וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס הילדה מעורר את השדים בשכונה הפסטורלית, והתושבים מתגייסים למשמר

8.6.2020 / 23:36

השקט והשלווה בשכונת נווה שאנן בחיפה הוחלפו מאז יום שבת באינספור ניידות וחרדה הולכת וגוברת. למרות מעצר החשוד באונס ילדה בת 11 בביתה, התושבים מתארגנים להקמת מערך מתנדבים שיסייר באזור עם רדת החשיכה. "לא נשב בחיבוק ידיים. נגן על האזור"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: הוארך מעצר חשוד באונס ילדה בת 13 בגינה ברמת השרון, בשבוע שעבר)

הרוחות הסוערות בשכונת נווה שאנן בחיפה מאז האירוע נרגעו מעט הערב (שני) עם הודעת משטרת חיפה על מעצרו של צעיר בן 21 בחשד לאונס ילדה כבת 11 בביתה בליל שבת האחרון. רב-פקד ורד ורדי, ראש מחלקת החקירות בתחנת חיפה שמאז שבת מפקדת על החקירה, אמרה כי חשיפתו של החשוד, תושב הסביבה, התאפשרה "תודות ליכולות מיוחדות של משטרת ישראל" ומסרה כי בשעה זו הוא נחקר במשרדי החקירות של תחנת חיפה.

מחר, בבית משפט השלום בעיר, יבקשו החוקרים את הארכת מעצרו של החשוד, המוכר למשטרה מעבירות רכוש, אך לא מעבירות המין. ככל העולה אין לו היכרות עם הדירה המדוברת, עם המשפחה ועם הילדה. נבדקים כמה כיווני חקירה, שהמרכזי שבהם כעת הוא שמדובר באונס לא מתוכנן, שנקרה על דרכו במהלך פריצה אל הבית. כאמור, החקירה נמצאת עדיין בראשיתה.

מאז שבת הגבירה המשטרה מאוד את נוכחותה בשכונה, והיום אחר הצהריים ניתן היה להבחין בניידות וקטנועי משטרה החולפים ברחובות. גם סיירי עיריית חיפה הפגינו נוכחות מוגברת, ותשאלו זרים לזהותם. התושבים עצמם הביעו תסכול על מיעוט המידע שהיה בידם. בריק שנוצר פרחו שמועות שהופצו ברשתות החברתיות, למשל על כנופיית אנסים הפועלת כביכול בשכונה - שהמשטרה מכחישה מכל וכל. "נבהיר כי בניגוד לאותם פרסומים, אין כל מידע או חקיֹרה הנוגעת לדירת פדופילים בעיר, כשם שאין בשכונה אנשי זאב היוצאים באישון הליל כשהירח מלא או חייזרים המנסים להיכנס לגנים", מסר דובר המשטרה, שקרא לציבור "שלא לתת יד לשרשור פרסומים אלה או אחרים, שאין בהם אלא זריעת פאניקה מיותרת בציבור".

שכונת נווה שאנן בחיפה, 8 ביוני 2020. שלומי גבאי
שכונה שלווה ובטוחה. נווה שאנן בחיפה, הערב/שלומי גבאי

"יישר כוח וכל הכבוד למשטרה", אמר לוואלה! NEWS בתגובה ראשונה יו"ר ועד השכונה, אלי פיסו, "כפי שאמרנו מאז יום שבת, אנחנו סומכים על משטרת ישראל ועל שוטרי חיפה שיעשו עבודה נאמנה ומקצועית. אנחנו סומכים עליהם שמי שעשה מעשה נפשע כזה יעמוד במהרה לדין וישלם על מעשיו".

יחד עם זאת, הפרשה ערערה את תחושות הביטחון של תושבים רבים. א', פנסיונר כבן 70, המתגורר כ-30 שנה ברחוב בו אירע המקרה, אמר לוואלה! NEWS כי האירוע היכה בהלם את תושבי הסביבה השקטה. "מכירים פה פריצות אבל דבר כזה לא זכור לי מעולם. משבת לפני הצהריים היו פה אינספור ניידות, מעבדה ניידת לזיהוי פלילי, סגרו את כל הזירה ועבדו כל היום".

שכונת נווה שאנן בחיפה, 8 ביוני 2020. שלומי גבאי
נווה שאנן בחיפה, הערב/שלומי גבאי

"אנשים מפחדים דואגים. זה טבעי", אומרת ע', מרצה באוניברסיטת חיפה, תושבת השכונה ואם לילדים, "זה סיוט הלילה המפחיד ביותר אצל כל הורה. שבן אדם ייכנס לך לבית, למקום הכי מוגן שלך שבנית לעצמך ויפגע לך בילד - ואתה אפילו לא תשמע את זה ולא תוכל להגן עליו ולא תוכל לעשות כלום. זה נוגע בנקודת התורפה הרכה ביותר של כל הורה, וזו שכונה שמלאה בהורים".

"נגן על האזור ללא היסוס"

נווה שאנן היא שכונת המגורים הגדולה בישראל, וחיים בה כ-65 אלף תושבים - הרבה יותר מערים רבות בארץ. זו שכונה שלווה ובטוחה, שאוכלוסייתה מקבילה לפסיפס החיפאי, גרים בה סטודנטים ואנשי סגל רבים של הטכניון שהקמפוס שלו צמוד אליה, ולמרות שהיא חילונית ודתית-לאומית ברובה, בשני העשורים האחרונים עברו להתגורר בה גם חרדים רבים שהקימו בה מוסדות חינוך, ישיבות וכוללים. ככל שכונות הכרמל היא טובלת בירוק, חצרותיה ורחובותיה מוצלים בעצים, ובתיה משובצים בינות שבילי הולכי רגל וקיצורי דרך. כעת, תנאים אלו הפכו עבור תושבי השכונה למקור לדאגה.

כבר במוצאי השבת הודיע רב השכונה - לשעבר רב הטכניון - ד"ר אליהו זייני, על הקמת סיירת שכונתית - מערך מתנדבים שיסייר בעיר בשעות הערב והלילה. "לא נישאר בחיבוק ידיים, ונגן על כל האזור ללא כל היסוס וללא כל רתיעה", הכריז זייני, מתוך מטרה "להעניק ביטחון ככל יכולתנו, ליצור הרתעה ולאתר תנועות חשודות בשיתוף עם השיטור הקהילתי". בשיחה עם וואלה! NEWS אמר הרב כי בשכונה אירעו בחודשים האחרונים כמה מקרי אונס. "לא בטוח שיש קשר ביניהם כיוון שלא נתפס אף אדם. צריך קודם כל לתפוס מישהו, אחר כך נדע מה קורה", אמר זיני, "המשטרה לא יכולה להתמודד לבד בתקופה כה קשה לכל עם ישראל"

רב-פקד ורד ורדי, קצינת החקירות המפקדת על החקירה בתחנת חיפה. -, אתר רשמי
"החשיפה התאפשרה תודות ליכולות מיוחדות של משטרת ישראל". רב-פקד ורד ורדי/אתר רשמי, -

הרב זיני קרא לתושבי השכונה לנקוט אמצעי זהירות מיידיים לשמירה על הילדים. בין היתר, הוא קרא שלא לאפשר יציאה של ילדים לבדם מהבית, אלא לכל הפחות בזוגות כשהבוגר מביניהם בן 12 לפחות - וגם לא אחרי השעה 18:00 בערב; להימנע מהליכה בסמטאות צדדיות; לחדד לילדים את הכלל שלא לשוחח עם זרים, לא לפתוח להם את הדלת, ובכלל לא להשאיר דלתות פתוחות ולדאוג שלא יהיו חלונות הניתנים לפריצה, במיוחד בקומות תחתונות. לקריאה הזו נענו גם חילונים בשכונה המהדהדים ברשתות החברתיות את ההנחיות האלה.

כולם מחכים למיצוי הדין עם מי שאחראי לפשע המזעזע. "הייתי גומר אותו בעצמי אם רק הייתי תופס אותו", אמר בעל עסק בשכונה שישב עם אחרים בפתח חנותו.

עורך הדין רונן חליוה, המייצג את הצעיר, אמר לוואלה! NEWS כי מדובר ב"זדורוב 2". עורך הדין טוען כי זכויותיו ושל החשוד הופרו ברגל גסה וכי לא ניתן להיוועץ עמו. לדבריו, ניתן לו לשוחח עם הצעיר למשך שלוש דקות בלבד.

עו"ד חליוה פנה בנושא בפנייה דחופה לבית משפט השלום בחיפה, אך השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב קיבלה את עמדת תחנת חיפה של המשטרה ודחתה את בקשתו לאפשר לצעיר היוועצות עמו ללא דיחוי. כעת הוא עתר בפני נשיא בית המשפט המחוזי, השופט ד"ר רון שפירא, שטרם נתן את החלטתו.

(עדכון ראשון: 22:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully