וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם ברצח אורי אנסבכר הודה בעבירות; ביהמ"ש: "פעל ממניע לאומני"

ערפאת א-רפעאיה הודה בפני בית המשפט המחוזי בי-ם ברצח הצעירה בת ה-19 מתקוע, אחרי שנמנע מלעשות כן בשנה שעברה. זאת, לאחר שהותר לו לבצע שיחה עם אמו. בית המשפט קבע כי הוא תקף את אנסבכר באלימות קשה ובאכזריות, אך הכרעת הדין תינתן בהמשך

עריכה: ניר חן

ערפאת א-רפעאיה הודה היום (ראשון) בפני בית המשפט המחוזי בירושלים ברצח אורי אנסבכר בת ה-19 מתקוע. בית המשפט קבע כי הנאשם תקף את אנסבכר באלימות קשה ובאכזריות, ורצח אותה כפי שפורט בכתב האישום. עוד נקבע כי העבירות בוצעו ממניע לאומני. הכרעת הדין תינתן במועד אחר.

הודאתו של א-רפעאיה מגיעה לאחר שהותר לו לבצע שיחה עם אמו. בדצמבר האחרון, הוא נמנע מלהודות בבית המשפט בעובדות כתב האישום, בניגוד לציפיות. סנגורו אמר באותו הבוקר כי הוא מודה ברצח ובאונס אנסבכר, אך כשהשופט רפי כרמל פנה אליו ושאל אותו אם הוא מודה בעובדות כתב האישום, א-רפאעיה רק בהה ולא השיב לשאלות.

ערפאת ארפאעיה הנאשם ברצח אורי אנסבכר, מחוזי ירושלים, 8 בינואר 2020. רוני כנפו
א-רפעאיה בדיון ההוכחות, בינואר האחרון/רוני כנפו

אנסבכר נרצחה בפברואר 2019. גופתה אותרה בעין יעל, ביער הסמוך למקום בו עשתה שירות לאומי. מכריה העידו כי הלכה להתבודד ביער ומשלא שבה והטלפון שלה היה כבוי החלו בחיפושים אחריה. לאחר כמה שעות נמצאה גופתה כשעליה סימני אלימות קשים.

א-רפאעיה, תושב חברון, נמלט מהמקום מיד לאחר הרצח. עם זאת, באמצעות ראיות שנאספו בזירה, ובהן דגימות DNA, הוא אותר במאגרי המשטרה כבר ביום שלאחר מכן. בחקירותיו הוא הודה במעשים ואף שחזר את צעדיו. בחקירותיו הראשונות טען כי לא ידע שמדובר ביהודייה ואמר כי היה רוצח גם אם היה מדובר בערבייה. אך לאחר מכן, אמר כי לקח סכין מביתו כדי לרצוח יהודים, וכי היה משחרר אותה אם היה מדובר בערבייה.

עוד בוואלה!

אחרי 9 שנים: שוטר פלסטיני הואשם ברצח בן יוסף לבנת בקבר יוסף

לכתבה המלאה
אורי אנסבכר, תקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אורי אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

כתב האישום הוגש בחודש מרץ של השנה שעברה, אולם התיק נמשך זמן ממושך בין היתר בשל הבקשה של סנגורו לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית מטעמם. לבסוף, הבדיקה הפסיכיאטרית קבעה כי א-רפאעיה כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully