וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיקה הפסיכיאטרית קבעה: רוצח אורי אנסבכר כשיר לעמוד לדין

עראפת א-רפאעיה נבדק ונמצא כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים נעתרו לבקשת סנגורו והורו לאפשר את הבדיקה כדי לבחון את מצבו וכשירותו לעמוד לדין

צילום: דובר צה"ל

ערפאת א-רפאעיה, הנאשם ברצח אורי אנסבכר, נמצא כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו בבדיקה של הפסיכיאטר המחוזי. סנגורו אמר כי ישקול להגיש חוות דעת מטעמם.

בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הורו לאפשר לא-רפאעיה בדיקה פסיכיאטרית לבקשת סנגורו, לאחר שנטען כי הוא סובל מבעיות נפשיות. זאת, בעוד השופט שדן במעצרו עד תום ההליכים סירב לבקשה. היום (שלישי) אמור היה להתקיים דיון בתיק, אך א-רפאעיה לא הובא לבית המשפט.

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: המחבל הנאשם ברצח אורי אנסבכר יעבור בדיקה פסיכיאטרית
כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר
"תקף באכזריות": כתב אישום נגד המחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר

הארכת מעצר לערפאת ארפאעיה החשוד ברצח אורי אנסבכר, השלום ירושלים, 20 בפברואר 2019. רוני כנפו
ערפאת א-רפאעיה בדיון בהארכת מעצרו, פברואר/רוני כנפו

גופתה של אנסבכר אותרה ב-7 בפברואר בעין יעל, ביער הסמוך למקום בו התנדבה בשירות לאומי. מכריה העידו כי ביקשה להתבודד ביער ומשלא שבה והטלפון שלה היה כבוי החלו בחיפושים אחריה. לאחר כמה שעות נמצאה גופתה כשעליה סימני אלימות קשים.

ארפאעיה, תושב חברון, נמלט מהמקום מיד לאחר הרצח. עם זאת, באמצעות ראיות שנאספו בזירה, ובהן דגימות DNA, הוא אותר במאגרי המשטרה כבר ביום שלאחר מכן. בחקירותיו הוא הודה במעשים ואף שחזר את צעדיו. בחקירותיו הראשונות טען כי לא ידע שמדובר ביהודייה ואמר כי היה רוצח גם אם היה מדובר בערבייה. אך לאחר מכן, אמר כי לקח סכין מביתו כדי לרצוח יהודים, וכי היה משחרר אותה אם היה מדובר בערבייה.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: המחבל הנאשם ברצח אורי אנסבכר יעבור בדיקה פסיכיאטרית

לכתבה המלאה
אורי אנסבכר, תקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אורי אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

עורך דינו של ארפאעיה טען בין היתר כי מרשו סובל מבעיות נפשיות, אך השופט אלי אברבנאל שדן במעצרו דחה את הבקשה לערוך לו בדיקה פסיכיאטרית. טענה דומה עלתה גם בעתירה נגד הריסת דירותיו. שופטי בג"ץ שדחו את העתירה נימקו כי לא הוגש כל חומר המלמד על ליקויים נפשיים וכי בית המשפט המחוזי החליט שלא להורות על בדיקה שלו אצל הפסיכיאטר המחוזי.

בחודש שעבר הרסו כוחות צה"ל, מג"ב והמנהל האזרחי הרסו את ביתו של א-רפאעיה בחברון. ההערכה בקרב קצינים במשטרה היא כי א-רפאעיה ציפה לקבל סיוע בבריחה, אולם הוא נדחה ונאלץ להסתתר במבנה ברמאללה. כוח ימ"מ נשלח למסגד, אולם לאחר כניסתו התברר כי המחבל עזב את המסגד דקות קודם. הוא אותר לבסוף במבנה רב-קומות הנמצא בתהליך בנייה הסמוך למסגד - ושם נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully