וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן של טראמפ: בחירות אמצע הקדנציה

4.11.2018 / 16:57

יומיים לבחירות אמצע הקדנציה של הנשיא האמריקני, האם טראמפ יצליח לשמור על הרוב הרפובליקני בבתי הקונגרס או שיריבו המושבע הנשיא לשעבר אובמה יצליח לשכנע את ההמונים להצביע נגדו ולהשיג רוב דמוקרטי. דיווח מיוחד מניו יורק

עריכת וידאו: ניר חן

במלאות שנתיים לכהונת הנשיא דונלד טראמפ ביום שלישי תלך ארה"ב אל הקלפי לבחירות אמצע הקדנציה, בחירות שהם במידה רבה משאל עם על הנשיאות של טראמפ וייקבעו כיצד יראו השנתיים הבאות שלו בבית הלבן.
במהלך השבועות האחרונים הנשיא טראמפ עבר מעצרת בחירות אחרת לאחרת והעמיד את עצמו במרכזן. טראמפ מנסה לשמר את הרוב הרפובליקני בבתי הקונגרס: בסנאט ובבית הנבחרים, רוב שמאפשר לו לקדם את מדיניותו.

הנשיא לשעבר ברק אובמה הצטרף באחרונה למסעות הבחירות של הדמוקרטים ומיצב את עצמו כמבקר הבולט ביותר של הנשיא טראמפ. אובמה מנסה להמריץ את הדמוקרטים לצאת ולהצביע וליצור רוב בבתי הקונגרס למפלגה ובכך להקשות על הנשיא.

לקריאה נוספת:
משאל עם על נשיאות טראמפ: המדריך השלם לבחירות בקונגרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך עצרת תמיכה באילינוי, ארה"ב 27 באוקטובר 2018. רויטרס
העמיד את עצמו במרכז הבחירות. טראמפ/רויטרס

הקונגרס האמריקני מורכב משני בתים: בית הנבחרים, והסנאט. בבית הנבחרים מכהנים 435 נציגי לפי גודל המדינות, בסנאט מכהנים 100 נציגים. כיום בשני בתי הקונגרס יש רוב רפובליקני. הסקרים האחרונים מנבאים בסנאט רוב רפובליקני, בעוד שבבית הנבחרים יש לדמוקרטים סיכוי לשנות את התמונה: צפויים להם 203 מושבים, בעוד שלרפובליקנים צפויים 198 וב-34 מושבים הקרב צמוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז
בחירות האמצע: תמונת מצב. עיבוד תמונה
בחירות האמצע: תמונת מצב/עיבוד תמונה

אם הדמוקרטים יצליחו להשיג רוב בבתי הקונגרס הם יקשו על טראמפ לקדם חקיקה וייתכן ויוכלו להניע מהלך של הדחה של הנשיא. כנגד טראמפ מתנהלות כעת שתי חקירות: האחת של התובע המיוחד מולר והשנייה פלילית בניו יורק. הסיכוי להדיח את טראמפ הוא אפסי כיוון שנדרשים לשם כך שני שלישים מן החברים בסנאט ורובם רפובליקנים, אך המהלך בהחלט עשוי להביך אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully