וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ניצן ברקע תיק ראדה: לא נשנה את עמדתנו בגלל לחץ ציבורי

6.11.2018 / 18:03

פרקליט המדינה התייחס ברמיזה לפרשת רצח הנערה תאיר ראדה ולטענות כי רומן זדורוב יושב בכלא אף שהוא חף מפשע. "הטענה שאנחנו אדישים לכך - היא מופרכת וקשה להתייחס אליה", אמר. עם זאת הדגיש: "לא נקבל שום החלטה כי גורם פוליטי אומר איך לפעול בתיק פלילי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

"האינטרס של הפרקליטות בכל תיק הוא להביא לחקר האמת", כך אמר היום (שלישי) פרקליט המדינה ברקע הממצאים החדשים שהתגלו ונחקרים בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה בהם שערה שנמצאה בזירה. דוח בנושא נשלח מטעמם של סנגוריו של המורשע ברצח רומן זדורוב לבדיקת הפרקליטות.

"בימים האחרונים אתם שומעים טענות שהפרקליטות אדישה לאפשרות שחף מפשע יושב בכלא, או לאפשרות שאדם שהוא רוצח מסתובב חופשי. זו טענה כל כך מופרכת שקשה בכלל להתייחס אליה", אמר ניצן באירוע של משרד המשפטים באוניברסיטת תל אביב בהשתתפות שרת המשפטים איילת שקד, ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט באוניברסיטת תל אביב.

דבריו של פרקליט המדינה מגיעים על רקע הבטחותיה של השרה שקד לממן בדיקות נוספות בתיק ראדה והודעת הפרקליטות כי תבחן לעומק את הממצאים החדשים שהתגלו בפרשה וכי יש לבצע בתיק בדיקות נוספות.

פרקליט המדינה, שי ניצן. ניב אהרונסון
"לא ישנים בשקט". ניצן בכנס, היום/ניב אהרונסון

"אין פרקליט שישן בשקט אם הוא חושב שיש חף מפשע שיושב בכלא, ואין פרקליט שישן בשקט אם הוא חושב שיש רוצח שמסתובב חופשי", אמר ניצן.

לפני כשבועיים עדכנו אנשי המכון את סנגורו של המורשע ברצח רומן זדורוב ואת הפרקליטים המטפלים בתיק מטעם פרקליטות המדינה, כי נמצאה התאמה בין שערה שנמצאה בזירת הרצח ב-2006 לבין א"ח - מי שהעיד לפני שש שנים במשטרה כי חברתו לשעבר התוודתה בפניו שרצחה את ראדה כאשר לבשה את בגדיו. באותו ערב הופץ סרטון בו הודיעו מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, ומנהלת המעבדה הביולוגית במכון, ד"ר נורית בובליל, כי "נמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן".

"בעבר כשהפרקליטות הגיעה למסקנה שיש הצדקה למשפט חוזר - היא הסכימה ללא היסוס. בעבר כשהפרקליטות הגיעה למסקנה שיש מקום לחזור מכתב אישום - היא עשתה זאת ללא היסוס. אני אישרתי לחזור מכתב אישום בפרשת הבר-נוער כי הגענו למסקנה שאין סיכוי סביר יותר להרשעה. לא היה אגו ולא שום עניין. המקרים האלה מוכיחים שאין לנו שום בעיה בפרקליטות לבחון כל מקרה לגופו ולשנות את עמדתנו כשצריך", הדגיש.

"יחד עם זאת אין לנו שום כוונה לשנות עמדה בגלל לחץ ציבורי מכיוון כזה או אחר, כי חובתנו לפעול רק לפי הראיות. כך פעלנו בעבר וכך ננהג בעתיד. הפרקליטות הולכת ישר, היא גוף א-פוליטי, שמקבל את ההחלטות רק על פי הראיות בכל תיק ותיק. לא נקבל שום החלטה כי גורם פוליטי אומר איך לפעול בתיק פלילי. לא היה דבר כזה ולא יהיה".

עוד באותו נושא

שקד על פרשת ראדה: "משרד המשפטים יממן את כל הבדיקות שצריך"

לכתבה המלאה
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
"לא אדישים לאפשרות שרוצח מסתובב חופשי". הנערה תאיר ראדה/ג'יני
רומן זדורוב החשוד ברצח תאיר ראדה בהכרעת דין, ביהמ"ש המחוזי נצרת. פברואר 2014. ערן גילווארג
"לא נקבל שום החלטה בגלל גורם פוליטי". רוצח הנערה המורשע זדורוב/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully