וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריטים הקשורים לטייס שנעדר 52 שנה נמצאו

25.3.2014 / 13:40

חיפושים שנמשכו חצי מאה מתקרבים לסיומם. הצוותים שמחפשים אחר ממצאים הקשורים בסגן יקיר נווה, שמטוסו התרסק בכינרת, מעריכים ששרידיו יימצאו בקרקעית האגם שם אותרו חלקים מהמטוס

יקיר נווה, טייס חיל האוויר שהוכרז לפני 52 שנים כנעדר. מרץ 2014. מתוך אתר חיל האוויר, אתר רשמי
מטוסו אותר בקרקעית הכינרת ב-2009. נווה/אתר רשמי, מתוך אתר חיל האוויר

פריצת דרך בחיפושים אחר טייס חיל האוויר סגן יקיר נווה, הנעדר כבר 52 שנים: בימים האחרונים מצא צוות החיפוש פריטים הקשורים אליו בקרקעית הכינרת, ובסמוך לאותו מקום מתמקדים החיפושים אחר שרידים נוספים.
על פי הערכת אנשי חיל האוויר וחיל הים המשתתפים בחיפושים, שרידיו יימצאו כבר בימים הקרובים. החיפושים אחר סגן נווה התחדשו לפני כשלושה שבועות, והם נערכים מידי שנה בעונה זו.

נווה נפל בעת מילוי תפקידו כמדריך בבית הספר לטיס של חיל האוויר בשישה במאי 1962 הוא יצא לטיסת אימונים במטוס "פוגה" יחד עם חניכו, פרח הטיס עודד קוטון. כאשר חגו מעל הכינרת התרסק המטוס באגם מסיבה שעד היום נותרה לא ידועה. החיפושים אחר השניים נמשכו שבוע אחד בלבד, אולם גופתו של קוטון נמצאה באופן מקרי רק כשנה אחרי האסון על ידי דייגים. קוטון הובא תחילה לקבורה בבית העלמין הצבאי בראש פינה ומאוחר יותר נטמן בקיבוץ דפנה, בו התגוררה משפחתו. בשלב מסוים שוער כי נווה נפל בשבי הסורי, אחרי שגופתו נסחפה לחופיה המזרחיים של הכינרת שהיו באותה תקופה תחת שליטה סורית.

יזכה לראות את אחיו הקטן מובא לקבר

זמן קצר אחרי מציאת הצוללת "דקר" ב-1999, החליטו בצה"ל לחדש את החיפושים אחר הטייס הנעדר. מאז, ובמשך 14 שנים, התייצבו באגם צוותי החיפושים כמעט מידי שנה. בכל שנה נמשכו החיפושים מספר שבועות, בהתאם להגבלות שהציבו בפניהם החוקרים האקולוגיים של הכינרת מתוך חשש לבריאותם של הצוללנים. בשנת 2009, בתום עשור של חיפושים קדחתניים, הגיעה התפנית הדרמטית. צוות החיפושים של חיל האוויר וחיל הים איתר את מרבית שרידי המטוס בקרקעית האגם. אז נמצא לראשונה גם פריט אישי של נווה: השעון אותו ענד בעת נפילתו.

מאז 2009 ועד היום הרחיב הצוות את החיפוש סביב המקום בו נמצאו שרידי המטוס. בשבועות האחרונים התמקד החיפוש במרחק של כשלושים מטרים מזירת ההתרסקות. תוך חפירה זהירה בעומק של עשרות סנטימטרים בקרקעית האגם, החל הצוות לגלות מידי יום עוד ועוד פריטים אישיים של הטייס הנעדר.

סגן יקיר נווה נפל כשהיה בן 23 בלבד והוא הותיר אחריו אישה עמה התחתן רק חצי שנה קודם לכן, שני אחים וזוג הורים. כעת מספרים כי המשפחה מביעה אופטימיות זהירה אבל גדולה מאי פעם, כי רוניה - אחיו של יקיר בן ה-79, הנצר האחרון ממשפחתו הקרובה של הטייס הנעדר, יזכה לראות את אחיו הקטן מובא לקבר ישראל.

מדובר צה"ל נמסר: "מזה עשרה ימים נמשך מבצע חיפושים באזור הכנרת אחר חייל צה"ל סגן יקיר נווה. הליך זה מבוצע כחלק מחיפושים רבים שנערכים מזה שנים ארוכות. במסגרת החיפושים האחרונים נמצאו בשבוע האחרון חלקים נוספים לאלו שנמצאו בעבר של תא הטייס, בהם חלקים ממושב הטייס כמו גם ערכת הישרדות. כבעבר יועברו כלל החלקים לבדיקה. בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת לא נמצאו חפצים אישיים של סגן יקיר נווה. צה"ל נמצא בקשר שוטף עם משפחתו של החייל ומעדכן בהמצאות פרטי המבצע באופן אישי".

  • עוד באותו נושא:
  • יקיר נווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully