וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר גל מעצרים: בביר הדאג' דורשים לעצור את "העליהום" של המשטרה

10.6.2020 / 23:00

משעות הבוקר פועלים שוטרים באזור היישוב הבדואי ב"אכיפה ממוקדת נגד מחוללי פשיעה". הוועד המקומי טוען שהתושבים מותקפים ללא סיבה, כנקמה על התקרית שאירעה לאחרונה בבסיס צאלים הסמוך: "מטרת ההתקפה חסרת הרסן של המשטרה היא לרצות את עמותת רגבים והימין הקיצוני"

בווידאו: קצינים בצעו מרדף אחרי חשודים בגניבת ציוד צבאי באימון בצאלים/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

הוועד המקומי של ביר הדאג' שבנגב תקף היום (רביעי) את מה שהם מכנים כ"מסע עליהום" על היישוב מטעם המשטרה, בעקבות גל המעצרים והחיפושים שערכו השוטרים במקום מאז שעות הבוקר.

במהלך הפעולה, שאותה הגדירו במשטרה כ"אכיפה ממוקדת נגד מחוללי פשיעה" ביישוב ובשטחי האש הסמוכים לו, נעצרו 17 חשודים בחשד לביצוע עבירות שונות. בנוסף, אותרו תשעה חשודים בשהייה בלתי חוקית, אותר ונתפס גידול מאות שתילי קנאביס במחצבה סמוך ליישוב, וכן ארבעה כלי רכב, שלפי החשד הוחזקו שלא כדין.

פעולה זו מגיעה לאחר התקרית שאירעה לאחרונה בשטחי האש של צאלים, שבה התעמת קצין צה"ל עם קבוצת בדואים, שהגיעה ככל הנראה מהיישוב הסמוך במטרה לגנוב ברזל, ציוד ותחמושת.

לוחמי משטרת ישראל וכוחות מיוחדים בפיקודו של מפקד מרחב נגב תנ״צ יאיר חצרוני פעלו נגד הפשיעה בביר הדאג', 10 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
השוטרים וכוחות מיוחדים בביר הדאג', הבוקר/דוברות משטרת ישראל

מהמשטרה נמסר כי בחיפושים שנערכו אותרו פריטים רבים החשודים כרכוש צה"לי גנוב, בהם גם פריטי אמצעי ראיית לילה. כמו כן, אותרו עדרים מהם נתפסו כ-200 ראשי צאן שטופלו בשיתוף עם יחידות של משרד החקלאות והסיירת הירוקה, לאחר שלפי החשד שיבשו את פעולתו התקינה של הצבא באימונים בשטחי האש.

"ההתקפה חסרת הרסן של המשטרה והסיירת הירוקה נגד תושבי ביר הדאג', מטרתה לרצות את עמותת רגבים, הימין הקיצוני ושרים ממפלגת הליכוד", נמסר מהוועד המקומי ביישוב. "היום בבוקר פשטו כוחות גדולים של המשטרה והסיירת הירוקה על ביר הדאג', כיתרו אותו והתחילו להעניש את התושבים בצורה קולקטיבית. הרוב המוחלט של התושבים הינם אזרחי המדינה שומרי חוק, ולא פורעי חוק כפי שמנסים להגדיר אותם גורמים בימין הקיצוני".

לוחמי משטרת ישראל וכוחות מיוחדים בפיקודו של מפקד מרחב נגב תנ״צ יאיר חצרוני פעלו נגד הפשיעה בביר הדאג', 10 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
שוטרים בשטח שבו גידלו סמים סמוך לביר הדאג', הבוקר/דוברות משטרת ישראל

ביישוב טוענים כי מדובר בניסיון להטיל אימה על משפחות שלמות, בשיטה של "ביצוע מעצרים, חילוק דוחות תנועה, החרמת עדרים והעברתם לתחנות הסגר, החרמת רכוש ועוד". הוועד המקומי הגדיר את הפעילות הזו "להכות בכולם", כפי שאמר קצין בכיר במשטרה.

לדבריהם, הם פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכלל הגורמים הרלוונטים, כדי שיפעלו כדי להפסיק את ההתקפה נגד התושבים.

לוחמי משטרת ישראל וכוחות מיוחדים בפיקודו של מפקד מרחב נגב תנ״צ יאיר חצרוני פעלו נגד הפשיעה בביר הדאג', 10 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
השוטרים אוספים צאן בביר הדאג', הבוקר/דוברות משטרת ישראל

במהלך האירוע החריג בשטחי האש של צאלים, שצולם והועלה לרשתות החברתיות, קצינים שהיו באימון בבסיס יצאו למרדף אחרי רכב, שלדבריהם נכנס למתחם האימונים של הבסיס. האנשים שבתוכו אף העמיסו אל הרכב חומר החשוד כתחמושת צבאית.

הקצינים נסעו בעקבות הרכב והגיעו עד לכפר ביר הדאג', שם החל עימות פיזי ומילולי ביניהם לבין כמה מהאנשים במקום. מתחקיר הצבא עולה כי אחד מהקצינים ירה באוויר, לאחר שלטענתו חשש לחייו. עוד עלה מהתחקיר כי לאחר שהקצינים עזבו את האזור, חלק מהמשתתפים בעימות ניהלו מרדף אחר החיילים וניסו לפגוע בהם בעודם ברכב הצבאי.

מתנועת רגבים נמסר: "תמונות אמצעי הלחימה, הסמים, הג'יפים הגנובים וכספי הפשיעה שאיתרה המשטרה רק ביומו הראשון של המבצע, מדברות בעד עצמן. הטענות של דנפירי כאילו פעילות האכיפה נועדה 'לרצות את תנועת רגבים', מהווה המחשה מצויינת לביטוי 'הקוזק הנגזל'".

עוד הוסיפו, "זה נכון שאנחנו עדיין לא מרוצים. אנו מברכים את השר לביטחון פנים ומשטרת ישראל על התנעת מבצע האכיפה, ורק מזכירים שהאכיפה והחזרת שלטון החוק צריכים להיות האקלים הקבוע באיזור, ואין להסתפק במבצע נקודתי".

ממחאת המילואימניקים "די להפקרות בצאלים" נמסר בתגובה כי "הניסיון של דובר הכפר להגן על תדמיתו מובנת מאליה, אך מצערת מאוד. מצופה מתושבי ביר הדאג' שומרי החוק, הסובלים ראשונים מעבריינות בקרבם, להוקיע את הכנופיות העברייניות והאלימות ששוכנות באזור. במקום לעזור לרשויות החוק, הם בוחרים להגן עליהן ולייצר מצג שווא של 'ימין מול שמאל'".

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully