וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדליף סנודן בכנס ישראלי: "קראו לי לא להשתתף בגלל הכיבוש"

7.11.2018 / 8:02

אדוארד סנודן, אנליסט ה-NSA לשעבר שחשף פרטים ב-2013 על תכנית הריגול של הסוכנות, דיבר בשיחת וידאו בכנס של חברה ישראלית על סוגיית ריגול ומעקב דיגיטלי. "כמו רוב האמריקנים, גם אני מתנגד לכיבוש, אך כשמפסיקים לדבר - מפסיקים גם להקשיב", אמר

יח"צ - חד פעמי

"היו כאלו שביקשו ממני לא לדבר עמכם היום, אנשים שמחרימים את הכיבוש" - כך הצהיר אדוארד סנודן, אנליסט ה-NSA לשעבר שחשף פרטים ב-2013 על תכנית הריגול של הסוכנות, בפתח דבריו בפני קהל ישראלי. סנודן, מבוקש בארצות הברית בשל הדלפת מיליוני מסמכים אמריקנים מסווגים ונאשם בעבירות ריגול, דיבר אתמול (שלישי) בשיחת וידאו באירוע של משרד "אורנשטיין-חושן תקשורת ואסטרטגיה". בשנים האחרונות הוא שוהה במקום מחבוא ברוסיה, שם קיבל מקלט מדיני עד 2020.

סנודן הסביר את דבריו בכך ש"כמו רוב האמריקנים, אני מתנגד לכיבוש ומכבד את אלו שמתנגדים לו", הסביר. "אבל אם יש משהו שאני יודע, זה שמה שבטוח אינו תמיד נכון. ובעוד אני מבין שהרבה מכם לא יסכימו איתי, וחלק אולי לא יסכימו עם עצם העובדה שאני יכול לדבר, זו הסיבה שכל כך חשוב לקיים את השיחה הזו. כשמפסיקים לדבר, מפסיקים להקשיב".

עוד בוואלה! NEWS:
הבחירות בארה"ב: הדמוקרטים כבשו את בית הנבחרים; הרפובליקנים שמרו על הסנאט
המושל ההומו המוצהר, המוסלמית בקונגרס: המועמדים שעשו היסטוריה
קרובי הטייס ששרידיו נמצאו: "ייחלנו ליום שנוכל להביאו לקבורה"

אדוארד סנודן בשיחת וידאו בכנס בניו יורק - 14 ספטמבר 2016. רויטרס
סנודן בשיחת וידאו מרוסיה לפני כשנה/רויטרס

במהלך הכנס דיבר סנודן באריכות על הסוגייה הקרובה ללבו - ריגול ומעקב בידי חברות עסקיות ורשויות שלטוניות. הוא הזכיר פעמים רבות את חברת NSO הישראלית, שמפתחת את תוכנת הריגול פגסוס לטלפונים סלולריים. "תחשבו מי קנה את התוכנה הזו, שנקראת פגסוס? זה מודל עסקי", הסביר. "לחברה הזו לא יכול להיות מונופול על מודל עסקי. לפי הראיות שלנו, הם הכי גרועים במכירת הרוגלות האלה, שמפרות זכויות אדם. אבל הם לא לבד. בין היעדים של התוכנה הזו נמצאים עיתונאים, מפורסמים, לוחמי שחיתות, פוליטיקאים ועוד". סנודן הוסיף כי גם בטלפון של אחד מחבריו של העיתונאי הסעודי שנרצח, ג'מאל חאשוקג'י, הושתלה תוכנת ריגול ישראלית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"נטל ההוכחה כבר לא על הממשל"

"הדבר שאני צריך לזכור כל הזמן הוא שלא היינו יודעים שום דבר מזה אם אנשים לא היו מוכנים לקחת סיכונים כדי לספר לנו אותם", הודה סנודן. "זה לא מסוג הדברים שאתה עושה חברים בזכותם. והנכונות לקחת סיכונים, כדי לספר לציבור מה מסתירים מאיתנו, היא שמובילה אותנו לקראת עולם טוב יותר. אבל אנחנו צריכים לקחת סיכון מסוים, ברמה האישית והחברתית. אם לא נהיה כולנו בטוחים - אף אחד לא יהיה בטוח. כשאנחנו מפסיקים לדבר ולהקשיב, אנחנו יוצרים גבולות שלא משאירים את האחרים בחוץ - אלא כולאים אותנו בפנים".

מנחה האירוע דרור גלוברמן שאל את סנודן לגבי האפשרות שהחירות הדיגיטלית חשובה לאנשים, אבל אולי הם פשוט מוותרים עליה לטובת ביטחון - שחשוב להם יותר. "בהחלט שזה נשמע משכנע", אמר סנודן. "ראינו את הטיעון הזה גם בארה"ב, גרמניה, צרפת וכו'. שמי שלא עשה שום דבר רע - אין לו מה לדאוג. אבל אנחנו שוכחים את המקור של הטיעון, והוא מגרמניה הנאצית. זה לא אומר שכל מי שחוזר עליו הוא נאצי, אבל המציאות היא שכשאתה רואה את הטיעון הזה, הוא טריק רטורי שנועד לשנות את נטל ההוכחה מהממשלה - שתצטרך להסביר למה היא צריכה לחדור לפרטיות - לאזרח שצריך להצדיק למה הוא צריך פרטיות. אנחנו צריכים להבין שזו לא 'חירות דיגיטלית' - זו פשוט חירות. אלה החיים שלנו. הטלפון שלך יודע עליך יותר משאתה יודע על עצמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully