וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון לרפואה משפטית: יש לבצע בדיקות נוספות בתיק תאיר ראדה

הפרקליטות הודיעה כי היא קיבלה לידיה את דוח המכון, שמבהיר כי השערה שנמצאה בזירה עשויה להתאים לאלפי עד עשרות אלפי אנשים. יחד עם זאת, בדיקות נוספות עשויות לצמצם את ההתאמה. "הפרקליטות תבחן את הממצאים המלאים לעומק על מנת להבין את משמעותם הראייתית"

צילום: ניב אהרונסון, משרד הבריאות ואלי אשכנזי

אחרי הפרסום אודות ממצאי הבדיקה של המכון לרפואה משפטית, הודיעה היום (רביעי) הפרקליטות כי קיבלה לידיה את הדוח המלא והמפורט, שבו 16 עמודים של חוות דעת מדעיות. "מסיכום הדוח עולה כי השערה שנבדקה יכולה להתאים לאלפי אנשים עד עשרות אלפי אנשים בישראל", נמסר. יחד עם זאת, בעקבות הממצאים ממליץ הדוח להוסיף ולקיים בדיקות מתקדמות נוספות.

"כפי שמסרנו לאורך כל הדרך, הפרקליטות תבחן את הממצאים המלאים לעומק על מנת להבין את משמעותם הראייתית ולהחליט באילו פעולות נוספות לנקוט, ככל שיהיה בכך צורך", נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
8 קברים, משפחה אחת: הרוגי התאונה בכביש 90 מובאים למנוחות
ועכשיו, מפכ"ל: כשעננת הבחירות המקומיות מתפזרת
הנתק עם יהב - והכתם מהעבר: הד"ר המסתורית שהשתלטה על חיפה

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
האם יתגלו ממצאים חדשים בבדיקות הנוספות? תאיר ראדה/ג'יני

בסוף השבוע שעבר עדכנו אנשי המכון את סנגורו של זדורוב ואת הפרקליטים המטפלים בתיק מטעם פרקליטות המדינה, כי נמצאה התאמה בין שערה שנמצאה בזירת הרצח ב-2006 לבין א"ח - מי שהעיד לפני שש שנים במשטרה כי חברתו לשעבר התוודתה בפניו שרצחה את ראדה כאשר לבשה את בגדיו. באותו ערב הופץ סרטון בו הודיעו מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, ומנהלת המעבדה הביולוגית במכון, ד"ר נורית בובליל, כי "נמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן".

ההתאמה, כך דווח, נמצאה בבדיקת דנ"א מיטוכונדריאלי, ולא בבדיקת דנ"א רגילה, והמשמעות היא כי לא מדובר בהתאמה של "אחד לאחד", אלא בהתאמה בין פרט שנבדק לבין עץ משפחה מורחב. כלומר, ההתאמה שנמצאה משמעה כי השערה שייכת בעצם למישהו מהשושלת המשפחתית המורחבת של א"ח. לאחר פרסום הממצאים נערכה במכון פגישה במכון בה השתתפו נציגי משטרה ומומחה ישראלי לדנ"א מיטוכונדריאלי, אשר טען כי בבדיקה ראשונית מול מאגר ובו 2,000 עצי משפחה מישראל, נמצאו תשע התאמות לשערה שנמצאה בזירה. המשמעות היא כי השערה יכולה להיות שייכת לאלפי ישראלים. הודעת הפרקליטות היום מאששת את הטענה הזו.

עוד באותו נושא

גנטיקאים על הגילוי החדש בפרשת ראדה: "עדות חשובה אך מוגבלת"

לכתבה המלאה
רומן זדורוב החשוד ברצח תאיר ראדה בהכרעת דין, ביהמ"ש המחוזי נצרת. פברואר 2014. ערן גילווארג
רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה/ערן גילווארג

הבדיקות שנעשו לאחרונה הן השוואות בין ממצאי בדיקת הדנ"א המיטוכונדריאלי שנלקח ב-2007 מהשערות שנמצאו בזירה ובין פרופילי הדנ"א של א"ק ו-א"ח. הטכנולוגיה כיום מאפשרת לבדוק מקטעים רחבים יותר של הדנ"א המיטוכונדריאלי, ולהגיע להתאמה מצומצמת יותר. לכן מומלץ בדו"ח של המכון לרפואה משפטית לבצע שני סוגים של בדיקות נוספות: ראשית, בדיקות נוספות לגבי השערה שנמצא כי היא מתאימה לשושלת של א"ח, ושנית - בדיקה של שערות וממצאים נוספים מהזירה שטרם נבדקו.

הדו"ח קובע כי אכן, השערה יכולה להיות שייכת לאלפי אנשים בישראל, אולם כאשר לוקחים בחשבון את שכיחותה באוכלוסייה של שושלת הדנ"א המיטוכונדריאלי של א"ח, המצאותה בזירה היא עדיין משמעותית, ובדיקות נוספות יוכלו לצמצם את ההתאמה. בנוסף, אף שבדיקות דנ"א מיטוכונדריאלי אכן מספקות רק התאמה לשושלת שמספר בני האדם שכלולים בה אינו ידוע, אלו אותן בדיקות שעליהן הסתמכה הפרקליטות כדי לקבוע ששערות שנמצאו בזירה שייכות לתאיר ראדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully