וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 9 שנים: שוטר פלסטיני הואשם ברצח בן יוסף לבנת בקבר יוסף

סאלח חאמד היה מעורב בתקרית הירי במתחם הקבר ב-2011, שכתוצאה ממנה נרצח לבנת, תושב אלון מורה. לפי כתב האישום, בעת שהבחינו שוטרים פלסטינים בכלי הרכב הישראליים נכנסים למתחם, ירה בהם חאמד במטרה להבריחם. מעורב נוסף בתקרית נעצר, נשפט ונידון למאסר

גדעון צנטנר

(בווידאו: הלוויתו של בן יוסף לבנת, אפריל 2011)

כתב אישום הוגש היום (ראשון) בידי הפרקליטות הצבאית נגד שוטר פלסטיני בגין רצח בן יוסף לבנת בקבר יוסף שבשכם, תשע שנים לאחר האירוע. השוטר, סאלח חאמד, מואשם גם בניסיון רצח ובשיבוש מהלכי משפט.

לבנת נכנס יחד עם קבוצת ישראלים לקבר יוסף באפריל 2011. לפי כתב האישום, חאמד שהה יחד עם אנשי ביטחון פלסטינים נוספים במתחם. כשהבחינו בכלי רכב ישראליים נכנסים למתחם, אמר מפקד הכוח מוחמד סעאבנה לשוטרים לירות באוויר כדי להרחיק אותם. לאחר זמן קצר, החלו כלי הרכב לעזוב את המקום בשיירה והתפצלו לשני כיוונים שונים. עם זאת, כשהמכוניות יצאו, ירו המפקד וחאמד כדורים רבים ממרחק מטרים ספורים לעבר אחת מהן, וכתוצאה מכך, נפצעו שלושת מהנוסעים בה.

הנרצח בפיגוע ירי בשומרון, בן יוסף לבנת, אפריל 2011. באדיבות המשפחה
הנרצח בן יוסף לבנת/באדיבות המשפחה

במקביל, איש ביטחון אחר ירה לעבר הרכב שבו נסע לבנת. "הירי חדר את שמשת הרכב הכחול, פגע בצווארו של בן יוסף לבנת, וגרם למותו". כמו כן, מתואר בכתב האישום כי לאחר הירי אספו השוטרים את התרמילים והניחו אבנים על הכביש על מנת לטעון כי הותקפו על ידי ישראלים, וזאת בהתאם להוראת סעאבנה.

חאמד נעצר ב-9 במאי השנה על ידי כוחות הביטחון ביהודה ושומרון והיום כאמור הוגש נגדו כתב אישום. מעורב נוסף נידון למאסר לאחר שהורשע בירי לעבר אדם ובשיבוש הליכי משפט, אך זוכה מרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully