וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 56 שנים: אותרה גופת טייס שמטוסו התרסק בכנרת

לאחר עשרות שנים של חיפושים הכריז ראש אכ"א על איתור שרידי גופתו של טייס חיל האוויר, סגן יקיר נווה שנחשב חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. במסגרת מבצע לאיתורו התגלו שרידי גופתו בין שברי המטוס בכנרת והם הועברו למכון לרפואה משפטית. גם אחיינו השתתף בחיפושים

סגן יקיר נווה, טייס חיל האוויר שנפל בעת מילוי תפקידו ב-1962. מתוך אתר חיל האוויר, אתר רשמי
מטוסו אותר בקרקעית הכנרת ב-2009. נווה/אתר רשמי, מתוך אתר חיל האוויר

שרידי גופתו של טייס חיל האוויר, סגן יקיר נווה, שבמשך 56 נחשב כחלל צה"ל שמקום קבורתו אינו נודע, אותרו לפני כשבועיים בכנרת - כך הכריז היום (שלישי) ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז. השרידים אותרו במסגרת מבצע לאיתורו בין שברי המטוס שנמצאו באגם, ומיד הועברו למכון לרפואה משפטית לצורך זיהוי.

המבצע התקיים בהובלת חיל האוויר ובשיתוף עם אגף כוח האדם, ענף לאיתור נעדרים ויחידות נוספות. סגן נווה נעדר מאז 1962 לאחר שהתרסק עם מטוסו בכנרת בעת ששירת כמדריך טיסה בחיל האוויר. יחד עמו אבדו גם עקבותיו של אחד מחניכי בית הספר, סמל עודד קוטון, שגופתו אותרה כשנה לאחר מכן.

המבצע שיצא לדרך בחודש שעבר, הוא המבצע ה-12 בו בוצעו ניסינות לאתר את הטייס הנעדר. בשנת 2009, אחרי עשור של חיפושים קדחתניים, הגיעה התפנית הדרמטית: צוות החיפושים של חיל האוויר וחיל הים איתר את מרבית שרידי המטוס בקרקעית האגם. אז נמצא לראשונה גם פריט אישי של נווה - השעון אותו ענד בעת נפילתו.

עוד בוואלה! NEWS:
האחוזה בסביון ורכבי היוקרה: המשטרה פשטה על נכסיו של לב לבייב
הרמיזה המכוערת של ח"כ שטרן לרגב: "לא אדבר על איך התקדמת בצבא"
הקלפיות בארה"ב נפתחו: "כל מה שהשגנו מונח על הכף"

החיפושים אחר השחיין הנעדר משה שמיר בכנרת 16 בספטמבר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הגופה אותרה בתום מבצע חיפושים בכנרת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

במרץ 2014 נמצאו פריטים נוספים הקשורים בו - אולם רק כעת, עם הפעלת טכנולוגיות חדישות ואמצעים נוספים חלה התקדמות ממשית בחיפושים. בין השאר סופק ציוד ימי באמצעות חברה שנבחרה על ידי משרד הביטחון, הנדרש לשאיבה מקרקעית הכנרת באתר התאונה.

"השרידים נמצאו במרחק של כארבעה קילומטרים מאתר התאונה, צפונית מזרחת לטבריה", סיפר ראש להק האוויר בחיל האוויר, תת-אלוף נתן ישראלי. "לאחר סדרת בדיקות ביניהם בדיקת DNA המלצתי לראש אגף כוח האדם בצה''ל להכריז על טייס יקיר נווה כחלל צה''ל ולא על כחלל צה''ל שמקום קבורתו לא נודע מאז 1962.יש כאן אמירה ערכית ללוחמינו. שבחיפושים השתתפו פרחי טייס בני 19 והיה מרגש לראות את פניהם עם מציאת השרידים".

סגן-אלוף גל, ראש אגף החקירות והנעדרים בחיל האוויר הוסיף כי בניגוד לחיפושים הקודמים שהתמקדו בתחום שנאמד בכ-1,300 מ"ר, השנה הורחב האזור ב-500 מ"ר נוספים. "בנינו דוברה גדולה שעגנה מעל אזור התאונה, הורדנו צינור בעומק של 35 מטרים בכל פעם לנקודה אחרת. שאבנו את הבוצה וביצענו מיון על הדוברה ובאחת הפעמים אותרו חלקי המטוס ואותרו שרידים שנחשדו כשרידי הטייס. לאחר שאיש מקצוע שנכח על הדוברה אישר את החשד כי מדובר בשרידי אדם, הועברו השרידים למכון לרפואה משפטית".

עוד באותו נושא

פריטים הקשורים לטייס שנעדר 52 שנה נמצאו

לכתבה המלאה

האחיין השתתף בפעולות החיפוש

סגן נווה נפל כשהיה בן 23 בלבד והוא הותיר אחריו אישה עמה התחתן רק חצי שנה קודם לכן, שני אחים וזוג הורים. אחיינו של ההטייס, סגן-אלוף (מיל') יקיר לפיד, שאף נקרא על שמו, השתתף במבצע ובפעולות החיפוש אחר קרוב משפחתו.

בחיל האוויר ציינו כי הם עומדים בקשר רציף לאורך השנים עם משפחתו של נווה ועדכנו אותה בכל שלבי המבצע וכי פרטי הלוויתו של הטייס יימסרו בהמשך. בנוסף נמסר כי "מאמץ זה הינו חלק ממחויבות ערכית ומוסרית של צה"ל באיתורם של כלל הנעדרים והשבויים, וכלל חללי צה"ל שמקום קבורתם אינו נודע".


(עדכון ראשון: 15:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully