך במים הוא צורך חיוני, הן לצורך שתיה - אזכיר כי עסקינן בנגב ובתקופת הקיץ - והן לצורך תברואה. לא ניתן להותיר תלמידים במהלך יום הלימודים ללא מים אפילו שעה אחת", קבע פרידלנדר.

בית הספר היסודי תל- ערד. -, אתר רשמי
בית הספר יחובר לקו מים. בית הספר היסודי תל-ערד/אתר רשמי, -

"מובן מאליו, אפוא, שלא ניתן להשהות קיום צורך זה עד שיוכרעו מחלוקות בענייני סמכות ואחריות בין רשויות מנהליות שונות, ועד שיקוימו דרישות משפטיות בענייני הליכים שונים, כגון לפי דיני התכנון והבניה, דיני המכרזים וכיוצא באלה", הוסיף.

כבר שבועות ארוכים שהילדים נשארים בבתיהם, משום שבבית הספר ובגנים אין מים בברזים. הסיבה לכך היא שבית הספר נמצא באזור גלילי, כלומר: שטח שלא שייך לשום מועצה או רשות. מועצת אל קסום סיפקה מים בשנים האחרונות באמצעות התקשרות עם אדם פרטי, אך הזרם הופסק לאחר שאותו ספק לא קיבל תשלום עבורם - וכך נשאר בית הספר בלי מים.

עוד בוואלה!

בית הספר בדרום לא חובר לקו מים פעיל, ו-600 תלמידים נשארו בבתיהם

לכתבה המלאה
בית הספר היסודי תל- ערד. -, אתר רשמי
"הצורך במים הוא חיוני". הכניסה לבית הספר/אתר רשמי, -

כבר שנים שיש בעיית אספקת מים בבית הספר, ועכשיו ההורים מקווים כי ההחלטה תביא לסוף הסאגה. "יש לנו הרגשה טובה. נכון שכולם הטילו אחריות זה על זה, והתלמידים לא הגיעו לבית הספר כבר שלושה חודשים, אבל אנחנו מקווים שזה הסוף", אמר עלי אל-נאבירי, יו"ר וועד ההורים.

עו"ד סנא אבן ברי מהאגודה לזכויות האזרח בירכה על פסק הדין. "מאז פרוץ משבר הקורונה, זה חודשיים וחצי תלמידי הכפר הלא מוכר תל ערד לא מקבלים חינוך. לא בגלל הנגיף אלא בגלל שהרשויות עסוקות בזריקת האחריות האחת לשנייה במקום למצוא פתרון לחיבור בית הספר למקור מים", מסרה. "אני שמחה על החלטת בית המשפט שתאפשר למאות תלמידים שלומדים בכפר לשוב סוף סוף לספסל הלימודים כיתר התלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully