וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפס פעולות חקירה": חשוד באונס נער חרדי נמלט מהארץ - והתיק נסגר

10.6.2020 / 19:15

בן 17 התלונן כי הותקף מינית במקווה במרכז הארץ על ידי גבר בן 40, אך כשהמשטרה ביקשה לבצע עימות בין השניים - החשוד ברח ללונדון. הפרקליטות סגרה את התיק מחוסר ראיות מבלי לעדכן את הנער, שסובל מאז מבעיות נפשיות. סניגורו: "אירוע חמור ביותר שהמשטרה חייבת לחקור"

צילום: רוני כנפו, יותם רונן, עריכה: ניר חן

נער חרדי בן 17 ממרכז הארץ התלונן במשטרה כי נאנס בברוטליות על ידי גבר כבן 40 במקווה שבעיר מגוריו לפני פחות משנה. המשטרה זימנה את החשוד לחקירה וביקשה לבצע עימות בינו לבין המתלונן, אך הגבר נמלט מהארץ ללונדון. בעקבות כך, התיק שכב במשטרה והפרקליטות סגרה אותו מחוסר ראיות, וזאת מבלי לעדכן את הצעיר.

הפרשה החלה בנובמבר 2019, אז חזר שמואל (שם בדוי) בן ה-17 מאירוע משפחתי בשעת לילה והחליט לטבול במקווה הסמוך לביתו. כשהגיע לשם פגש בגבר בשנות ה-40 לחייו שלא הכיר. שמואל הוריד את בגדיו ונכנס למים, אז התקרב אליו הגבר, תוך שהוא נוגע בו ומבצע בו מעשי סדום.

בריאיון לוואלה! NEWS, סיפר הצעיר על רגעי התקיפה. "הוא התחיל לגעת לי ברגל, לא ידעתי מה לעשות, עמדתי קפוא. בהתחלה חשבתי שזה בטעות והוא לא שם לב. ואז הוא נגע לי באיבר המין, הייתי כולי קפוא, פחדתי ממנו. הוא לחץ אותי לכיוון הקיר והכריח אותי לבצע מין אנאלי. אחרי כשלוש דקות התעשתי, אמרתי לעצמי שכבר לא משנה מה יקרה, אני חייב לברוח. יצאתי בריצה מהבריכה וצעקתי עליו אתה רשע, איך אתה נוגע בי? הוא היה מופתע". מיד כשיצא מהמקווה, הבחין הצעיר בטלפון הנייד ובארנקו של החשוד, ולקח אותם על מנת שיסייעו לו לזהותו. "מרוב בהלה לקחתי הכול וברחתי".

בן 17 התלונן על אונס, החשוד ברח מהארץ והפרקליטות סגרה את התיק. יותם רונן, יותם רונן
"אפילו לא עשיתם עימות, איך זה נסגר ככה?". המתלונן/יותם רונן, יותם רונן

עוד באותו הלילה עדכן שמואל את הוריו במה שאירע. אביו של שמואל התייעץ עם רב כיצד לנהוג, וזה שלח אותם להגיש תלונה במשטרה. יום לאחר מכן הגיע שמואל, מלווה באמו, לאחת מתחנות המשטרה במרכז הארץ וסיפר לחוקרים את המקרה. בנוסף, מסר לחוקרים את ארנקו ומכשיר הסלולרי של החשוד.

למחרת התלונה זימנו את החשוד לחקירה, אך זה אמר למשטרה כי המעשים בוצעו בהסכמת הקטין. במשטרה קבעו עימות בין המתלונן לחשוד, אך האחרון, המחזיק גם באזרחות בריטית, ברח מהארץ ללונדון ולא שב מאז, למרות שהוא יודע כי הוא דרוש לחקירה.

"אחרי כמה חודשים שראיתי שלא קורה כלום, חשבתי שזה מתעכב בגלל הקורונה. עם החזרה לשגרה הגעתי למשטרה ושאלתי מה לגבי התיק שלי, אמרו לי שהפרקליטות החליטה לסגור אותו מחסר ראיות. הופתעתי", סיפר שמואל. "מה זה חוסר ראיות? אפילו לא עשיתם עימות, אמרתם שיהיה עימות, איך זה נסגר ככה?" תמה.

עוד בוואלה!

אונס הילדה מעורר את השדים בשכונה הפסטורלית, והתושבים מתגייסים למשמר

לכתבה המלאה
אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"אירוע חמור ביותר שהמשטרה חייבת לחקור"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

לדברי שמואל, הבשורה שברה אותו. "מאז אני סובל מבעיות נפשיות. אני לא נרדם בלילות, חושב על האירוע הזה, התחלתי לקחת כדורים בשביל להחזיק את עצמי ולהירדם וזה מקשה עליי כל הדבר הזה".

שמואל סיפר כי מכר שלו, שנמצא בקשר עם החשוד, שלח לו צילומי מסך משיחה בקבוצת ווטסאפ, בה שוחחו גברים על דרכים בהם יוכלו לתקוף מינית צעירים במקוואות. לדבריו, התוקף שלו כתב בקבוצה כי "יש עוד זמן ללכת למקווה", ואחר ענה לו "יש בשר טוב במקומות המובחרים".

"אני מבין למה יש כל כך הרבה פשע ברחוב", תקף שמואל את המשטרה. "הייתי בטוח שהמשטרה מיד מטפלים ועושים חקירה. כשאני רואה שהמשטרה לא עושה כלום אני מבין למה אנשים מכים אחד את השני. לא הולכים על פי חוק כשמערכת אכיפת החוק לא עושה כלום".

עו"ד מאיר כהן זדה, מומחה למשפט פלילי המייצג את החשוד, אמר בתגובה כי "לא יכול להיות שקטין שמגיע למשטרה ומתלונן על אירוע חמור ביותר, המשטרה מבצעת אפס פעולות חקירה והתיק נסגר - זה מצב לא הגיוני. תיק החקירה נסגר בעילה שבנסיבות העניין אינן מתאימות לבירור בהליך פלילי. המשטרה חייבת לחקור מקרים כאלה, נשקול הגשת ערעור לפתיחת התיק".

"שיגיש תלונה מחדש והיא תיבחן"

גורמים המעורים בפרטי התלונה של הצעיר אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי בעת הגשת התלונה, הצעיר לא פירט על המקרה בצורה מספקת, אולי משום שאמו הייתה לצדו והוא התבייש. בנוסף, לאחר חקירת החשוד נוצר מצב של "מילה נגד מילה" ולא הצטברו כלפי החשוד ראיות חזקות ומספקות בכדי להוציא צו מעצר בינלאומי או עיכוב יציאה מהארץ. לדברי הגורמים, "אם לצעיר יש מה להוסיף על התלונה, הוא מוזמן להגישה מחדש והיא תיבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully