וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הטייס ששרידיו נמצאו: "ייחלנו ליום שנוכל להביאו לקבורה"

6.11.2018 / 22:42

אחיינו של טייס חיל האוויר יקיר נווה ששרידי גופתו נמצאו לאחר 56 שנים בכנרת אמר כי המשפחה נרגשת וכי "היום נסגר מעגל". הקרוב שהשתתף בחיפושים הוסיף "זה מוכיח כמה חשוב לצה"ל למצוא נעדרים ולהשיב שבויים"

סגן יקיר נווה, טייס חיל האוויר שנפל בעת מילוי תפקידו ב-1962. מתוך אתר חיל האוויר, אתר רשמי
"סגירת מעגל". נווה/אתר רשמי, מתוך אתר חיל האוויר

"זאת התרגשות גדולה, של כל מי שהיה בקשר עם המשפחה ועם יקיר, מביה"ס בו למד ומקורס הטיס". כך אמר הערב (שלישי), יקיר לפיד, אחיינו של טייס חיל האוויר יקיר נווה, ששרידי גופתו אותרו לפני שבועיים בכנרת אחרי 56 שנה של חיפושים. "היום נסגר מעגל ואנחנו מביעים את הערכתנו לצה"ל, חיל האוויר ולחיל הים. אמר קרוב המשפחה.

אחיינו של הטייס השתתף בחיפושי דודו ביחידת אית"ן לחיפוש נעדרים, לאחר שסיים את שירותו כטייס. הוא הוסיף כי המשפחה ייחלה ליום שבו תוכל להביא את קרובה לקבורה. הוריו מרים ומיכאל כבר מתו ולא זכו לכך ולפני מספר שנים מת גם גיורא אחיו. רוניה לפיד בן ה-83 שמח על כך ששרידי גופת אחיו נמצאו היום והוא יוכל להביאו לקבורה. "אבא שלי רוניה (תא"ל בדימוס, מפקד מערך הנ"מ של צה"ל. א"א) ייחל ליום שיוכל להביא את אחיו לקבורה", תאר לפיד.

במשך 56 נחשב נווה כחלל צה"ל שמקום קבורתו אינו נודע. השרידים אותרו במסגרת מבצע לאיתורו בין שברי המטוס שנמצאו באגם, ומיד הועברו למכון לרפואה משפטית לצורך זיהוי.

עוד בוואלה! NEWS:
נתוני התפרצות החצבת: 1,401 חולים ברחבי הארץ, 838 בירושלים
הושגו הסכמות בין האוצר לרווחה: השביתה שתוכננה במשק - בוטלה
הקלפיות בארה"ב נפתחו: "כל מה שהשגנו מונח על הכף"

החיפושים אחר שרידי גופתו של  הטייס יקיר נווה נמצאו לאחר 56 שנים בכנרת. דובר צה"ל
עבודות החיפוש אחר שרידי גופתו של נווה בכנרת/דובר צה"ל

אחיינו של הטיס סיפר כי תמר נווה אלמנתו של הטייס עודכנה בפרטים "היא מאוד נרגשת נוכח קבלת הבשורה". על מציאת הגופה אחרי עשרות שנים של חיפושים אמר האחיין כי "זה מוכיח כמה חשוב לצה"ל למצוא נעדרים ולהשיב שבויים, גם אחרי שנים רבות כל כך". האחיין שנקרא על שם קרובו הטייס הודה גם "למנחם לב מעין גב שליווה אותנו לאורך השנים, עם ספינת הדיג שלו וגם חברת גל ים שביצעה את החיפושים השנה ועמדה במשימה". הלוויתו של הטייס תיערך ביום שלישי ב-13 בנובמבר בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.

עוד באותו נושא

אחרי 56 שנים: אותרה גופת טייס שמטוסו התרסק בכנרת

לכתבה המלאה
החיפושים אחר שרידי גופתו של  הטייס יקיר נווה נמצאו לאחר 56 שנים בכנרת. דובר צה"ל
פעולות מציאת הגופה בכנרת/דובר צה"ל

המבצע לאיתורו של הטייס הנעדר התקיים בהובלת חיל האוויר ובשיתוף עם אגף כוח האדם, ענף לאיתור נעדרים ויחידות נוספות. סגן נווה נעדר מאז 1962 לאחר שהתרסק עם מטוסו בכנרת בעת ששירת כמדריך טיסה בחיל האוויר. יחד עמו אבדו גם עקבותיו של אחד מחניכי בית הספר, סמל עודד קוטון, שגופתו אותרה כשנה לאחר מכן.

חיפושים ב-1,300 מ"ר וצינור של 35 מטר: המבצע לחיפוש הטייס הנעדר

מדובר במבצע ה-12 בו בוצעו ניסינות לאתר את הטייס הנעדר. בשנת 2009, אחרי עשור של חיפושים קדחתניים, הגיעה התפנית הדרמטית: צוות החיפושים של חיל האוויר וחיל הים איתר את מרבית שרידי המטוס בקרקעית האגם. אז נמצא לראשונה גם פריט אישי של נווה - השעון אותו ענד בעת נפילתו.

במרץ 2014 נמצאו פריטים נוספים הקשורים בו - אולם רק כעת, עם הפעלת טכנולוגיות חדישות ואמצעים נוספים חלה התקדמות ממשית בחיפושים. בין השאר סופק ציוד ימי באמצעות חברה שנבחרה על ידי משרד הביטחון, הנדרש לשאיבה מקרקעית הכנרת באתר התאונה.

החיפושים אחר שרידי גופתו של  הטייס יקיר נווה נמצאו לאחר 56 שנים בכנרת. דובר צה"ל
חלקי המטוס שהועלו בחיפושים/דובר צה"ל

"השרידים נמצאו במרחק של כארבעה קילומטרים מאתר התאונה, צפונית מזרחת לטבריה", סיפר ראש להק האוויר בחיל האוויר, תת-אלוף נתן ישראלי. "לאחר סדרת בדיקות ביניהם בדיקת DNA המלצתי לראש אגף כוח האדם בצה''ל להכריז על טייס יקיר נווה כחלל צה''ל ולא על כחלל צה''ל שמקום קבורתו לא נודע מאז 1962.יש כאן אמירה ערכית ללוחמינו. שבחיפושים השתתפו פרחי טייס בני 19 והיה מרגש לראות את פניהם עם מציאת השרידים".

סגן-אלוף גל, ראש אגף החקירות והנעדרים בחיל האוויר הוסיף כי בניגוד לחיפושים הקודמים שהתמקדו בתחום שנאמד בכ-1,300 מ"ר, השנה הורחב האזור ב-500 מ"ר נוספים. "בנינו דוברה גדולה שעגנה מעל אזור התאונה, הורדנו צינור בעומק של 35 מטרים בכל פעם לנקודה אחרת. שאבנו את הבוצה וביצענו מיון על הדוברה ובאחת הפעמים אותרו חלקי המטוס ואותרו שרידים שנחשדו כשרידי הטייס. לאחר שאיש מקצוע שנכח על הדוברה אישר את החשד כי מדובר בשרידי אדם, הועברו השרידים למכון לרפואה משפטית".

החיפושים אחר שרידי גופתו של  הטייס יקיר נווה נמצאו לאחר 56 שנים בכנרת. דובר צה"ל
יקיר נווה במהלך שירותו הצבאי/דובר צה"ל
החיפושים אחר שרידי גופתו של  הטייס יקיר נווה נמצאו לאחר 56 שנים בכנרת. דובר צה"ל
נווה וחברו לטייסת/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully