וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד באונס הילדה בחיפה: "ראיות לעבירות מין קשות"

9.6.2020 / 14:24

מעצרו של בן 21, החשוד שתקף ילדה בביתה במהלך סוף השבוע, הוארך ב-3 ימים בביהמ"ש השלום בחיפה. הדיון התעכב לאחר שהתברר כי הוא סובל מחום. לטענת עורך דינו, המשטרה הפרה את צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה: "היא פעלה בתכססנות, לא למדה מפרשת זדורוב"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שלישי) את מעצרו של הצעיר, בן 21, החשוד באונס ילדה בביתה בחיפה, בשלושה ימים, עד ליום חמישי. על פי החשד, הצעיר - שפרטיו נאסרו לפרסום - נכנס לביתה של הילדה בת ה-11 ותקף אותה. לטענת המשטרה, קיים חשד לביצוע עבירות מין קשות בילדה.

לאחר המקרה שאירע בסוף השבוע, הילדה הועברה לבדיקת גורמי רפואה במרכז הרפואי בעיר ולגביית עדות על ידי חוקרת ילדים. אתמול, המשטרה הודיעה כי לאחר איסוף ממצאים בזירה וחומרי תיעוד, סריקות וגביית עדויות, הצליחו החוקרים להגיע לחשוד במעשה. הדיון, שנערך מוקדם יותר היום, התעכב לאחר שהתברר שהחשוד סובל מחום של 39 מעלות ולא ניתן היה להכניס אותו לאולמה של השופטת כרמית פאר גינת.

שכונת נווה שאנן בחיפה, 8 ביוני 2020. שלומי גבאי
שכונת נווה שאנן בחיפה/שלומי גבאי

סנגורו של החשוד, עו"ד רונן חליוה, תקף את המשטרה לפני הדיון בבית המשפט, "המשטרה פעלה בתכססנות, בדרכים עקלקלות ואף במרמה. היא מנעה מהחשוד היוועצות עם סניגור, הפרה את צו שלה עצמה, ערכה שיחזור בריש גלי". עו"ד חליוה הוסיף כי "כאילו משטרת ישראל לא למדה כלום מפרשת זדורוב. על מה שקרה בתיק הזה נדבר גם בעוד שבע שנים".

לדברי הסנגור, צו איסור הפרסום "הופר ברגל גסה" על ידי המשטרה. "חרף העובדה שהחשוד מתון במעצר מאתמול בשעות אחר הצהריים המוקדמות, עד לרגע זה ל אפשרו לי להיפגש עמו", אמר עו"ד חליוה. "הטענה כי הוא התקשר והודיע לי כי הוא עצור ממצה לכאורה את זכותו להיוועץ בעורך דין היא טענה הזויה. טענתי ואני חוזר וטוען שמדובר לכאורה במקרה זדורוב 2". לדבריו, הוא סבר כי "משטרת ישראל לא הפיקה את הלקחים מהטעויות והשגיאות שעשתה לפני זמן ניכר".

עוד בוואלה!

אונס הילדה מעורר את השדים בשכונה הפסטורלית, והתושבים מתגייסים למשמר

לכתבה המלאה
הסניגור עורך הדין רונן חליוה המייצג את החשוד באונס הילדה בחיפה, 9 ביוני 2020. שלומי גבאי
"המשטרה פעלה בתכססנות ואף במרמה". עו"ד חליוה בבית המשפט/שלומי גבאי

החקירה עדיין נמצאת בראשיתה. החשוד מוכר למשטרה מעבירות רכוש, אך לא מעבירות מין. ככל העולה, אין לו היכרות עם הדירה המדוברת, עם המשפחה ועם הילדה. נבדקים כמה כיווני חקירה, שהמרכזי שבהם כעת הוא שמדובר באונס לא מתוכנן, שנקרה על דרכו במהלך פריצה אל הבית.

מאז האירוע, הרוחות סוערות בשכונת נווה שאנן בחיפה, המונה כ-65 אלף תושבים ונחשבת שלווה ובטוחה. במוצאי השבת, הודיע רב השכונה - לשעבר רב הטכניון - ד"ר אליהו זייני, על הקמת סיירת שכונתית - מערך מתנדבים שיסייר בעיר בשעות הערב והלילה. "לא נישאר בחיבוק ידיים, ונגן על כל האזור ללא כל היסוס וללא כל רתיעה", הכריז זייני.

(עדכון ראשון: 11:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully