וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלפיות בארה"ב נפתחו: "כל מה שהשגנו מונח על הכף"

6.11.2018 / 18:01

הקמפיין רווי היצרים בין הרפובליקנים של טראמפ והדמוקרטים יגיע לשיאו בבחירות לקונגרס. הדמוקרטים מכוונים לבית הנבחרים, הנשיא יקווה לשמור על הסנאט והקדיש את השעות האחרונות לדחוק בתומכיו לצאת ולהצביע

עריכת וידאו: ניר חן

הבחירות לקונגרס של ארצות הברית נמצאות היום (שלישי) בעיצומן, ובחלק מהקלפיות נראו תורים ארוכים של מצביעים. אלו יכריעו בין המפלגה הרפובליקנית של הנשיא דונלד טראמפ לבין הדמוקרטים, בסיומו של קמפיין רווי יצרים.

במדינת ג'ורגיה, שם מתנהל קרב צמוד ומסקרן לתפקיד המושל בין בריאן קמפ הרפובליקני וסטייסי אברהמס הדמוקרטית, שאם תיבחר תהיה המושלת השחורה הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית, דווח על תורים ארוכים במיוחד, אבל גם על בעיות במכונות שאמורות לקרוא את פתקי ההצבעה, מה שיוצר עיכובים גדולים בהליך ההצבעה.

מנתוני ההצבעה המוקדמת שהתקיימה יום לפני הבחירות, עולה כי למעלה מ-33 מיליון איש כבר הצביעו. מדובר בעלייה משמעותית בהשוואה לבחירות אמצע הקדנציה ב-2014, אז הצביעו בהצבעה מוקדמת 22 מיליון איש. במדינת פלורידה לבדה הצביעו חמישה מיליון בני אדם עד אתמול.

במדינת ג'ורגיה, שם מתנהל קרב צמוד ומסקרן לתפקיד המושל בין בריאן קמפ הרפובליקני וסטייסי אברהמס הדמוקרטית, שאם תיבחר תהיה המושלת השחורה הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית, דווח על תורים ארוכים במיוחד, אבל גם על בעיות במכונות שאמורות לקרוא את פתקי ההצבעה, מה שיוצר עיכובים גדולים בהליך ההצבעה. "הבחירות האלה יקבעו הכל עבור ג'ורג'יה", אמר ג'ון לואיס, ממנהיגי התנועה לזכויות האזרח בארה"ב. "צריך להרים אנשים, לתת להם תחושה חזקה של תקווה, שננוע לקראת יצירתה של מה שמרתין לותר קינג כינה: 'קהילה של אוהבים'".


לקריאה נוספת על בחירות אמצע הקנדציה
המבחן של טראמפ: בחירות אמצע הקדנציה
הבחירות הגורליות בארה"ב: מהפך דמוקרטי - או ביצור שלטון טראמפ?
לקראת הבחירות באמריקה

נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ בכינוס תמיכה במיזורי לקראת בחירות אמצע קדנציה 6 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
"כל מה שהשגנו מוטל על הכף". טרמפ בכינוס תמיכה במיזורי, אמש/רויטרס, רויטרס

הדמוקרטים מקווים להשתלט על לפחות אחד מבתי הקונגרס, כשבית הנבחרים הוא היעד הריאלי יותר. הקלפיות הראשונות ייסגרו בשעה 1:00 (שעון ישראל), והתוצאות יתבהרו בהמשך הלילה, אולם תמונת המצב הסופית עשויה להתקבל רק מחר.

אחוז ההצבעה צפוי להיות גבוה מהרגיל ביחס לבחירות אמצע הכהונה, שבמידה רבה יכריעו כיצד תיראה שארית הקדנציה הראשונה של טראמפ. הוא אמנם לא עומד לבחירה, אך זה נתפס כמשאל עם על תפקודו ועל התנהלותו השנויה במחלוקת.

הנשיא טראמפ פינה את כל לוח הזמנים שלו אחרי שאתמול ערך עצרות בשלוש מדינות שונות והוא צפוי לעקוב אחר התוצאות מחמ"ל הבחירות בבית הלבן. ביקוריו של טראמפ הלילה היו באוהיו, מיזורי ואינדיאנה בהן ניסה להשפיע על מרוצים צמודים אשר נתפסים כקריטיים עבור הרפובליקנים.

"כל מה שהשגנו מוטל על הכף", אמר הלילה טראמפ הנלהב, שבימים האחרונים עסק בעיקר בסוגיית המהגרים והשיירה העושה את דרכה ממקסיקו לגבול עם ארצות הברית.

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה אמש כי הנשיא "יקיים שיחות טלפון, יעקוב אחר המרוצים לסנאט, לבית הנבחרים ולתפקידי המושל, ויהיה בקשר עם יועציו הפוליטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הצבעה לבחירות באטלנטה, ג'ורג'יה, ארה"ב 6 בנובמבר 2018.. רויטרס
מצביעים באטלנטה, ג'ורג'יה, היום/רויטרס

"זאת מערכת בחירות האמצע החשובה שהייתה לי בחיי", אמר מי שכיהן כסגן נשיא ארה"ב בעבר, גו ביידן. "אני באמת חושב שהיא עוסקת ביותר מסוגיות פרטניות ובאופייה של המדינה. אף פעם לא ראיתי אותו (טראמפ) לומד לקח. אני חושב שיש לו אמת אחת: מה טוב לדונלד טראמפ".

בבית הנבחרים, כל 435 המושבים עומדים לבחירה. הדמוקרטים זקוקים ל-23 מושבים כדי להשתלט עליו, והסקרים חוזים שהם יצליחו לגרוף עד 15 מושבים נוספים. מספר שיא של נשים - 400 - מתמודד על הזכות להיכנס לבית הנבחרים, ברקע תנועת MeToo# והתבטאויותיו השנויות במחלוקת של טראמפ.

מצביעים במנהטן בחירות אמצע קדנציה בארצות הברית 6 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
הדרמה בעיצומה. קלפיות במנהטן, היום/רויטרס, רויטרס

בסנאט, לעומת זאת, עומדים 35 סנאטורים מתוך מאה לבחירה, אך חלק ניכר מהם הם דמוקרטים שזקוקים להגן על המושב שלהם במדינות שהצביעו בעד טראמפ ב-2016. היתרון של הרפובליקנים הוא שני מושבים בלבד.

בחירות האמצע: תמונת מצב. עיבוד תמונה
בחירות האמצע: תמונת מצב/עיבוד תמונה

בסך הכול, ייבחרו 6,665 נושאי משרות ציבוריות. פרט ל-470 חברי הקונגרס, ייבחרו 36 מושלי מדינות, 6,073 נציגים בבתי מחוקקים של 44 מדינות, 297 שופטים, תובעים כללים ב-30 מדינות, ועוד שלל תפקידים רבים ומגוונים, החל במפקח על החינוך במדינות השונות, ועד לנציב הרכבות ולמפקח על מכרות הפחם.

אזהרת ה-FBI

הבחירות נערכות גם בצל המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016, שהעיבה על תחילת כהונתו של טראמפ. הרשויות, בהן הבולשת הפדרלית (FBI), הזהירו עם פתיחת הקלפיות כי רוסיה, ומדינות אחרות, ממשיכות לנסות לבחוש בפוליטיקה האמריקנית.

"על האמריקנים לדעת ששחקנים זרים - רוסיה במיוחד - ממשיכים לנסות ולהשפיע על דעת הקהל הציבורית ועל תפיסות עולם של המצביעים דרך פעולות שנועדו לגרום לפילוג", נכתב בהצהרה. "הם יכולים לעשות זאת דרך הפצת מידע כוזב על התהליך הפוליטי ועל המועמדים, שקרים לגבי המעורבות שלהם עצמם, תעמולה ברשתות החברתיות וטקטיקות אחרות", נמסר.

ה-FBI ויתר סוכנויות רשויות אכיפת החוק קוראות לבוחרים להתעדכן דרך הקלפיות, וידוי המקורות

אחד המרוצים החשובים ביותר הוא בג'ורג'יה. סטייסי אברמס תנסה להיות האישה השחורה בתפקיד מושלת, אחרי קרב סוער שכלל שליחת הודעות קלויות בהתחזות למגישת הטלוויזיה אופרה ווינפרי, שלכאורה קראה להצביע נגד אברמס הדמוקרטית.

"שמעתי שאנשים שולחים הודעות מוקלטות גזעניות בשמי נגד סטייסי אברמס - שאני בעדה ב-100%", כתבה ווינפרי בטוויטר, לצד תמונתה עם חולצה שעליה נכתב: "הצביעו". "ישו לא אוהב גועל ואנחנו יודעים מה לעשות לגבי זאת - להצביע", אמרה.

(עדכון ראשון: 12:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully