וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמיזה המכוערת של ח"כ שטרן לרגב: "לא אדבר על איך התקדמת בצבא"

6.11.2018 / 15:38

בדיון הסוער בכנסת על חוק הנאמנות בתרבות פנה חבר הכנסת מ"יש עתיד" לשרת התרבות ואמר כי "לא כדאי", שידבר על שירותה הצבאי. זאת אחרי שרגב אמרה לו כי "היית ראש אכ"א מעולה כל כך שהיינו צריכים לנקות אחריך". רגב קראה להשעותו: "אין מקום למי שמבזה נשים"

ערוץ הכנסת

סערה פרצה היום (שלישי) במערכת הפוליטית בעקבות עימות בין שרת התרבות מירי רגב וח"כ אלעזר שטרן אתמול, במהלך הדיון על חוק הנאמנות בתרבות. שטרן התייחס בזלזול לקידומה של רגב בצה"ל, וספג ביקורת קשה על ההתבטאות, ורגב מצדה, קראה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להשעות אותו מתפקידו. לפיד לעומת זאת גיבה את שטרן ואמר כי הוא מאמין לשטרן שלא היתה לו כוונה סקסיסטית או שוביניסטית בדברים.

ראשית האירועים אתמול, במהלך דיון סוער במליאה על חוק הנאמנות בתרבות אותו מקדמת רגב, רגב הטיחה בשטרן כי "היית ראש אכ"א מעולה כל כך שהיינו צריכים לנקות אחריך". שטרן השיב לה כי "אני לא רוצה לדבר פה על איך התקדמת בצבא, לא כדאי". היום, פירסם הבהרה לדבריו ואמר כי לא היה בהם "קשר סקסיסטי. כוונתי הייתה קשורה להתלהבות היתרה של רגב בשירות אדוניה כמו בתקופת ההתנתקות וכמו שהיא עושה גם היום, תמיד מתחנפת לבכירים ממנה בלי טיפת תפיסת עולם ואידיאולוגיה".

עוד בוואלה! NEWS:
שי ניצן ברקע תיק ראדה: לא נשנה את עמדתנו בגלל לחץ ציבורי
הפארסה הניהולית, השותף שבגד: מאחורי האימפריה הקורסת של לבייב
ניצב הלוי רומז: אחרי בחירת המפכ"ל - לא אשאר במשטרה

מירי רגבת בתגובתה לדבריו של ח"כ אלעזר שטרן על קידומה במליאת הכנסת: הצטרפת לגברים שמכפישים נשים ומזלזלים בכבודן. #YouToo.. מערכת וואלה! NEWS
"הצטרפת לגברים שמכפישים נשים. #YouToo". תגובתה של רגב לדבריו של שטרן במליאה/מערכת וואלה! NEWS

למרות ההבהרה של שטרן, רגב, תא"ל במילואים ששימשה לפני כניסתה לפוליטיקה כצנזורית ראשית ודוברת צה"ל, קראה להשעות אותו מתפקידו. "אני דוחה בשאט נפש ובזה לדבריו של אלעזר שטרן. דבריו הם כתב אישום נגד הנשים שקודמו בצבא ונגד מפקדי הצבא שמעורבים בקידום נשים בצה"ל. בדבריו כלפיי יש רמיזה לכך שאני התקדמתי לא כפי שהגברים מתקדמים בצה"ל, על פי הקריטריונים והמלצות מפקדיי, אלא בהחפצה נשית", אמרה רגב. רגב אף הודיעה כי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, לשר הביטחון ולוועדת האתיקה של הכנסת בבקשה לפתוח בבדיקה מול מפקדיה בצבא "ולשמוע מהם אם נפל דופי בקידומי בצה"ל, והאם הם פעלו באופן פלילי וקידמו אותי שלא כדין". רגב הוסיפה "שטרן, תגיד ותספר מה שאתה יודע, כי אני לא יודעת על מה אתה מדבר. וכן שטרן, הצטרפת לגברים שמכפישים נשים ומזלזלים בכבודן. #YouToo".

יו"ר יש עתיד לפיד דחה את הקריאה של רגב והתייצב מאחוריו. "אני מאמין לשטרן ולכוונותיו. מי שמייחס כוונות מסוג זה לאלוף עתיר זכויות, מפקד בה"ד 1 שגידל דורות של לוחמים, פשוט לא מכיר את שטרן. השיח הנמוך שמירי רגב מובילה אליו לא נמצא בכלל בסולם הערכים של שטרן". לפיד הוסיף כי "האלוף שטרן דיבר על החנפנות האינסופית של מירי רגב למפקדיה שהגיעה לשיאה בהתנתקות. מי ששמע משהו אחר יש לו כנראה בעיה חמורה".

ההתבטאות של שטרן עוררה במהלך היום ביקורת. יו"ר נעמת, גליה וולוך, אמרה ש"ימין או שמאל - אין זה משנה. שוביניסטים יש בכל המפלגות והרמיזה של שטרן בוטה, דוחה ואין לה מקום בכנסת ישראל ובכלל". גם בזמן אמת, אחרי חילופי הדברים במליאה אתמול, ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) עלתה אתמול אחרי ח"כ שטרן לנאום וגינתה את דבריו. "אני רוצה להביע מחאה על הרמיזות בדברים שלך. אני אישית לא יודעת למה התכוונת אבל הרמיזות היו בכיוון מאד ברור וזה לא לעניין. זה פסול לזרוק אמירות כאלו כלפי נשים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

תגובת ח"כ שרן השכל לאמירתו של שטרן

זוהי התקרית השנייה שחוללה סערה במהלך הדיון על חוק הנאמנות בתרבות, אחרי שח"כ אורן חזן ספג ביקורת קשה לאחר שכינה את ח"כ אילן גילאון "חצי בן אדם", זאת לאחר שגילאון אמר כי הוא "לא כועס על השרה רגב שלא קראה את צ'כוב".

בין השניים המשיך הוויכוח וח"כ גילאון המשיך לתקוף את ח"כ חזן: "עלייך, הייתי אומר 'הגולם מפראג', אבל הוא הקדים את תקופתך". חזן בתגובה אמר לו "אם לא היית חצי בן אדם הייתי עונה לך".

ח"כ אורן חזן במליאה בדיון על חוק ההמלצות בעימות עם חנין זועבי. אורן בן חקון/ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
"תגובה שקולה ביחס לעלבונות", אורן חזן בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון/ישראל היום

בעקבות הקריאה של ח"כ חזן במפלגת מרצ אמרו כי "האירוע השפל, הקטן והעלוב הזה - כלפי אחד האנשים האהודים והחביבים בכנסת - אילן גילאון - רק מעיד על תחתית החבית אליה הגיעה מפלגת השלטון עם חוק הנאמנות הלקקני". עוד הוסיפו כי הם נאמנים לתרבות, ולתרבות הדיון וכופרים "בצנזורה, בגסות ובלקקנות של הליכוד" ושל השרה רגב וח"כ חזן. גם במחנה הציוני קראו להשעות את ח"כ אורן חזן בתגובה לדבריו ואמרו "חזן חצה עוד גבול של בוטות וחוצפה. אין מקום להתנהגות כזו בכנסת. אנחנו דורשים מיו"ר הליכוד להשעות את ח"כ חזן מכל פעילות פרלמנטרית. הבושה הזאת לא יכולה להימשך".

ח"כ חזן פרסם הבהרה לדבריו כלפי ח"כ גילאון וטען שהוטחו כלפיו העלבות קשות תוך כדי שהוא קרא לו "בור" וכינה אותו "גולם". עוד הוסיף כי "תגובתי השקולה והרגועה לעלבונותיו הייתה שאני לא מתייחס לדבריו כיוון שהוא חצי בן אדם. התגובה נבעה בגלל התנהגותו השפלה ובשל כך שח"כ גילאון לאורך כל הקדנציה לא מפסיק לקלל, להכפיש ,להתבהם ולפגוע בי", לדבריו. עם זאת ח"כ חזן התנצל ואמר "אם חלילה מישהו הבין אחרת, אני מתנצל. חשוב להבהיר כי מי שמקלל ומתבהם יחטוף ועל כך לא אתנצל".




(עדכון ראשון 13:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully