וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורס הנער אילון שלו אמסלם הורשע בהמתה בקלות דעת: "התנהגות עבריינית"

11.6.2020 / 9:38

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את טענותיו של אלי בר זכאי, שדרס את הנער בן ה-13 ביולי לפני שנתיים בתל אביב. "האמת רחוקה מלהיות נר לרגליו, אין ביכולתי לתת משקל כלשהו להסברים שסיפק". הוא הורשע גם בנהיגה בשכרות ובשיבוש הליכי משפט

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את אלי בר זכאי, שדרס למוות את אילון שלו אמסלם בן ה-13 ביולי 2018, בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות וכן בשיבוש מהלכי משפט. השופט בני שגיא ציין בפתח הדברים כי בר זכאי כפר בכל מסקנה שהייתה יכולה להצביע על אחריותו לתאונה, אך הדגיש כי לאחר שבחן את כלל הראיות - "האמת רחוקה מלהיות נר לרגליו של הנאשם".

לדברי שגיא, שהיה חנוק מדמעות במהלך ההקראה, "מדובר באדם נורמטיבי שאימץ התנהגות עבריינית, במידה שלא ניתן לבסס ממצא עובדתי כלשהו על דבריו". השופט ציין כי בר זכאי "השיל מעצמו סממנים מוסריים כלשהם", וכי "הגרסאות השונות שמסר עמדו בסתירה לראיות ונעדרות הגיון פנימי כלשהו. אין ביכולתי לתת משקל כלשהו להסברים שסיפק הנאשם".

הכרעת דין לאלי בר זכאי דורס אילון שלו-אמסלם , בימ"ש מחוזי ת"א, 11 ביוני. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
"האמת רחוקה מלהיות נר לרגליו". בר זכאי/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

השופט אף דחה את הטענות שפגמים בכביש או רטיבות על הכביש גרמו לתאונה, ושלל קיומם של גורמים חיצוניים. "לעניין הגורם האנושי - מעדויות של עדים אני קובע שעולה תמונה של נהיגה פרועה שאינה מתיישבת עם תנאי הדרך במקום. גם הראיות במקום, כמו תלישת שני עמודים (בהם התנגש רכבו של בר זכאי) מחזקת ממצא זה".

בהתייחסו להרשעה בנהיגה בשכרות, אמר השופט שגיא כי בר זכאי שתה לפחות כוס וחצי של וודקה לפני התאונה. "ממצא זה מתבסס על שבעה נדבכים, בהם עדות ישירה של אחד מחבריו של בר זכאי איתם בילה בערב התאונה, ושיחות שהוקלטו בין בר זכאי לחבר נוסף, שניסה להניא אותו מלנהוג בעצמו למועדון".

השופט שגיא ציין גם את הרפורמה המשפטית בעבירות ההמתה, שנכנסה לתוקף לאחר המקרה, והסביר מדוע החוק חייב להרשיע את בר זכאי - שהואשם במקור בהריגה - בעבירת המתה בקלות דעת. "פתיל חייו של אילון שלו אמסלם נקטע כי הנאשם החליט שהוא חייב לשתות, חייב לבלות".

אילון שלו אמסלם. באדיבות המצולמים
"פתיל חייו נקטע". אילון שלו אמסלם/באדיבות המצולמים

קובי אמסלם, אביו של אילון, קרא בתום הדיון לבית המשפט "לסיים את המלאכה" ולגזור על בר זכאי את העונש המרבי. "בית המשפט קבע היום בצורה ברורה שהכבישים אינם הפקר, שרישיון נהיגה אינו רישיון להרוג ושמי שקטל בני אדם, במקרה שלנו את אילון, ופצע את דניאל חברו מקומו מאחורי סורג ובריח", אמר. "אמנם העונש טרם נגזר, ושום עונש שבעולם לא יחזיר את אילון ולא ימחק לדניאל את הטראומה. אבל זו לא סיבה לא להילחם עד חורמה במעשים כאלה".

"היום, הכביש והממטרות, אותם ציין הנאשם כגורמים למקרה - זוכו מכל אשמה", המשיך אמסלם. "השתייה, הזלזול באזהרות של חבריו, הדריסה, ההפקרה את דניאל ואילון שדימם למוות משך כמעט 12 דקות האדישות שלו לחיי אדם, האטימות המוסרית שלו, והמשך השיבוש שלאחר הדריסה - כל זה מלמד על האישיות המעוותת שלו".

אמו של אילון, דיקלה, הוסיפה: "זה כאילו אדם היה לוקח אקדח ויורה לכל עבר ברחוב. צריך להפנים את זה. במקרה שהחינוך כשל, יש צורך בענישה מרתיעה. רק ככה יהיה שינוי. גם אחרי התאונה, כלום לא הזיז לנאשם. הוא ראה את הנערים מובלים לבית חולים, וכלום לא הזיז לו חוץ מהביטוח של הרכב".

הכרעת דין לאלי בר זכאי דורס אילון שלו-אמסלם , בימ"ש מחוזי ת"א, 11 ביוני. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
הוריו של אילון שלו אמסלם בדיון, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

התובע ארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), שניהל את התיק יחד עם עו"ד בן צור הדגיש בעניינו של בר זכאי כי "לאחר התאונה הוא השיל מעצמו את מעטפת המוסר הבסיסית וביצע פעולות שיבוש חמורות כדי למלט עצמו מהדין".

מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה, ציין כי בית המשפט מחויב להעביר מסר ברור בנוגע למקרים מסוג זה. "נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה החמורות שיש לכך מצטרפות עוד שורה של עבירות תנועה והתנהגות אנטי חברתית ואנטי מוסרית", אמר. "בית המשפט חייב להחמיר בענישה ולקבוע את העונש המקסימלי הניתן על פי חוק. הענישה חייבת להיות כזאת שתרתיע את הנהג הבא שמעלה על דעתו לשתות אלכוהול לעלות על ההגה ולסכן את החיים של כולנו".

"פירוק בקבוק בלוגה"

כתב האישום שהוגש נגד בר זכאי בספטמבר 2018 גולל את רצף האירועים שהתרחשו בצפון תל אביב - בזירת התאונה בה נדרס למוות שלו אמסלם. בין השאר נכתב כי בר זכאי וחברו הלל דיוויס נסעו מירושלים לפתח תקווה לביתו של חברם, ובדרך הצטיידו במשקאות אלכוהוליים. לאחר מכן, בר זכאי קבע טלפונית מפגש עם חבר נוסף בנמל תל אביב, וציין בפניו כי הוא "אחרי פירוק בקבוק בלוגה (וודקה)".

בר זכאי המשיך לתל אביב. בזמן שנהג ברחוב ש"י עגנון בתל אביב, הגיע למקום הנער אילון שלו-אמסלם עם חבר נוסף שנפצע בתאונה. בר זכאי עלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, בשלו אמסלם ובחברו. אילון, שהועף בשל עוצמת הפגיעה למרחק של 26 מטרים, מת מפצעיו בבית החולים. חברו נפצע ואושפז לאחר מכן בבית החולים איכילוב.

לאחר מכן, בכתב האישום מתואר סעיף נוסף הנוגע לשיבוש מהליכי משפט. עם יציאתו של בר זכאי מהרכב ההרוס, עוד בטרם פונתה גופתו של שלו אמסלם מהמקום, הוא ניסה להסתיר מהמשטרה את אחריותו לתאונה בשל היותו שיכור. בעודו בזירת התאונה, שוחח בר זכאי טלפונית עם הלל ואמר לו בלחש, כדי שלא ישמעו אותו האנשים שהיו במקום - "הלל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים... הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר...", וכל זאת בכדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו באמצעות שתיית מים מרובים ככל הניתן, טרם בדיקת הינשוף המשטרתית לאיתור סימני אלכוהול.


(עדכון ראשון: 08:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully