וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בדרום הר חברון: חייל נפצע בינוני-קשה, המחבל נורה למוות

החייל נדרס סמוך להתנחלות נגוהות ונפצע ברגלו. הוא פונה לבית החולים סורוקה כשהוא בהכרה. מתחקור ראשוני עולה כי המחבל נסע במהירות ופגע בו, בטרם נורה למוות על ידי הלוחמים שבעמדת השמירה הצבאית

צילום: TPS, עריכה: ניר חן

פיגוע דריסה בדרום הר חברון - כל הפרטים:

  • חייל צה"ל נפצע בינוני-קשה בפיגוע דריסה ליד ההתנחלות נגוהות
  • הוא טופל במקום ופונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע
  • המחבל החשוד בדריסה נורה למוות על ידי החיילים בעמדת השמירה
  • מסתמן כי הפיגוע אירע בזמן חילופי משמרות; צה"ל: הפרטים בבדיקה

חייל צה"ל נפצע באורח בינוני עד קשה היום (חמישי) בפיגוע דריסה, סמוך להתנחלות נגוהות שבדרום הר חברון. המחבל נורה למוות בזירה, שנמצאת בשטחי החטיבה המרחבית יהודה.

מתחקור ראשוני של צה"ל עולה כי הנהג הדורס נסע במהירות לעבר לוחמי צה"ל, סמוך לעמדה צבאית. הוא פגע באחד הלוחמים, ובשלב זה לוחם נוסף פתח בירי לעבר המחבל. עוד עולה כי הפיגוע בתרחש בעת חילופי המשמרות בפילבוקס, עמדת השמירה שבמקום. לפי דיווחים לא רשמיים, מבצע הפיגוע הוא בהאא א-דין מחמד עבדאללה עואוודה, תושב דיר סאמת הסמוכה לחברון.

פיגוע דריסה סמוך ליישוב נגוהות שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה", 14 במאי 2020. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת הפיגוע, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א
מפקד חטיבת ״יהודה״, אלוף-משנה איתמר בן חיים בזירת פיגוע דריסה סמוך לעמדה צבאית ליד היישוב נגוהות שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". 14 במאי 2020. דובר צה"ל
מפקד חטיבת יהודה אל"מ איתמר בן חיים בזירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל

צוות מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניק טיפול רפואי במקום לחייל, צעיר בן 21, כשהוא בהכרה וסובל מפציעה בגפיים. לאחר מכן, החייל הפצוע פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. פראמדיק מד"א, אלישיב אמתי, סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוח רפואה של צה"ל שהעניק במקום טיפול רפואי לצעיר שנפגע מהרכב. הכנסנו אותו במהירות לניידת הטיפול נמרץ והוא פונה במצב יציב ובהכרה מלאה לבית החולים".

בהאא א-דין מחמד עבדאללה עואוודה. -, אתר רשמי
בהאא א-דין מחמד עבדאללה עואוודה, הנהג הפוגע לפי דיווחים/אתר רשמי, -
זירת פיגוע דריסה סמוך לעמדה צבאית ליד היישוב נגוהות שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". 14 במאי 2020. דובר צה"ל
רכב המחבל בזירת הפיגוע באזור נגוהות, היום/דובר צה"ל

פיגוע הדריסה מצטרף לשורת אירועים דומים לאחרונה, בראשם הריגתו של לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל, בכפר יעבד. במהלך פעילות לביצוע מעצרים בכפר הסמוך לג'נין, אבן הושלכה על פניו של בן יגאל וגרמה למותו. בשלושת הימים האחרונים נעצרו 27 חשודים בכפר, ולפי ההערכות במערכת הביטחון אחד מהם הוא המחבל שהשליך את האבן.

בנוסף לכך, לפני יומיים כוחות הביטחון סיכלו פיגוע דקירה במעבר קלנדיה. הפלסטיני החשוד בניסיון הפיגוע נורה על ידי כוחות מג"ב במקום. מבדיקה ראשונית עולה כי החשוד אחז במברג והתקדם לעבר איש ביטחון במעבר, שניטרל אותו.

(עדכון ראשון: 14:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully