וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המחבל הנאשם ברצח אורי אנסבכר יעבור בדיקה פסיכיאטרית

לוואלה! NEWS נודע כי בית המשפט נעתר לבקשת עורך דינו של ערפאת ארפאעיה לשלוח אותו לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי על מנת לבדוק את מצבו וכשירותו. זאת, לאחר ששופט המעצרים סירב לאפשר לו להיבדק חרף טענות לבעיות נפשיות

צילום: דובר צה"ל

המחבל הנאשם באונס וברצח אורי אנסבכר בירושלים יישלח לבדיקה פסיכיאטרית - כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים. השופטים נעתרו לבקשת סנגורו של ערפאת ארפאעיה לפני כשבועיים והורו לאפשר את הבדיקה כדי לבחון את מצבו וכשירותו לעמוד לדין. דיון נוסף בתיק אמור להיערך בשבוע הבא, אך הוא צפוי להידחות עד להכנת חוות הדעת בעניינו.

גופתה של אנסבכר אותרה ב-7 בפברואר בעין יעל, ביער הסמוך למקום בו התנדבה בשירות לאומי. מכריה העידו כי ביקשה להתבודד ביער ומשלא שבה והטלפון שלה היה כבוי החלו בחיפושים אחריה. לאחר כמה שעות נמצאה גופתה כשעליה סימני אלימות קשים.

לקריאה נוספת:
כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר
"תקף באכזריות": כתב אישום נגד המחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר
חודש אחרי הרצח: צה"ל הודיע על הריסת בית רוצח אורי אנסבכר

הארכת מעצר לערפאת ארפאעיה החשוד ברצח אורי אנסבכר, השלום ירושלים, 20 בפברואר 2019. רוני כנפו
ערפאת ארפאעיה בדיון בבית המשפט/רוני כנפו

ארפאעיה, תושב חברון, נמלט מהמקום מיד לאחר הרצח. עם זאת, באמצעות ראיות שנאספו בזירה, ובהן דגימות DNA, הוא אותר במאגרי המשטרה כבר ביום שלאחר מכן. בחקירותיו הוא הודה במעשים ואף שחזר את צעדיו. בחקירותיו הראשונות טען כי לא ידע שמדובר ביהודייה ואמר כי היה רוצח גם אם היה מדובר בערבייה. אך לאחר מכן, אמר כי לקח סכין מביתו כדי לרצוח יהודים, וכי היה משחרר אותה אם היה מדובר בערבייה.

עורך דינו של ארפאעיה טען בין היתר כי מרשו סובל מבעיות נפשיות, אך השופט אלי אברבנאל שדן במעצרו דחה את הבקשה לערוך לו בדיקה פסיכיאטרית. טענה דומה עלתה גם בעתירה נגד הריסת דירותיו. שופטי בג"ץ שדחו את העתירה נימקו כי לא הוגש כל חומר המלמד על ליקויים נפשיים וכי בית המשפט המחוזי החליט שלא להורות על בדיקה שלו אצל הפסיכיאטר המחוזי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אורי אנסבכר מתקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אורי אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

"העותרים כלל לא פירטו מהו הליקוי הנפשי ממנו סובל המחבל, מה חומרתו ומהי השפעתו על מעשיו", נכתב בנימוקי בג"ץ. "יתרה מכך, גם במסגרת הליכי המעצר של המחבל, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשתו להעבירו לבדיקה פסיכיאטרית על ידי הפסיכיאטר המחוזי, משלא הונחה לפניו תשתית ראייתית מספקת המצדיקה זאת".

משנדחתה העתירה בעניין הדירות - צה"ל הרס את הדירות לפני כעשרה ימים. עם זאת, במסגרת הדיונים בכתב האישום החליטו השופטים רפי כרמל, שירלי רנר וחגית מאק-קלמנוביץ להיעתר לבקשה ולשלוח את ארפאעיה לבדיקה של הפסיכיאטר המחוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully