וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק ראדה ייפתח מחדש? "אני ישן טוב בידיעה שהרוצח בכלא"

31.10.2018 / 22:06

ממצאים חדשים? "ספינים שמופרכים באוויר"; קריאות למשפט חוזר? "הבל שמפרנס את עורכי הדין". תנ"צ בדימוס ניר מריאש, שניהל את חקירת הרצח של תאיר ראדה עד להרשעת זדורוב אינו מוטרד מההתפתחויות החדשות. "מי שמכיר את התיק יודע שאין אפשרות אחרת"

צילום: ניו מדיה לשכת עורכי הדין, עריכה: שניר דבוש

"אני ישן בלילה בידיעה שהרוצח של תאיר ראדה ז"ל יושב בכלא - אין מישהו אחר שרצח אותה. כל מה שקורה סביב הסיפור הזה הם ספינים שמופרכים לאוויר. ההבל הזה מפרנס הרבה מאוד אנשים - מי שמע על עורך הדין ירום הלוי עד עכשיו? כל מה שהוא עושה זה ספין אחד כדי להתפרסם ולהרוויח דקות שידור"- כך אומר תנ"צ בדימוס ניר מריאש, מי שהיה מפקד מרחב גליל במשטרה וניהל את חקירת תאיר ראדה מהרגע הראשון ועד להרשעה של רומן זדורוב.

"תאיר נרצחה במבנה שרק היא והרוצח רומן זדורוב היו בו בעת הרצח. היא ישבה עם החברות שלה בחצר בית הספר, ובשלב מסוים היא נכנסה למבנה שהיה ריק מאדם למעט זדורוב. תלמידי השכבה היו בטיול השנתי וזאת הסיבה לעובדה שהמבנה היה ריק". מריאש הוסיף, "אני יכול לגלות היום שביצענו חקירה רחבה שבה ידענו בדיוק איפה היה כל אחד מתושבי קצרין, ואנשים שהיו בקצרין נמצאו בזמן הרצח. בזירת הרצח היו רק שניים, תאיר ז"ל ורומן זדורוב, נקודה".

עוד בוואלה! NEWS
המכון לרפואה משפטית: יש לבצע בדיקות נוספות בתיק תאיר ראדה
עצמות בשגרירות הוותיקן יפתרו את אחת התעלומות הגדולות באיטליה?
"דלת הבית סגורה, ואין מי שיפתח אותה": משפחת עטר הובאה למנוחות

רומן זדורוב, בית המשפט העליון. 23 בדצמבר 2015. דודי ועקנין, פול צלמים
"רומן זדורוב הוא הרוצח - אין אפשרות אחרת", זדורוב בבית המשפט/פול צלמים, דודי ועקנין

תנ"צ מריאש מספר כי חקירת התיק הייתה מוקפדת מאוד, "החקירה שלנו הייתה כל כך יסודית מעמיקה, למרות שהזירה הייתה חסרה בממצאים פורנזיים - אבל כשאתה רואה את השחזור של הרוצח אתה מבין למה אין ממצאים פורנזיים, הוא פשוט בא מאחור ושחט אותה מבלי שהיה לו כמעט מגע פיזי איתה". מריאש ממשיך, "אחרי זה הזירה זוהמה בממצאים פורנזיים. הגיעו לשם אנשים שחיפשו אחריה, אנשי מד"א, שוטרים, ואפילו אם תימצא שערה שלי בזירה זה הגיוני במצב הדברים הנוכחי".

תנ"צ מריאש הנו בכיר באחת מהחברות הביטחוניות ובטוח גם היום, 12 שנים אחרי הרצח, כי התיק מפוענח וכי הרוצח יושב בכלא. "אני לגמרי שלם עם תוצאות החקירה. ניהלו אותה החוקרים הכי מקצועיים שהיו לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
"הסיבה לספקנות הציבור היא כי הסיפור הזה מרכז את כל הפחדים שלנו"/ג'יני

תנ"צ מריאש התייחס לטענה כי המשטרה ניסתה בכל מחיר למצוא אדם ולהדביק לו את המעשה, "בל נשכח שלפני מעצר רומן זדורוב, נעצר חשוד אחר - גנן שעבד בחצר בית הספר. הוא נעצר והוחזק על ידנו כמה ימים, וכשהבנו שהוא לא קשור הוא שוחרר. לא חיפשנו להלביש לו סתם את הרצח הזה, ולא חשבנו לגרום לאדם חף מפשע שישב בכלא על הרצח של תאיר". מריאש הוסיף, "ההסבר שלי לכל הספקנות של חלק מהציבור היא העובדה כי הסיפור הזה מרכז את כל הפחדים שלנו - 'ילדה נשחטת למוות בבית ספר זה הזוי', ומכאן דברים מתגלגלים, השאר זה שרלטנות".

"היה עוד מקרה רצח קשה - אבל אותו הציבור לא זוכר"

אני רוצה להזכיר את סיפור הרצח השני, בו נדרשנו לטפל חודש אחרי רצח תאיר. נערה בת 17 מהישוב יובלים נרצחה על ידי נער בדואי מהישוב הסמוך. היא הייתה מלצרית בדרכה לעבודה ונתקלה בנער שרצה לעשות לה משהו. היא התנגדה והוא רצח אותה בעזרת אבן".

"זה היה מקרה קשה מאוד, וגם שם לא היו ממצאים פורנזיים בזירה. עם זאת, הרוצח נעצר ולאחר חקירה שלנו הוא הודה ושיחזר. תאמין לי, היום מרבית הציבור לא זוכר את המקרה ולא עולות שאלות של האם הרוצח הוא הרוצח. לצערי הרבה מאוד עיתונאים, עורכי דין, יחצ"נים וכל מי שרצה, שלח יד ורגל כדי להתפרסם על סיפור רצח תאיר ויצר ספין כזה או אחר. הגיעו עורכי דין הזויים עם תיאוריות ואמירות במטרה לקבל דקות שידור וכותרות".

צל של אמת מי רצח את תאיר ראדה.
"תאיר נרצחה במבנה שרק היא והרוצח רומן זדורוב היו בו"

לדברי תנ"צ מריאש, הטעות הבסיסית שהובילה לספק בציבור הייתה במסיבת העיתונאים של המשטרה לאחר מעצרו של רומן זדורוב, "אני חושב שזו הטעות הגדולה של המשטרה. בבוקר העברתי למפקד המחוז דיווח שהרצח של תאיר פוענח ושהרוצח שיחזר והודה. היה חשוב לנו להעביר מסר לציבור כי הרצח פוענח והרוצח נתפס - להוריד את תחושת הפאניקה שהייתה בציבור". מריאש מספר כי רצה שתצא רק הודעה לעיתונות, ושאין צורך במסיבת עיתונאים, "אני התנגדתי למסיבת העיתונאים. אבל הכריחו אותי להופיע בה. אני ישבתי שם כמו בובה ולא דיברתי. האירוע הזה היה טעות - מסיבת העיתונאים הזאת גלגלה את כל הפסטיבל סביב הסיפור הזה". מריאש מסכם ומדגיש את השורה התחתונה: "אין מסקנה אחרת, מי שנכנס לתוך תיק והחקירה יודע את האמת - רומן זדורוב הוא הרוצח ואין אפשרות אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully