וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר בדרום לא חובר לקו מים פעיל, ו-600 תלמידים נשארו בבתיהם

11.5.2020 / 9:17

התלמידים בבית הספר תל ערד שבמועצה האזורית אל-קסום לא שבו לספסל הלימודים בגלל היעדר מים זורמים במתחם. מחלוקת בין המועצה לספקים פרטיים מונעת את קיום הלימודים כסדרם. "הבת שלי רצתה כבר לפגוש חברות, אמרתי לה שלא חוזרים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

(בוידאו: משמרות מחאה של נציגי הכפרים הלא מוכרים בנגב)

600 תלמידי בית הספר היסודי תל ערד וילדי הגנים במתחם - כולם תושבי מועצת אל-קסום - לא חזרו לגנים ובית הספר, והסיבה לכך היא לא התפשטות נגיף הקורונה - כי אם הרבה יותר פשוטה: אין מים בברזים. זו אינה הפעם הראשונה: גם בתחילת השנה השביתו ההורים את הלימודים בית הספר עקב אי-מים למוסד. לבית הספר אין קו צינור מים מסודר שמזרים מים באופן קבוע.

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר עלי אלנבארי, יושב ראש ועד ההורים בבית הספר, על תחושות קשות של ההורים והתלמידים. "הבת הקטנה שלי בבוקר בכיתה ג' שמעה בחדשות שחוזרים ללימודים. היא רצתה לפגוש את החברות שלה ואמרתי לה שבגלל שאין מים לא חוזרים".

בית הספר היסודי תל- ערד. -, אתר רשמי
הושבת עקב אותה סיבה גם בתחילת השנה. בית הספר "תל ערד"/אתר רשמי, -

ריבוי ההשבתות הוא תוצאה של מחלוקות חוזרות בין המועצה לספקי מים פרטיים, עמם יש לה הסדרים זמניים. "בשנים האחרונות היו מסופקים המים בצינור על ידי אדם פרטי שמועצת אל-קסום משלמת לו. עקב סכסוך כספי בתחילת השנה הושבת בית הספר", תיאר זאת אלנבארי, "כפתרון זמני, אדם אחד סיפק מים ובתמורה המועצה הייתה אמורה לשלם לו. סוכם כבר כי המועצה תחבר את הצינורות לקו נפרד, ובינתיים תשלם לאותו אדם". למרות זאת, קמו אתמול התלמידים להשבתה נוספת.

עוד בוואלה!

במגזר הבדואי קראו לנתניהו: ללא סיוע מול הקורונה, יהיה פה אסון הומניטרי

לכתבה המלאה

ראש מועצת אל-קסום סלמה אל-עטרש הסביר כי בית הספר, שהוקם בשנת 2000, היה מחובר עד שנת 2019 למים דרך אחד התושבים של המועצה. "המועצה רצתה לחבר את המים בקו נפרד של מקורות". אולם, לדבריו, סמכויות המועצה בנושא תשתיות אינן חלות על בית הספר, משום שהוא נמצא למעשה מחוץ לשטחה. "בית הספר נמצא בשטח שאינו בשטח שיפטו של אף מועצה ולא בתחום השיפוט של המועצה שלנו. אנחנו אחראים רק למענה החינוכי", הסביר אל-עטרש.

בית הספר היסודי תל- ערד. -, אתר רשמי
"לא נמצא בתחום השיפוט של המועצה", מתחם בית הספר והגנים/אתר רשמי, -

ראש המועצה הוסיף כי "יש סיכום עם הרשות להסדרת התיישבות הבדואים שהם יחלו לעשות עבודות תשתיות להנחת צינור מים באורך שבעה קילומטרים. המועצה ביקשה ממקורות לפתוח נקודת מים באזור". אולם, לטענת אל-עטרש, קבלן המשנה של מקורות נמצא בסכסוך עם המועצה. "בשבוע שעבר פניתי למשרדי ממשלה שונים אך לא נענו לבקשתי לחבר קו מים. אסור לנו כמועצה לבצע עבודות פיתוח בשטח שלא שלנו", הסביר.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "נושא תשתיות המים מצוי באחריות המועצה האזורית, אך בשל חשיבותו הכל כך בסיסית של הנושא, המחוז עומד בקשר ישיר ורציף עם המועצה כדי להסדיר את שירות המים מהר ככל שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully