וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסמים מאיתנו גישה לחומרי החקירה": אביו של אילון שלו-אמסלם מאשים

7.11.2018 / 13:29

אביו של הנער שנדרס למוות לפני כשלושה חודשים בצפון תל אביב, מתח ביקורת חריפה על מערכת המשפט. לדבריו, כל המידע הגיע אליו דרך אמצעי התקשורת. "אין לנו שום דוח על הנסיבות המדויקות של מה שקרה"

צילום: ועידת הרלב"ד ו-"TheMarker" לבטיחות בדרכים, עריכה: יאיר דניאל

קובי אמסלם, אביו של הנער אילון שלו-אמסלם שנהרג בתאונת דרכים בצפון תל אביב לפני כשלושה חודשים, מתח היום (רביעי)ביקורת על התנהלות מערכת המשפט כלפי משפחות קורבנות תאונות הדרכים. "אין לנו שום דוח על הנסיבות המדויקות של מה שקרה לאילון. גם בקשות שמוגשות לתיק, תשובות הפרקליטות, אנחנו חסומים", אמר האב. "כשהבנו, אשתי ואני, מאמצעי התקשורת מה באמת אירע - ורק מהתקשורת, הגענו להכרה שמדובר ברצח. זו לא תאונה".

את הדברים אמר אמסלם, לשעבר הממונה על השכר במשרד האוצר, במסגרת פאנל שהתקיים בוועידת ישראל לבטיחות בדרכים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד) ועיתון "דה מרקר". "המסמך היחידי שיש לנו מעבר לתעודת הפטירה זה כתב האישום של הנהג הרוצח", הבהיר. "יוצא שקדושת חומר החקירה עולה באופן בלתי מתקבל על הדעת על כל האינטרס שיש לנו, ההורים של אילון, לדעת בדיוק מה קרה ולהבין באופן בלתי אמצעי".

"אנחנו רוצים לדעת את הפרטים המדויקים כפי שהמשטרה אספה אותם לגבי מותו של אילון", אמר אמסלם לוואלה!NEWS. "הזמנים, הפעולות הרפואיות וסיבת המוות". האב הדגיש: כי "אנחנו רוצים את המסמכים עצמם ולא עדכונים בעל פה".

קובי אמסלם, אביו של הנער אילון שלו אמסלם יחד עם רעייתו בכנס דה מרקר 7 בנובמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
הוריו של אילון בכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS
אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
"יכול לקרות לכל אחד". אילון שלו-אמסלם/באדיבות המשפחה

אילון שלו-אמסלם היה בן 13 כשנהרג בתאונת דרכים בפינת הרחובות ש"י עגנון ואבן גבירול בתל-אביב. הנהג הפוגע, אלי בר זכאי, נסע במהירות, איבד שליטה, והעיף אותו למרחק של 26 מטרים. שלו-אמסלם נפצע באורח אנוש מעוצמת הפגיעה, ומת מפצעיו בבית החולים. על פי כתב האישום, בר זכאי נהג בשכרות ואף פעל לשיבוש הליכי משפט כשניסה לטשטש את סימני האלכוהול בגופו ולמחוק שיחות שהוקלטו בטלפון הנייד שלו, במהלכן הודה כי נהג תחת השפעת אלכוהול.

אמסלם שב על פרטי תאונת הדרכים שבה נהרג בנו, במסגרת הדיון בוועידה, והזהיר: "אסון כזה יכול לקרות לכל אחד ואחת מכם. יום יום שעה שעה. אין מקום בטוח, לא על הכביש, לא מעברי חצייה, לא על המדרכה. נהגים שיכורים הם נהגים פרועים, נהגים שבטוחים שהם מלכי הכביש ולא יקרה להם כלום".

סנ"צ שרית פיליפסון 7 בנובמבר 2018. יואב איתיאל
"המצב באמת קשה". נצ"מ שרית פיליפסון, היום/יואב איתיאל
"מביע חרטה עמוקה" - החשוד בדריסתו למוות של אילון שלו-אמסלם: "ליבי עם המשפחה וההורים היקרים". ניב אהרונסון
הנהג הפוגע, אלי בר זכאי/ניב אהרונסון

אמסלם התייחס גם לשחרורו המוקדם של טל מור, דורס בנו של השופט חשין, לאחר שריצה עונש מאסר בעקבות הרשעתו בתאונת פגע וברח. "יש שחרור על שליש על התנהגות טובה", אמר. "ראינו דוגמה כזו שלשום ששוחרר ממאסר אחרי שנגזרו עליו 12 שנים שוחרר אחרי שבע. נצחיות המוות וההשפעות שלו הן אינסופיות. העונש הוא סופי וכשהעונש קל מדי זה קשה הרבה יותר. לא כך מנצחים במערכה".

ראש לשכת התביעות במשטרת התנועה, נצ"מ שרית פיליפסון, הביעה אמפתיה למשפחת אמסלם ואמרה: "מבינה ללבך, המצב באמת קשה. אנחנו מנהלים 193 אלף הליכים והליכים נמשכים". פיליפסון לא התייחסה לפרטי החקירה, אך ציינה כי במשטרה מקבלים את גישת בית המשפט העליון - "מי שעולה שיכור על הכביש כמי שמחזיק אקדח טעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully