וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון נטרלו חשוד שניסה לבצע פיגוע דקירה במעבר קלנדיה

הפלסטיני נורה על ידי כוחות מג"ב שבמקום לאחר שניסה לדקור לוחמים ששהו במחסום. התקרית מצטרפת להריגתו של לוחם צה"ל עמית בן יגאל מפגיעת אבן שהושלכה על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בשומרון

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

כוחות הביטחון נטרלו היום (שלישי) חשוד שניסה לבצע פיגוע דקירה במעבר קלנדיה. הפלסטיני נורה על ידי כוחות מג"ב שבמקום. מבדיקה ראשונית עולה כי החשוד אחז במברג והתקדם אל עבר איש ביטחון במעבר, שניטרל אותו. אין נפגעים באירוע. המפגע פונה לקבלת טיפול רפואי, והמעבר נפתח לתנועה.

בתוך כך, הלילה נהרג לוחם צה"ל, סמל-ראשון עמית בן יגאל, מפגיעת אבן שהושלכה על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבשומרון. מתחקיר ראשוני עולה כי כוח של סיירת גולני נשלח לבצע ארבעה מעצרים בכפר יעבד. לאורך הלילה עשרות פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוח. עם סיום הפעילות, ביציאה מהכפר נזרקה אבן ובן יגאל, שחבש קסדה, נפגע בראשו. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו.

חשד לניסיון דקירה במעבר קלנדיה. 12 במאי 2020. ללא, צילום מסך
זירת ניסיון הדקירה במעבר קלנדיה, היום/צילום מסך, ללא

מתחקיר ראשוני של התקרית עולה כי סיירת גולני נכנסה לבצע מעצרים בכפר יעבד הסמוך לג'נין. דקות אחדות אחרי סיום המעצר הראשון החל הכוח להתארגן ליציאה רגלית מהכפר אל נקודת האיסוף, אז התפתחו הפרות סדר אלימות מאוד עם תושבים.

לדברי גורמי צבא, לפני חציית קו הבתים הראשון בכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן שפגעה בפניו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה. בן יגאל התמוטט וחבריו ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי. הוא הועבר לנקודת פינוי במרחק כמה דקות מהכפר, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ למנחת בגזרת חטיבת מנשה ומשם הוטס אל בית החולים רמב"ם. ואולם שם קבע הצוות הרפואי מותו.

(עדכון ראשון: 13:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully