וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד על פרשת ראדה: "משרד המשפטים יממן את כל הבדיקות שצריך"

1.11.2018 / 12:52

בהתייחסה לממצאים שהתגלו בתיק רצח הנערה תאיר ראדה אמרה השרה כי "נעשה את כל הבדיקות והמאמצים להגיע לחקר האמת". השרה אף הדגישה בריאיון בגלי צה"ל כי תממן בדיקות יקרות בשווי אלפי דולרים: "כולם רתומים לכך"

צילום: ניו מדיה לשכת עורכי הדין, עריכה: שניר דבוש

"משרד המשפטים יממן את כל הבדיקות שכרגע צריך לבדוק", כך אמרה היום (חמישי) שרת המשפטים איילת שקד בהתייחסה לממצאים החדשים שהתגלו בתיק הרצח של הנערה תאיר ראדה. "אני כשרת משפטים מוודאת שעושים את כל הבדיקות וכל המאמצים להגיע לחקר האמת", הבהירה.

בריאיון לגלי צה"ל הדגישה שקד נוכח שאלת המראיינים יועז הנדל וניצן הורוביץ, כי המשרד יממן גם בדיקה יקרה שתעלה 5,000 דולר. "אנחנו נממן את זה. נפגשתי בעבר גם עם הסנגור וגם עם פרקליט המדינה, גם עם ראש המכון לרפואה משפטית - כולם רתומים לחקר האמת".

הבטחותיה של שרת המשפטים באים על רקע הודעת הפרקליטות כי תבחן לעומק את הממצאים החדשים שהתגלו בפרשה וכי יש לבצע בתיק בדיקות נוספות. "מסיכום הדוח עולה כי השערה שנבדקה יכולה להתאים לאלפי אנשים עד עשרות אלפי אנשים בישראל", מסרה הפרקליטות אתמול אחרי שקיבלה לידיה את הדוח המלא בתיק. "כפי שמסרנו לאורך כל הדרך, הפרקליטות תבחן את הממצאים המלאים לעומק על מנת להבין את משמעותם הראייתית ולהחליט באילו פעולות נוספות לנקוט, ככל שיהיה בכך צורך", נמסר.

שרת המשפטים, איילת שקד  2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
"כולם רתומים לחקר האמת". השרה שקד/ראובן קסטרו

בסוף השבוע שעבר עדכנו אנשי המכון את סנגורו של המורשע ברצח רומן זדורוב ואת הפרקליטים המטפלים בתיק מטעם פרקליטות המדינה, כי נמצאה התאמה בין שערה שנמצאה בזירת הרצח ב-2006 לבין א"ח - מי שהעיד לפני שש שנים במשטרה כי חברתו לשעבר התוודתה בפניו שרצחה את ראדה כאשר לבשה את בגדיו. באותו ערב הופץ סרטון בו הודיעו מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, ומנהלת המעבדה הביולוגית במכון, ד"ר נורית בובליל, כי "נמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן".

ההתאמה, כך דווח, נמצאה בבדיקת דנ"א מיטוכונדריאלי, ולא בבדיקת דנ"א רגילה, והמשמעות היא כי לא מדובר בהתאמה של "אחד לאחד", אלא בהתאמה בין פרט שנבדק לבין עץ משפחה מורחב. כלומר, ההתאמה שנמצאה משמעה כי השערה שייכת בעצם למישהו מהשושלת המשפחתית המורחבת של א"ח. לאחר פרסום הממצאים נערכה במכון פגישה במכון בה השתתפו נציגי משטרה ומומחה ישראלי לדנ"א מיטוכונדריאלי, אשר טען כי בבדיקה ראשונית מול מאגר ובו 2,000 עצי משפחה מישראל, נמצאו תשע התאמות לשערה שנמצאה בזירה. המשמעות היא כי השערה יכולה להיות שייכת לאלפי ישראלים. הודעת הפרקליטות היום מאששת את הטענה הזו.

עוד באותו נושא

תיק ראדה ייפתח מחדש? "אני ישן טוב בידיעה שהרוצח בכלא"

לכתבה המלאה
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
משרד המשפטים יממן את הבדיקות הנדרשות בתיק. תאיר ראדה/ג'יני

למרות הממצאים החדשים והדרישה לפתוח את תיק הרצח מחדש תנ"צ בדימוס ניר מריאש, מי שהיה מפקד מרחב גליל במשטרה וניהל את תיק החקירה מתחילתו ועד להרשעת זדורוב מסתייג מהדברים. "אני ישן בלילה בידיעה שהרוצח של תאיר ראדה ז"ל יושב בכלא - אין מישהו אחר שרצח אותה", אמר אתמול. "כל מה שקורה סביב הסיפור הזה הם ספינים שמופרכים לאוויר. ההבל הזה מפרנס הרבה מאוד אנשים - מי שמע על עורך הדין ירום הלוי עד עכשיו? כל מה שהוא עושה זה ספין אחד כדי להתפרסם ולהרוויח דקות שידור".

"תאיר נרצחה במבנה שרק היא והרוצח רומן זדורוב היו בו בעת הרצח. היא ישבה עם החברות שלה בחצר בית הספר, ובשלב מסוים היא נכנסה למבנה שהיה ריק מאדם למעט זדורוב. תלמידי השכבה היו בטיול השנתי וזאת הסיבה לעובדה שהמבנה היה ריק". מריאש הוסיף כי "אני יכול לגלות היום שביצענו חקירה רחבה שבה ידענו בדיוק איפה היה כל אחד מתושבי קצרין, ואנשים שהיו בקצרין נמצאו בזמן הרצח. בזירת הרצח היו רק שניים, תאיר ז"ל ורומן זדורוב, נקודה".

רומן זדורוב החשוד ברצח תאיר ראדה בהכרעת דין, ביהמ"ש המחוזי נצרת. פברואר 2014. ערן גילווארג
ימומנו בדיקות גם ב-5,000 דולר. המורשע ברצח הנערה רומן זדורוב/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully